HV Voertuigen met winterbanden/sneeuwkettingen?

Auteur Topic: HV Voertuigen met winterbanden/sneeuwkettingen?  (gelezen 56615 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #20 Gepost op: 9 januari 2010, 15:34:20
Metalen sneeuwkettingen zijn in Nederland in ieder geval verboden. In de Regeling Voertuigen staat:


Slaat dat niet meer op spikes dan op sneeuwkettingen? (wat niet wegneemt dat sneeuwkettingen volgens mij ook niet erg goed voor het asfalt zijn)

Citaat van: Robert v O
Ik begrijp wat je zegt maar snap het dan niet helemaal geloof ik ... als dit het geval is waarom dan deze topic ??

"Politie dit weekeinde in oranje terreinwagens de straat op"

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,35904.0.html

Geen idee! Maar met een terreinwagen kun je natuurlijk wel wat meer als met een tweewielaangedreven voertuig met sneeuwkettingen. Dus als die reddingsbrigadewagens anders toch niks te doen hebben, waarom ook niet?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 9 januari 2010, 16:01:27
Metalen sneeuwkettingen zijn in Nederland in ieder geval verboden. In de Regeling Voertuigen staat:

Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar hulpdiensten waren daar een uitzondering op.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #22 Gepost op: 9 januari 2010, 16:03:26
Uitleg over automatisch sneeuwkettingen welke ook veel op HV-voertuigen voorkomen:

Onspot Automatic Tire Chains
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #23 Gepost op: 9 januari 2010, 16:12:35
GGD Flevoland gaat sneeuwkettingen gebruiken om bij moeilijk bereikbare locaties te komen.

Sneeuwkettingen zijn in Nederland niet toegestaan op de openbare weg. De GGD heeft daarom donderdagochtend een ontheffing voor gebruik aangevraagd bij de provincie.

Volgens een woordvoerder van de GGD hebben de ambulances de sneeuwkettingen voor de zekerheid in de auto liggen.

bron omroep flevoland.
ambu's staan op m&s banden dus geen winterbanden maar iets wat er in de buurt heeft gelegen.


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Reactie #24 Gepost op: 9 januari 2010, 16:15:09
Welke RAV's rijden nu met winterbanden?
En zijn er ook RAV's in Nederland waarbij de ambulances zijn voorzien van Rotogrip*?

* ROTOGRIP Automatic Snow Chain Systems
Never underestimate the power of stupid people


Wous79

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #25 Gepost op: 9 januari 2010, 16:19:40
Ik heb mij ook laten vertellen dat hulpdiensten vrijstelling hebben voor sneeuwkettingen. Ik weet dat de voertuigen van brandweer Alphen aan den Rijn zijn uitgerust met automatische kettingen en bij extreme sneeuwval worden ze onder de WO gemonteerd
Gr. Wous


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #26 Gepost op: 9 januari 2010, 16:28:15
De youtube filmpjes welke hier geplaatst zijn stonden ook al in het eerder benoemde topic over de sneeuwkettingen. http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,25740.0.html
Misschien samenvoegen?


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #27 Gepost op: 9 januari 2010, 16:42:44
en kan dit dus worden samengevoegd met hv algemeen
hulpverleningsvoertuigen met sneeuwkettingen waar dit ook al ter sprake is.

oeps  ::) terwiijl ik dat typ wordt het verhoord.
hulde aan de moderators O0 zo snel verhoord wauw ;D ;)


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #28 Gepost op: 9 januari 2010, 16:47:03
In FL zijn alle politievoertuigen voorzien van winterbanden. Ook hebben wij een aantal 4x4's (opvallende Mitsubishi Outlanders) in dienst bij de afdeling MVBZ (milieu/verkeer/bijzondere wetgeving) & communicatie die worden ingezet tbv toezicht/noodhulp als het echt te gortig wordt op de weg.


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #29 Gepost op: 9 januari 2010, 17:13:51
Keurig hoor, zouden alle regio's moeten doen !