HAP-ritten door ambulance door capaciteitsgebrek

Auteur Topic: HAP-ritten door ambulance door capaciteitsgebrek  (gelezen 5762 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #10 Gepost op: 15 oktober 2008, 19:50:19
Helaas moet ik ook constateren dat de indicatiestelling vaak wat te wensen overlaat. Onder-indicering komt overigens ook voor. Iemand met een AAA en dan zelf eerst effe kijken... Gelukkig waren we dichtbij en de pt heeft het overleefd. Ook valt mij op dat er altijd een schaarste is om 07:30. Hoe zou dat komen? :-X

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #11 Gepost op: 15 oktober 2008, 21:24:23
die tijden lopen wij ook tegen problemen aan, de dokter heeft vaak zijn eigen praktijk die weer open moet......helaas hebben ze dit slecht geregeld.
Daarnaast gaan ze qua indicering vaak van het minst erge uit, terwijl "wij" juist van ernstig naar minder ernstig gaan........het befaamde treat first what kills first
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #12 Gepost op: 26 oktober 2008, 03:57:00
Nou ja zeg, nu ga je in mijn optiek wel erg kort door de bocht, je suggereert  nu alsof het op de HAP schering en inslag is dat er zonder noodzaak een ambu naar een melding wordt gestuurd.
Er zal tijdens een triage heus wel eens een inschattingsfout worden gemaakt, maar dan nog vind ik je argumenten erg zwak.

En je uitspraak over het Clean desksyndroom vind ik bagataliserend en ronduit beledigend voor de triage assistenten.
Die uitspraak zegt mijn inziens meer over jou dan over alle triage assistenten samen.

/quote]

Nounou Julia wat ga ik toch weer kort door de bocht....
Helaas geeft jou profiel geen info over welke regio je werkt/woont. In het wilde Westen is hetm doen van HAP riteen door ambulances echt geen incidentele zaak, al jaren niet meer.  Hopelijk woon en werk jij in een regio waarin d ehuisarts nog ouderwets goed bereikbaar is en waar de huisarts ook daadwerkelijk beschikbaar is en visite rijdt indien dat nodig is.
Jammer dat je zo negatief reageert met diverse kwalificaties over mijn verteltrant zonder eens naar de inhoud te kijken van wat ik schreef.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod