Schippers, duikers en opstappers gezocht.

Auteur Topic: Schippers, duikers en opstappers gezocht.  (gelezen 15997 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #10 Gepost op: 14 december 2003, 14:00:19
Wat vreemd klink is vrijwilligerswerk voor een bedrijf. Een bedrijf heeft als hoofddoel winst maken en redned niet. Tuurlijk zijn er aspecten waar winst gemaakt wordt maar dit komt weer ten goede van devereniging, het zelfde als de reddingswinkels van de maatschappij.

99100001
9910001


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #11 Gepost op: 14 december 2003, 14:06:04
Tijdens de vakbeurs Rampenbestrijding, was ruim 25% van alle medewerkers min of meer vrijwillig en kregen niet betaald..


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #12 Gepost op: 14 december 2003, 14:55:11
Ik ga uit van al je goede bedoelingen met de rescuetraining, maar ik kan je absoluut niet hetzelfde zien als RedNed of de Rescuebeurs.

Adema-rescuetraining zie ik als leverancier van reddingsproducten en trainingen.
Dus een berdrijf met een profit-doelstelling.
Nou is winst in de non-profit sector een vies woord, maar voor de continuiteit van het bedrijf gewoon noodazaak.

Verder heb ik er geen problemen dat hij vrijwilligers/freelancer zoekt voor zijn demostratieteam.
Als ik het goed lees, wil hij die nieuwe mensen ook opleiden en dat lijkt me altijd een goede zaak.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #13 Gepost op: 14 december 2003, 14:56:52
Wat vreemd klink is vrijwilligerswerk voor een bedrijf. Een bedrijf heeft als hoofddoel winst maken en redned niet. Tuurlijk zijn er aspecten waar winst gemaakt wordt maar dit komt weer ten goede van devereniging, het zelfde als de reddingswinkels van de maatschappij.

99100001

Van Adema kan hetzelfde gezecht worden als van Redned. Met dit verschil dat Adema wat meer doet voor alle hulpverleners en niet alleen wat zwem- en roeiles aan een beperkt aantal verenigingen geeft.

Bovendien werkt hij aan revolutionaire reddings- en First Aid technieken, waarbij de gelden die hij verdient met z'n bedrijf ten goede komen aan z'n "speeltjes", die hij op hun beurt aanwendt voor de ontwikkeling van de (nieuwe)  opleidingen die hij verzorgt. Een zelfde, zij het succesvollere, constructie als redned.

Ook voor Hoge heeft hij het nodige betekend op dit gebied en lang niet alle tijd die hij hierin stak konden wij terug vinden op de fakturen.... ;D
Het is een eigenwijs manneke (heel anders dan mijn persoon ;D) die Peter, maar ik kan hem als instrukteur van harte aanbeven en het zal zeer leerzaam zijn een tijdje met hem te werken.

Henk


Dave

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 14 december 2003, 15:06:25
Wat reageren jullie raar, allemaal... Peter kan je wellicht iets leren!

Zoals Henk reeds schreef, wij hebben bij Hogé goede ervaringen met Peter!

Dus Peter, je belt maar wanneer je omhoog zit! Je hebt mijn nummer en ik wil wel voor je varen hoor  ;D ;D ;D

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #15 Gepost op: 14 december 2003, 16:54:36
Redned is duidelijk een ander soort organisatie, Redned is er  voor de ondersteuning van de verschgillende aangesloten reddingsbrigasdes. Hierbij is redned er voo0r de brigades en ze worden ook aangestuurd door de leden. De gene die betalen berpalen ook wat er moet gebeuren.

