BRANDWEER op de randmeren

Auteur Topic: BRANDWEER op de randmeren  (gelezen 7759 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #20 Gepost op: 14 augustus 2005, 22:19:45
Het heeft geen zin om op je in te gaan, je geilt gewoon op aandacht, of die nou positief of negatief is.


zo...nu is het even mooi geweest...
laten we het even netjes houden...oke >:(


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #21 Gepost op: 14 augustus 2005, 22:23:03
Lijkt me duidelijk waar we hier mee te maken hebben ;)

@resol,

We gaan hier met respect met elkaar om. Zulke reacties zijn dan ook absoluut niet welkom, zeker niet als je het anoniem doet!
Dus wil je mee doen in de discussie(op een normale manier), registreer je dan! Dan weten we ook vanaf deze kant met wie we te maken hebben ;)

Globalmod Rick
Globalmodteam HV-forum


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 16 augustus 2005, 20:07:26
Voor zover wij nu kontakt hebben met de brandweer gaat dat weer lekker ouderwets over de telefoon.

Nu nog even uitzoeken wat het verschil is over de coördinatie hebben bij SAR (= kustwacht) en de leiding hebben (= OVD).  Voor zover ik het nu begrijp heeft de OVD de leiding over de hulpverlenings instanties. De reddingsbrigades enzo. De coördinatie gaat over alle marifoon bezitters. De OVD kan moeilijk leiding geven aan mensen zonder C2000. De kustwacht kan moeilijk schepen coördineren die alleen c2000 hebben.

Per korps verschilt dat ook weer, Nijkerk, Harderwijk en Bunschoten hebben (en maken gebruik van) marifoon. Eemnes heeft niet eens een boot, en Almere twee boten maar geen marifoon.  :-\ .

Henk

Ik zou niet weten wat wij met een boot zouden moeten.maar ik zal het de commandant eens voorstellen,wie weet gaan wij dan ook de randmeerwateren op  ::) ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #23 Gepost op: 16 augustus 2005, 23:12:36
Ik zou niet weten wat wij met een boot zouden moeten.maar ik zal het de commandant eens voorstellen,wie weet gaan wij dan ook de randmeerwateren op ::) ;)

Een ding is zeker, jullie zijn van harte welkom. Maar er is toch ook een stukje Randmeer van Eemnes? Of gaar het van Blaricum direkt over in Bunschoten...

Henk


RBBLARICUM

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 16 augustus 2005, 23:31:38
De taartpunt van Eemnes loopt van het gemaal aan de Eemmeerdijk naar het vaste licht in de Eemmeergeul naar het hart van de monding van de Eem. De gemeente Eemnes  heeft de hulpverlening bij convenant overgedragen aan Blaricum/Bunschoten. Per jaar zijn daar tussen de 5 en 10 inzetten. Eemnes zit voor een dubbeltje op de eerste rang. Zij betalen per hulpverlening een minimaal bedrag.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #25 Gepost op: 17 augustus 2005, 10:47:53
Een ding is zeker, jullie zijn van harte welkom. Maar er is toch ook een stukje Randmeer van Eemnes? Of gaar het van Blaricum direkt over in Bunschoten...

Henk
Ik hoef al niets meer te zeggen RBBlaricum heeft het antwoord al gegeven  ;D


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #26 Gepost op: 17 augustus 2005, 23:43:31
hmmm bunschoten ??? wordt amersfoort niet direct mee gestuurd zodra bunschoten ook gealarmeerd wordt voor een duikongeval dat gebeurd de laatste tijd wel namenlijk (zie 19-7-2005: omgeslagen zeiljacht 13:58) dit kan mischien ook een opschaling uit voorzorg geweest zijn door de AC maar zo aan de tooncode en de alarmering te horen werden de duikers van amersfoort direct mee gealarmeerd alsof het voorgeprogameerd is bij het alarmeren?(wellicht ivm vakanties en/of onderbezetting van bunschoten overdag)


 het bericht is na te luisteren op http://83.117.10.238/19-07-2005/index.htm dit is de site van 112regioutrecht

hellaas kan ik op het gebied van het duiken nergens antwoord op geven dit wordt gedaan door onze 24uurs dienst en niet door de VB


RBBLARICUM

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 18 augustus 2005, 08:53:25
Dat klopt. In de dagsituatie worden deze standaard meegealarmeerd omdat de duikers van Bunschoten overdag niet altijd inzetbaar zijn.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 18 augustus 2005, 11:20:28
Dat klopt. In de dagsituatie worden deze standaard meegealarmeerd omdat de duikers van Bunschoten overdag niet altijd inzetbaar zijn.
dat is dan sinds kort
Want wij  hadden vorig jaar een duikongeval,en toen werden de duikers Bunschoten ook geallarmeert.Maar toen reed Amersfoort niet mee


RBBLARICUm

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 18 augustus 2005, 12:01:01
Is sinds dit voorjaar. Heeft ook met vakanties e.d. te maken.