Assistentie Collega

Auteur Topic: Assistentie Collega  (gelezen 26619 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DRK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #30 Gepost op: 19 augustus 2009, 13:19:15
Wow, als die dan zo ver onder invloed was dat ' ie de tafeltjes van de muur af wist te trekken, die dingen zitten toch behoorlijk vast geloof ik?

Lijkt me lastig te bedwingen zo'n persoon, laat staan in je eentje...
vrijwilliger instructeur


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #31 Gepost op: 19 augustus 2009, 16:44:38
;D hahaha dat was het ook... en ik was gelukkig niet in me eentje... ik heb meestal toch wel een maat waar ik mijn diensten mee draai... maar ja... met ze tweeen was gewoon ook niet genoeg...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Generalist Amsterdam

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #32 Gepost op: 21 maart 2010, 16:37:29
Besten,

Zoals u ziet kom ik niet regelmatig op sites als dit, maar ik zie dat mij reactie van eerder veel heeft doen opwaaien. Gelukkig, want discussies zijn altijd leuk als je samen een oplossing kan vinden vind ik!

Ik heb eerder aangegeven dat ik het onprofessioneel vond om het eerste bericht in deze topic openbaar te maken. De reden voor deze uitlating is als volgt:
Zoals bekend hebben wij ontheffing van het RVV (niet WVW! --> art. 5/6) en dat roept bij menig burger toch wel wat emoties op. Ikzelf heb dat bijvoorbeeld bij mijn rijopleiding van de politie meegemaakt (nu BROA). Want hoe vaak zie je wel niet dat iemand je dan toch heel raar aan kijkt als je zonder toeters en bellen door rood rijdt ed. Nu is dat allemaal gecontroleerd, maar als ik het verhaal van de collega in kwestie hoor, moet ik eerlijk zeggen dat ik die rijstijl niet erg verstandig vind. Natuurlijk is het prettig om te weten dat je collega's snel bij je zijn als jij in nood bent. Ik zelf werk in Amsterdam dus heb er niet zo veel problemen mee. Als wij een noodkreet roepen staat immers binnen een paar minuten het hele bureau naast je.
Maar de vraag is of je dan inderdaad met 150 km/h over een kruising moet. Ik denk van niet, omdat dat puur art. 5 wvw is. Ook al kan je het kruispunt overzien. In onze branchrichtlijnen staat dat wij stapvoets door het rode licht moeten rijden. En natuurlijk is bij een Assistentie collega de druk wat groter, maar 150 is echt onverantwoord...

De reden waarom ik het onprofessioneel vind om dit soort zaken open en bloot op het internet te bespreken, is dat er zoals bekend ook wel eens iets mis gaat tijdens spoedritten. (Wonderbaarlijk weetje: tijdens een spoedrit gaat minder mis dan tijdens een 'rustig' ritje!) Maar probeer je eens in te beelden wat er gebeurd als jij een kind bent kwijt geraakt omdat een pitauto van de politie hem / haar tijdens een spoedrit over het hoofd heeft gezien en de ouders lezen dit verhaal... Dat gaat heel veel emoties opleveren, in negatieve zin. Nu zijn we al zes hele jaren verder dus neem ik aan dat de 150 km/h over de kruising eruit is;) maar alsnog voor alsnog: denk goed na als je spoedritten doet, want het is allemaal je eigen verantwoordelijkheid, en art 5/6 hangt nog steeds boven je hoofd!

Mocht er nog iemand reageren, ik zal de site wat vaker bezoeken zodat je niet nog een paar jaar moet wachten op je antwoord;)

Met collegiale en/of vriendelijke groet,

Generalist Amsterdam


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #33 Gepost op: 22 maart 2010, 20:06:10
Als eerste ik weet wat het is om spoed te roepen een aantal jaren ging er dooe vele dingen iets mis en het resulteerde in een twee man's gevecht voor mijn gevoel toen op leven en dood. op het moment dat ik om spoed riep, werd er vanaf de mk geroepen wie is dit terwijl ik na mijn mening toch duidelijk doorgaf waar en wat er aan de hand was. Uiteindelijk, later bleek ongeveer 7 tot 10 min, kwam er hulp en heb een pakje sigareten opgerookt. Un als ik colega's hoor roepen om hulp en goed ik rij ook met een stuk gereedschap op de weg is de snelheid niet de grens. Maar ik rem bij kruising wel af en rij er rustig overheen.

Ik heb voor mijn zelf, ik doe wat ik later kan verantwoorden en een ander denk het zijne er maar van.