9910001
9910001


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #16 Gepost op: 14 december 2003, 17:22:45
Redned en een commercieel bedrijf adema-rescuetraining met elkaar vergelijken is appels met peren vergelijken.
Verder werken wij niet voor redned, maar voor de vereniging.
Wij krijgen ook veel gesponsord, maar er is geen enkele sponsor die zegt wil je als vrjwilliger even voor mij gaan werken!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #17 Gepost op: 14 december 2003, 19:20:45
Redned en een commercieel bedrijf adema-rescuetraining met elkaar vergelijken is appels met peren vergelijken.
Verder werken wij niet voor redned, maar voor de vereniging.
Wij krijgen ook veel gesponsord, maar er is geen enkele sponsor die zegt wil je als vrjwilliger even voor mij gaan werken!


Zo, dus nu is bootje varen al weer werken. Als je dat zo ziet zou ik zeker niet met Peter mee gaan.

Ik vind de manier waarop Peter het doet juist fantastich. Het bedrijfje maakt idd winst, maar die winst wordt meteen weer helemaal geďnvesteerd in nieuwe technieken en materialen. Comercieël gezien deugt dat niet, maar dat is niet erg, want Peter heeft gewoon een baan (naast z'n bedrijfje) waar hij goed mee verdient. De non-profit tak wordt gefinancierd door de profit tak zou ik maar zeggen.

Denk je nu echt dat je een boot als de Chester echt geld kan op laten brengen? Dat kost alleen maar geld (ik kan het weten!!)

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #18 Gepost op: 14 december 2003, 21:04:09
Dan ben je zeker niet commercieel aangelegd.
Adema begint heus geen bedrijf om daar geld op toe te leggen! Hij verdient dus lekker over de rug van de vrijwilliger en daar gaan mijn nekharen van overeind staan.
Hij voelt zich ook al aardig wat als ik hem zie gooien met allerlei diploma`s. Dat begint bij mij te tellen als er inderdaad ook ervaringen zijn met calamiteiten, daar leer je veel meer.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #19 Gepost op: 14 december 2003, 23:03:39
Dan ben je zeker niet commercieel aangelegd.
Adema begint heus geen bedrijf om daar geld op toe te leggen! Hij verdient dus lekker over de rug van de vrijwilliger en daar gaan mijn nekharen van overeind staan.
Hij voelt zich ook al aardig wat als ik hem zie gooien met allerlei diploma`s. Dat begint bij mij te tellen als er inderdaad ook ervaringen zijn met calamiteiten, daar leer je veel meer.


Ik ben harstikke commercieel aangelegd. Ik verdien goed geld met een AV verhuurbedrijf.   Audio Rent   Daar kan ik uitstekend van leven en nog wat geld steken in mijn hobby, mensen redden. Een dagje varen kost al gauw € 100,00 aan benzine. Onze reddingsboot kost zo'n € 6000,00 per jaar alleen om hem in de vaart te houden aan overige kosten, liggeld, verzekering, af en toe een nieuw motorblok nu weer een nieuwe spiegel en wat onderhoud aan de tubes...
Misschien zijn we wel gek, maar we hebben wel een hoop lol en voldoening.  En een hele fijne door-dik-en-dun vriendenklub.

We vullen wat we te kort komen in de vereniging dmv sponsoring met z'n drieen aan. Belasting technisch ook wel leuk want die sponsoring is aftrekbaar. Dat zijn de zelfde afwegingen die Peter hebben doen besluiten z'n hobby in een bedrijfje te gieten. Als je het wilt zien kun je onderscheiden hoeveel voordelen dat biedt tegen "maar wat aanklooien". Moet je zien wat hij bereikt heeft met z'n hobby, dat had anders niet gekund. Bij allerlei landelijke instanties is hij trainer en ontwikkelt hij nieuwe methoden op het gebied van hulpverlening voor brandweer, ambulance en politie. Niet met eurotekentjes in z'n ogen, maar als bevlogen hulpverlener. Daar zijn wij bij HOGE wel achter gekomen.

Let wel, ik ben het lang niet altijd met 'm eens, maar heb wel respect voor de (deskundige) manier waarop hij het doet. Voor de hulpverlening.

Henk