Schuimblusvoertuigen

Auteur Topic: Schuimblusvoertuigen  (gelezen 191304 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #40 Gepost op: 9 december 2009, 17:23:34
Voertuig is nog in de maak he! Er wordt momenteel gediscussieerd over hoe die kale zijkant wordt gevuld... Het brandweerlogo er op, of toch heel groot het roepnummer? We gaan het zien in het nieuwe jaar... Verder zitten er op allerhande gekke plaatsen blauwe LEDjes verstopt, dus je gaat dit voertuig zeker zien in je spiegels! Hij is overigens 3,5 meter hoog: een paar centimeter speling in sommige tunnels. En 5 cm parkeerruimte-speling in de kazerne... ;D

En de witte bumpers... Welkom in Zuid-Holland-Zuid ::)


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #41 Gepost op: 9 december 2009, 19:23:17
Dit voertuig zal voor de Betuwelijn zijn en niet voor de HSL neem ik aan. Ten eerste worden er over de HSL geen gevaarlijke stoffen vervoerd en ten tweede dan zou Hollands-Midden ook deze voertuigen moeten krijgen en daar is mij niets over bekend.

Ja indrukwekkend voertuig en best mooi (ook al heb ik andere voorkeuren  ;) ) Met de BZK-striping, regionaal aanbesteden enz was ik bang voor grote eenheidswordt in NL maar dit soort voertuigen maken veel goed.

Die kale achterkant is het nadeel van de BZK-striping. Ik zou de striping op de cabine van onder naar boven volledig plakken en het logo, woord brandweer, korpsnaam e.d. op de zijkang van de bak zetten na nog een btje BZK-striping. En als toefje slagroom het roepnummer inderdaad.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #42 Gepost op: 9 december 2009, 19:37:39


bedoel je zoiets?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #43 Gepost op: 9 december 2009, 20:13:18
Goed ... Laten we maar weer eens een beetje ontopic gaan .... We gaan vanzelf zien hoe het eindresultaat er uit komt te zien
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tmdejager

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #44 Gepost op: 9 december 2009, 21:22:03
Wat een prachtige dingen.... alleen doe er nou is een mooie LED balk op!!! Maarre wat ik ook wel soort apart vind: Waarom zwijndrecht en Dordrecht wel een voertuig voor de Betuwelijn en Gorinchem niet..???

Matthijs de Jager
-Liebherr LTC 1050-3.1-


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #45 Gepost op: 9 december 2009, 21:28:09
Wat een prachtige dingen.... alleen doe er nou is een mooie LED balk op!!! Maarre wat ik ook wel soort apart vind: Waarom zwijndrecht en Dordrecht wel een voertuig voor de Betuwelijn en Gorinchem niet..???

Matthijs de Jager

Dit komt omdat de HSL niet langs Gorinchem komt   ;)


Dat gezever over zwaailichten altijd ::)
Reken maar dat je deze lampjes best ziet hoor.

Overdag zijn die blauwe lampen zeer slecht zichtbaar maar 's avonds weer heel erg goed. Dit verschil is op filmpjes en foto's van de nieuwe voertuigen van Alblasserdam goed te zien   ;)

voor foto's: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,33686.0.html
Brandweer Papendrecht


Tmdejager

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #46 Gepost op: 9 december 2009, 21:35:20

Dit komt omdat de HSL niet langs Gorinchem komt   ;)


Overdag zijn die blauwe lampen zeer slecht zichtbaar maar 's avonds weer heel erg goed. Dit verschil is op filmpjes en foto's van de nieuwe voertuigen van Alblasserdam goed te zien   ;)

voor foto's: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,33686.0.html

Zeg kippie...: bij ons ( Hoornaar-Noordeloos hebben ze die lampen ook hoor,  ik weet wel dat ze 's avond goed te zien zijn maar overdag niet...maar het schuimblusvoertuig stond ook op de brandweervakdagen in Gorinchem en daar stond op een bordje dat voor het voertuig stond, dat hij voor de betuwelijn was...???
-Liebherr LTC 1050-3.1-


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #47 Gepost op: 9 december 2009, 22:39:08
mooie bakken,
waar heb je deze op de foto gekregen?
wel jammer wat er op het dak zit aan blauw, blauw? uhum

Op de Dag van de Vrijwilligheid in Rotterdam (Breevaartstraat).
greetz,  Enrique


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #48 Gepost op: 9 december 2009, 23:19:48
Kleine aanvulling:

De opbouw is van Hilton. Zijn hebben onder andere ook de blusmasten voor de RPA boten geleverd en de schuimtender met blusarm voor Solvay :)

Dat gezever over zwaailichten altijd ::)
Reken maar dat je deze lampjes best ziet hoor.

Deze voertuigen zin door HDS en niet door Hilton opgebouwd.
Hilton heeft bij mijn weten nooit een schuimbluswagen voor Solvay opgeboud, wel een met blusarm voor Chemelot bedrijfsbrandweer.
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


Hagie5

  • Bevelvoerder/OvD-Bz
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
  • Brandweer
Reactie #49 Gepost op: 10 december 2009, 11:32:59
Hallo allemaal,
Hierbij even een reactie op de "discussie" waarvoor de schuimbluswagens van ZHZ zijn aangeschaft. Deze zijn aangeschaft in het kader van het Project "Spoorzone": Op weg naar een veiliger spoor. Doordat er een spoorlijn dwars door de gemeenten Zwijndrecht en Dordrecht loopt en op deze spoorlijn heel veel gevaarlijke stoffen vervoerd worden, zijn er diverse scenario's voor rampen denkbaar. Om daar tegen te wapenen zijn er voor de calamiteitenbestrijding langs en op het spoor oa twee schuimblusvoertuigen aangeschaft. Daarnaast zijn er nog meer maatregelen getroffen maar die horen niet in dit topic thuis. Tip: zoek maar eens op "spoorzone ZHZ'.
Groet René