Beveiliging moet politie taken overnemen

Auteur Topic: Beveiliging moet politie taken overnemen  (gelezen 14816 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #60 Gepost op: 6 januari 2004, 20:23:15
Het is by the way veel makkelijker om een klacht tegen een beveiligingsbeambte in te dienen als tegen een politieagent.

Henk

Zo? Een klacht tegen een politiemedewerker is erg simpel in te dienen. Bij een politiebureau dit melden en dan MOET je door een hovJ een officieël klachtenformulier uitgereikt krijgen, welke naar de korpsbeheerder (burgemeester v.d. grootste gemeente in die regio) wordt gestuurd. Deze neemt zoiets hoog op, en zal de klachtencommissie inwerking stellen alsmede korpschef, distictschef, unitchef en afdelingschef. En dan krijg je hoor en wederhoor, als diender ook zeker geen pretje hoor!
Ik wil dan wel eens zien dat dit bij beveiligingsbeambten nog makkelijker gaat, vaak wordt voor het doen van een klacht contact gezocht met z'n werkgever, en krijgt ie een uitbrander, en is de zaak afgedaan.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #61 Gepost op: 6 januari 2004, 20:35:16
Zo? Een klacht tegen een politiemedewerker is erg simpel in te dienen. Bij een politiebureau dit melden en dan MOET je door een hovJ een officieël klachtenformulier uitgereikt krijgen, welke naar de korpsbeheerder (burgemeester v.d. grootste gemeente in die regio) wordt gestuurd. Deze neemt zoiets hoog op, en zal de klachtencommissie inwerking stellen alsmede korpschef, distictschef, unitchef en afdelingschef. En dan krijg je hoor en wederhoor, als diender ook zeker geen pretje hoor!
Ik wil dan wel eens zien dat dit bij beveiligingsbeambten nog makkelijker gaat, vaak wordt voor het doen van een klacht contact gezocht met z'n werkgever, en krijgt ie een uitbrander, en is de zaak afgedaan.

Dat is nieuw voor mij...
Is nuttige informatie.
Weten de burgers dat in het algemeen denk je?

Henk


Thijs

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 7 januari 2004, 20:09:11
Hopelijk kent u de wet wel! Want iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #63 Gepost op: 7 januari 2004, 20:11:31
Hopelijk kent u de wet wel! Want iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen.

iedereen wordt geacht zijn vuilnis in de daarvoor bestemde bakken te deponeren.

Maar is dat de praktijk...


Henk


Thijs

  • Gast
Reactie #64 Gepost op: 7 januari 2004, 20:55:42
De burgers weten dat niet. Toch hoor je vaak dat men een klacht wil indienen maat dan zijn ze te beroerd een formulier in te vullen. Vaah reageerd men zo na een gebeurtenis.
Misschien een taak voor de beveiliging?

Als mijn baas een gegronde klacht over me krijgt volgt een gesprek, schorsing en ontslag op staande voet. Dus de opmerking een standje van de baas is niet op zijn plaats!!!!


Enforcer

  • Gast
Reactie #65 Gepost op: 23 maart 2004, 05:40:29
Tevens dient elke part. beveiligingsorganisatie over een klachtenregeling te beschikken. Dit is verplicht.
Hierin staat vermeld hoe en op welke wijze een klacht kan worden ingediend tegen een beambte en/of een part. beveiligingsoranisatie.
Hierbij valt op te merken dat een afschrift van de klacht ook dient te worden gezonden aan justitie en korpschef.
Gevolg: schorsing vergunning of intrekking vergunning bij een ernstige klacht.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #66 Gepost op: 23 maart 2004, 09:45:33
Tevens dient elke part. beveiligingsorganisatie over een klachtenregeling te beschikken. Dit is verplicht.
Hierin staat vermeld hoe en op welke wijze een klacht kan worden ingediend tegen een beambte en/of een part. beveiligingsoranisatie.
Hierbij valt op te merken dat een afschrift van de klacht ook dient te worden gezonden aan justitie en korpschef.
Gevolg: schorsing vergunning of intrekking vergunning bij een ernstige klacht.

Hé, opmerkelijk.  Zeker zo effectief als de klachtenregeling bij de politie...

Henk


Enforcer

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 23 maart 2004, 23:51:49
Hé, opmerkelijk.  Zeker zo effectief als de klachtenregeling bij de politie...

Henk

Alleen kunnen de gevolgen voor ons ieds drastischer zijn.

Vergunning kwijt, geen brood op de plank!!


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #68 Gepost op: 24 maart 2004, 17:12:12
Alleen kunnen de gevolgen voor ons ieds drastischer zijn.

Vergunning kwijt, geen brood op de plank!!

En je personeel op straat!!! (Vergeet mij niet ;)).

Christian


Enforcer

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 25 maart 2004, 23:29:32
Chris, hoe kan ik jou vergeten!!!  ;D ;D ;D