Samenvoeging van drie regio's??

Auteur Topic: Samenvoeging van drie regio's??  (gelezen 2323 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Willem58

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Gepost op: 5 november 2008, 21:04:39
Regio Amsterdam, Kennemerland en Zaanstad Waterland (laatste staat nog in de kinderschoenen) gaan samenvoegen weet jij daar iets van?  :-\is mij vanmorgen gevraagd wie o wie weet er meer van? ^-^




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 5 november 2008, 21:25:45
Lijkt mij, dat dan eerder Noord Holland NOord, Zaanstreek Waterland en Kennemerland dan meer samen gaan werken. Dit gebeurd namelijk op het blauwe vlak ook ;) En daar ze de politieregio verdeling gelijk willen gaan trekken aan de overige regio´s, lijkt mij dat het meest waarschijnlijke, ik gok overigens dat Rene daar wel meer over weet!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Glenn2

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 5 november 2008, 22:09:04
Er is inderdaad al jaren sprake van een mogelijke samenvoeging. Of dit voor de brandweer gaat gebeuren weet ik niet. Wat Jerommeke zegt klopt inderdaad. De Verkeersongevallendienst wordt gedeeld over de NHN, ZaWa en Kennemerland.

Amsterdam zie ik niet zo snel samengaan met welk korps dan ook ;)


Rene112

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 5 november 2008, 23:26:53
Het klopt dat de politiekorpsen van Noord-Holland Noord, Kennemerland en Zaanstreek-Waterland op diverse punten samenwerken. Voorbeelden hiervan zijn de verkeers/ongevallendienst voor de 3 regio's die in Heerhugowaard is gevestigd, het bureau CCB (conflict- en crisisbeheersing) voor de 3 korpsen en de staf GBO.

Maar... op brandweergebied werken deze 3 regio's niet intensief samen. En er zijn op dit moment geen ontwikkelingen op dat gebied (en... als het wel zo zou zijn dan zou ik het zeker weten).

Uiteraard blijft Noord-Holland Noord "met liefde" bijstand verlenen met pelotons en compagnieën als daarom gevraagd wordt  ;) ;D

Volgens mij speelde de wens van een aantal burgemeesters in Kennemerland en Amsterdam-Amstelland om één veiligheidsregio te gaan vormen, enkele jaren geleden. Of er nu ook daadwerkelijk ontwikkelingen op dat gebied zijn, ik zou het echt niet weten....  

groeten,
René


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 5 november 2008, 23:49:28
Volgens mij was de minister niet zo happig op samenvoeging van regio's...

Dat met het op oog op de wet veiligheidsregio's. Het moet allemaal territoriaal congruent (gelijkvorming) worden met de huidige politieregio's.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s