Schuimblusvoertuigen

Auteur Topic: Schuimblusvoertuigen  (gelezen 191252 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #420 Gepost op: 30 november 2016, 17:50:56
Citaat van: s.strijk link=msg=1463883 date=1480501691
Met een chemiepark in Farmsum, en de Eemshaven ook dichtbij snap ik deze keuze zeer zeker wel.

Ik als voormalig inwoner van Delfzijl niet, juist omdat de afgelopen jaren verantwoordelijkheden steeds meer bij private partijen zijn neergelegd. In het verleden kon Delfzijl zelfs beschikken over twee schuimblusvoertuigen; één van de regio en één van de zogenaamde brandweerpool. De regio heeft de SB afgestoten en de brandweerpool heeft haar SB vervangen door een SBH. De brandweerpool bestaat volgens mij niet meer en de SBH is door de VR overgenomen. Toch vind ik het opmerkelijk (begrijp me goed, ik ben er zeker wel een voorstander van), of misschien zelfs ambitieus dat er weer een (forse) SB is aangeschaft. De industrie is ter plaatse namelijk niet toegenomen.


jur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #421 Gepost op: 30 november 2016, 17:55:45
Citaat van: jasir link=msg=1463602 date=1480365473
Tja er stond een SBH maar ik kan me voorstellen dat men ivm de industrie iets anders wil.

De Actros die voor AA was bedoeld rijdt nu voor de VRU

Volgens mij heeft de VRU haar eigen SB uit dezelfde serie aangeschaft, namelijk de 48996 met kenteken BX-FP-16. De afgekeurde wagen van AA draagt kenteken BX-FP-11.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #422 Gepost op: 30 november 2016, 18:43:50
Citaat van: jur link=msg=1463519 date=1480357096
Hilton zat aardig in haar maag met twee schuimblusvoertuigen die niet werden afgenomen door de opdrachtgevers, naast die van Kennemerland/Velsen (8x8) kwam ook die voor Amsterdam (6x2) retour. In maart 2013 werden beide voertuigen nog te koop aangeboden aan diverse bedrijfsbrandweerkorpsen.

De 6x2 werd in 2012 nog door Midden- en West-Brabant gehuurd voor Moerdijk-Haven. Mij is onbekend waar het voertuig nu verblijft.

Opmerkelijk dat de VR Groningen voor Delfzijl nu weer voor een SB kiest.

Is er ondertussen iets aan de pomp gewijzigd of moet dit voertuig in een aanjaagverband werken om de vereiste capaciteit te halen ?


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #423 Gepost op: 2 december 2016, 08:11:04
Of de prijs is omlaag waardoor de eisen ook een stukje naar beneden zijn bijgesteld.


jur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #424 Gepost op: 2 december 2016, 19:33:45
Citaat van: Thor link=msg=1463961 date=1480527830
Is er ondertussen iets aan de pomp gewijzigd of moet dit voertuig in een aanjaagverband werken om de vereiste capaciteit te halen ?

Ik vermoed eerder dat de nieuwe eigenaar andere eisen stelt.


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Reactie #425 Gepost op: 2 december 2016, 20:45:30
Citaat van: Thor link=msg=1463961 date=1480527830
Is er ondertussen iets aan de pomp gewijzigd of moet dit voertuig in een aanjaagverband werken om de vereiste capaciteit te halen ?
Daar zit een aanpassing van de pomp op. Dat is gebeurd voor hij naar Moerdijk-Haven ging. Het voertuig stond vandaag gewoon in Maastricht bij Hilton op het terrein.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #426 Gepost op: 2 december 2016, 21:02:47
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1464361 date=1480707930
Daar zit een aanpassing van de pomp op. Dat is gebeurd voor hij naar Moerdijk-Haven ging. Het voertuig stond vandaag gewoon in Maastricht bij Hilton op het terrein.

Zo gaat het vaker demonstraties en metingen met een zeer stevig aanjaagverband op de voeding geven een vertekend beeld tov de situatie als het voertuig er alleen voor komt te staan. Als zelfstandig gewerkt moet worden vanaf open water lopen de prestaties van de pomp aardig achteruit. Nu zal het in de praktijk niet al te vaak komen dat het voertuig en van open water moet zuigen en over grote afstand/hoogte moet spuiten maar de specificaties zonder aanjaagverband en de prijs staan en daar zal de leverancier aan moeten voldoen.
Zo niet dan zal er het een en ander aan de pomp moeten worden gedaan voor zover het motorvermogen van het voertuig dit mogelijk maakt


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #428 Gepost op: 16 april 2021, 11:50:08
Dit is een SBH...


Kuiper

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #429 Gepost op: 23 april 2021, 17:12:35
Op Tendernet staat een aanbesteding voor de aanschaf van 2 schuimblusvoertuigen voor de VRD. Een ter vervanging van de SB van de post Hoogeveen die gezien zijn leeftijd toe is aan vervanging. De andere is bedoeld voor de post emmen waarbij van de inschrijver wordt verwacht dat de MAN TGS van de post wordt overgenomen.