Schippers, duikers en opstappers gezocht.

Auteur Topic: Schippers, duikers en opstappers gezocht.  (gelezen 15994 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dave

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 15 december 2003, 18:03:57
Wat basel je nou, ga je RedNed, een bond, vergelijken met een commerciele onderneming?
Een bedrijf die dit wil neemt mensen in dienst, betaald hiervoor en draagt zorg dat zijn werknemers goed geschoold worden.

Ik weet niet waarom jij zulke stukjes schrijft. Ik vind het beneden alle peil.

RedNed is weldegelijk een commerciële instelling dat zich onder het mom van een reddingsbond indekt.


Dave


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #31 Gepost op: 15 december 2003, 18:20:59
Beste Muistroom,

Op een school zoals hier de media academie of Dudock wordt het aantal leerlingen die kunnen worden ingeschreven bepaald door het aantal beschikbare stageplaatsen. Omdat de overheid steeds meer een op de praktijk gerichte opleiding wil is tegenwoordig een stage in het MBO verplicht gesteld. Zonder stage geen diploma, zonder diploma krijgt de school geen geld.
Dringend wordt daarbij een beroep gedaan op bedrijven om stageplaatsen te creëren. Om daarvoor in aanmering te moet je een erkenning verkrijgen door het Kennis Centrum (=overheid). Daarvoor wordt geen vergoeding gegeven terwijl de kosten voor en de eisen gesteld aan zo'n stageplaats enorm zijn. (stage begeleider vrijmaken, evaluaties in drievoud... En nu komt het, als ik besluit om zo'n jongen te begeleiden dan is zo'n jongen bij mij om wat te leren, en heeft geen recht op financiele vergoeding. Wat hij bij mij leert is van onschatbare waarde. Kennis = macht. Om die kennis bij hem over te brengen is veel tijd nodig en meestal ook kapotte spullen.  Maar iemand zal het toch moeten doen. Voor je inzet bij Adema krijg je ook kennis en ervaring terug, geloof me. Het is voor de man zelf wat moeilijk om z'n ervaring te etaleren, maar die is er, daar steek ik mijn hand voor in het vuur want ik ben een van die mensen die weet wat hij zoal gedaan heeft en dat is niet niks.

Ik zou zelf zo bij 'm gaan varen als Hoge daar niet onder zou lijden, want ondanks de komst van een nieuwe schipper hebben we nog veel te weinig goede mensen (vier volledig opgeleide exemplaren). Misschien dat er zo vanuit Adema weer eentje instroomt ;D

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #32 Gepost op: 15 december 2003, 18:23:36
Wat vindt je beneden peil?
Dat ik zeg dat je het verschil niet ziet tussen een bond en een bedrijf, kijk eens in de statuten.

Adema,
Ik voel mij niet aangevallen, ik ben alleen tegen vrijwilligers in een commercieel bedrijf.
Je hebt gelijk dat ik niet geloof in bedrijven met idieele instellingen. daar heb ik genoeg ervaringen mee gehad.
Daar heb ik geen personeel voor nodig 8)


Dave

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 15 december 2003, 19:58:35
Als lid van een reddingsbrigade wil je graag mensen helpen, toch? Dit werk doe je toch ook vrijwillig?

Nou heeft Peter een bedrijf, dat mensen opleid in diverse takken van de hulpverlening.
Om de curcus te ondersteunen, doet hij graag een beroep op mensen, die capabel zijn en weten wat ze doen. Hiervoor vraagt hij voor de bemanning van zijn opleidingsboot mensen van de reddingsbrigades, zodat hij zich met de cursus kan bezig houden.
Dit is toch niet zo gek? Dit is zelfs een eer! Hij er heeft vertrouwen in, dat leden van een reddingsbrigade hem op niveau kunnen helpen! Daarvoor hoef je geen geld te vragen, want je helpt hem gewoon ergens mee. En tussen de bedrijven door kun je erzelf nog iets van opsteken ook!

Zo erg is dat toch niet ? Ik snap niet waar jij je zo druk om maakt, als jij niet voor Peter wilt varen, doe je dat toch niet?

Dave


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #34 Gepost op: 15 december 2003, 22:30:17
Dave,
Je verhaal is duidelijk, mijn verhaal is duidelijk, wij verschillen hierin dus van mening.
Ik vindt het dan jammer dat er allerlei zaken bij gehaald worden, zie ook het andere forum. Maar wat je nu schrijft is gewoon duidelijk jou mening.
Nogmaals, ik vind dat als een bedrijf mensen nodig heeft dit bedrijf capabele mensen zoekt en zonodig bijschoold. Hiervoor dient dan ook een vergoeding tegenover te staan.
 ;)


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #35 Gepost op: 16 december 2003, 00:05:37
OK, heren! Prima discussie, goed elkaar even op de puntjes gewezen als het wat minder vriendelijk werd !
Zullen we het hier maar bij laten?!

Enne, alvast prettige dagen!


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #36 Gepost op: 16 december 2003, 00:10:22
zou het niet slim zijn om zulke oproepen niet hier op het forum te plaatsen maar op een hiervoor gereserveerd gedeelte?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #37 Gepost op: 16 december 2003, 09:20:00
zou het niet slim zijn om zulke oproepen niet hier op het forum te plaatsen maar op een hiervoor gereserveerd gedeelte?



Beste gast,

Nee, want "op een ander gedeelte" werd niet naar tegen elkaar gedaan, hier wel. De vraag is ook nog of het door dan wel door de opponenten gelezen zou zijn, nu wel.


Henk


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #38 Gepost op: 16 december 2003, 09:45:48
Henk,

Naar mijn mening doelt de "gast" op het plaatsen van dit soort oproepen in een apart deel van het forum. De discussie is begonnen met een verzoek van PAdema voor vrijwilligers bij zijn bedrijf. En bedoeld wordt dus of zo'n oproep in een discussieforum op de juiste plaats is!

En ik heb niet de indruk gekregen dat men "naar" tegen elkaar heeft gedaan. Men is wel duidelijk geweest, en soms wat stevige taal gebruikt.

Alvast prettige feestdagen!  :)


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #39 Gepost op: 16 december 2003, 10:01:26
Jos,
helemaal mee eens ;D