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #34 Gepost op: 23 maart 2010, 18:24:40
Als ik zo'n verhaal lees, ook al is het 2003 gepost, dan staan mijn haren rechtop en gaan meteen bij mij de wat Amerikaansere voelsprieten weer opspelen.
Ik ben uiterst ongeschikt om als politieagent te werken (vandaar dat destijds het rollenspel mij de das heeft omgedaan). En maar goed ook... daar ben ik me van bewust...
Ik denk dat ik 'als kat in het nauw' mijn hele blaffer leeg zou knallen als ik me bedreigd zou voelen door een menigte...

Wat iedereen ook roept: Ik zou ook met 150 naar mijn collega's zijn gecrosst... Als het even kon zelfs nog harder...
Ik zou me helemaal opvreten in mijn dienstautootje als ik zou weten dat er iemand aan m'n collega's zit.
En ter plaatse gekomen... afijn, je weet waar ik heen wil... Maar echt beter voor iedereen dat ik geen agent ben...
De leverancier van de kogels zou de enige zijn die er profeit van heeft...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #35 Gepost op: 23 maart 2010, 21:28:54
Als ik zo'n verhaal lees, ook al is het 2003 gepost, dan staan mijn haren rechtop en gaan meteen bij mij de wat Amerikaansere voelsprieten weer opspelen.
Ik ben uiterst ongeschikt om als politieagent te werken (vandaar dat destijds het rollenspel mij de das heeft omgedaan). En maar goed ook... daar ben ik me van bewust...
Ik denk dat ik 'als kat in het nauw' mijn hele blaffer leeg zou knallen als ik me bedreigd zou voelen door een menigte...

Wat iedereen ook roept: Ik zou ook met 150 naar mijn collega's zijn gecrosst... Als het even kon zelfs nog harder...
Ik zou me helemaal opvreten in mijn dienstautootje als ik zou weten dat er iemand aan m'n collega's zit.
En ter plaatse gekomen... afijn, je weet waar ik heen wil... Maar echt beter voor iedereen dat ik geen agent ben...
De leverancier van de kogels zou de enige zijn die er profeit van heeft...


Totdat je dat witte overhemd aan hebt, de sleutels van de auto in je zak hebt en met je WP5 op je heup loopt ... Dan word het opeens allemaal anders
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #36 Gepost op: 23 maart 2010, 21:33:54
Totdat je dat witte overhemd aan hebt, de sleutels van de auto in je zak hebt en met je WP5 op je heup loopt ... Dan word het opeens allemaal anders
Ja dat klopt.
Het is heel makkelijk om te zeggen: ''Zooo, die knal ik wel even neer''.
Werkt niet zo, heb d`r geen ervaring mee maar iemand zo neerschieten zonder enige bedenkingen?
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #37 Gepost op: 29 maart 2010, 16:14:37
Goede zaak dat dit besproken wordt. Ken het gevoel om je pitauto op zijn staart te trappen bij assistentie collega. 1 keer zelf gereden. Onderweg kippenvel krijgen door de berichten die de collega's in nood door de ether slingeren (spreeksleutel bleef openstaan na het indrukken van de noodknop). Tja, ik ging ook wat harder een kruising over dan dat je normaal zou doen. Achteraf minder verstandig, maar het was wel nodig. 40 man tegen 2 collega's is immers wat ongelijk verdeeld. Helaas was het noodzakelijk voor de 2 om de Glock tevoorschijn te halen, maar gelukkig hoefde er niet afgedrukt te worden.

Andere keer reed een collega in een VW Transporter. Maar ja, dat was een toenmalige VW Transporter van de KMar en die was niet boven de 90 km/h uit te trappen, dus dat was de meest veilige prio 1 rit ooit. ;D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #38 Gepost op: 29 maart 2010, 16:46:49
Andere keer reed een collega in een VW Transporter. Maar ja, dat was een toenmalige VW Transporter van de KMar en die was niet boven de 90 km/h uit te trappen, dus dat was de meest veilige prio 1 rit ooit. ;D

Hoe durft de baas zoiets te verstrekken... ::) ;D


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #39 Gepost op: 31 maart 2010, 01:05:49
De volgende reactie zal vast stof doen opwaaien bij de dienders hier; maar ik ga de vraag toch stellen. Als burger-leek:

Ik begrijp volledig dat men met ik-weet-niet-hoe-hard naar een assistentie-collega melding scheurt. Echter; waarom is dat in dit geval verantwoord en bij een 'normale' noodhulp melding niet? Ik begrijp dat collega's dichter bij je staan, maar als ik in elkaar gestompt word tijdens een avondje uitgaan ga ik er wel vanuit dat er voor mij net zo hard gereden word als voor een collega. Immers heb ik als burger al helemaal geen middelen om mijzelf mee te verdedingen tegenover een losgeslagen figuur.

Althans; ik begrijp uit de reacties in dit topic dat er bij assistentie-collega écht alle remmen los gaan. Tot op zekere hoogte dan. Wellicht begrijp ik het verkeerd en zit er totaal geen onderscheid in. In dat geval heb ik het verkeerd begrepen.