Politie Groot-Brittannië

Auteur Topic: Politie Groot-Brittannië  (gelezen 27576 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #40 Gepost op: 1 mei 2013, 20:52:36
Als ik me niet vergis was het gewoon een agent ;)

Het ziet er allemaal ontspannen uit dus dat zou ik ook denken.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #41 Gepost op: 1 mei 2013, 20:54:59




Dienst: ?
Afdeling: ?
Soort voertuig: Onopvallend dienstvoertuig
Merk & type: Bentley Mulsanne
Byzonderheden: Blauwe flitsers bij spiegel en boven kentekenplaat achter
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #42 Gepost op: 1 mei 2013, 20:57:43




Volgens mij is dit dezelfde Bentley die in Amsterdam was om HRH Prince Charles te vervoeren... Ook blauwe LED's op de zelfde plekken.

-edit-  kijk net goed maar de foto's en zie dat in NL zijn gemaakt...  :-X


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #43 Gepost op: 1 mei 2013, 21:06:01
Volgens mij is dit dezelfde Bentley die in Amsterdam was om HRH Prince Charles te vervoeren... Ook blauwe LED's op de zelfde plekken.

-edit-  kijk net goed maar de foto's en zie dat in NL zijn gemaakt...  :-X

Correct gezien.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #44 Gepost op: 2 mei 2013, 20:56:34
Klopt, kon niet zo goed op de vertaling komen :) De geel gestipte autos zijn de Trojan units. Die roep je als reguliere diender erbij als je denkt dat het een vuurwapengevaarlijke situatie is / kan worden. Komen dan (althans toen onze auto er eentje bij vroeg) met toeters en bellen en nemen de achtervolging over. Zij doen ook de uitpraatprocedure (en de verdachte was NIET onder de indruk :S) waarna ze de verdachte apart houden zodat de reguliere agent hetgeen kan doen wat hij wilde doen.

Zouden ze in Nederland ook moeten doen alleen een klein select groepje die VW dragen en de rest ongewapend de straat op.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


sylvester1986

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 2 mei 2013, 21:05:00

Zouden ze in Nederland ook moeten doen alleen een klein select groepje die VW dragen en de rest ongewapend de straat op.
Want?


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #46 Gepost op: 2 mei 2013, 22:27:05
Scheelt een hoop geld ipv 50000 stuks waarvan waarschijnlijk het overgroot gedeelte nooit gebruikt zal worden koop er dan bv. 10000 stuks.
Deze kleine groep is makkelijker te trainen en het verplichten aantal schiet sessies te laten doen lees meer.
Dan dat je zo'n grote groep het moet laten doen die er nooit gebruik van zal maken
Wat de oefen tijd voor de kleine groep juist verminderd
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #47 Gepost op: 3 mei 2013, 07:47:37
jij denkt dat die 40.000stuks walther P99Qs (+/- 500eu stuk) over een afschrijfperiode van 30 jaar maar ook enige impact heeft op de rijksbegroting?

 ;D


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #48 Gepost op: 4 mei 2013, 10:46:51
Engeland is een eiland met een zeer scherpe douane/politie-controle op in en uitgaand verkeer van personen/goederen. Als gevolg daarvan zullen er veel minder (illegale) (vuur)wapens circuleren. Op het vasteland van Europa liggen de kaarten ietwat anders, dus voor je eigen veiligheid........


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #49 Gepost op: 4 mei 2013, 18:46:51

Zouden ze in Nederland ook moeten doen alleen een klein select groepje die VW dragen en de rest ongewapend de straat op.

Als ze dit gaan doen, dan wordt het tijd dat ik een andere baan ga zoeken. Want ik leven me levensverzekering niet in! Ik weet niet of je bij de politie werkt en zoja waar? Maar in mijn regio zijn er nog steeds geweldzaken waarbij het geoorloofd is om het vuurwapen te gebruiken. Dus dat selecte clubje zal het dan wel heel erg druk krijgen. Als er bij preventief fouilleren actie's binnen een week of 3 meerdere vuurwapens worden aangetroffen, dan is 1 ding duidelijk.

De diender heeft zo'n ding gewoon nodig! Echt onzin om te zeggen dat ze ongewapend de straat op kunnen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.