Nieuw Rijkslogo cq. Rijkshuisstijl

Auteur Topic: Nieuw Rijkslogo cq. Rijkshuisstijl  (gelezen 26740 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #20 Gepost op: 17 november 2009, 15:51:13
De twee voertuigen van de beveiliging op de voormalige vliegbasis Twenthe (het resterende militaire deel nu Complex Twenthe geheten) zijn nog volgens de oude huisstijl (dus met de schuine convergerende strepen) uitgerust. Wel met amberkleurige lichtbalk overigens en de aanduiding CDC - Dienst Vastgoed Defensie - Directie Beveiliging (uit mijn hoofd).
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #21 Gepost op: 17 november 2009, 16:01:57
Klopt helemaal.
Zoals ook al in een ander topic te lezen is gaan (bijna) alle beveiligingsdiensten van de diverse krijgsmachtdelen (CLAS, CLS, CZS, CO, DBV en KMar) samengevoegd worden in de DBBO. Deze DBBO komt onder het CDC te hangen waar de DBV nu ook al onder hangt.

Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #22 Gepost op: 4 april 2010, 15:39:44
Ik zag van de week een auto van de VROM inspectie rijden. Deze hebben inmiddels ook de Rijkshuisstijl overgenomen. De blauwe striping leek overigens wel lichter van kleur dan bijvoorbeeld bij DV&O, AID en het NFI het geval is.


Overigens heb ik het vermoeden dat de KMar tzt ook overgaat op de rijkshuisstijl. Dat leid ik af uit het volgende stukje, afkomstig van KMAR Magazine, editie december 2009:

Nieuwe huisstijl

Defensie start op 1 januari 2010 met de geleidelijke invoering
van een nieuwe huisstijl. De Rijksoverheid, en daarmee ook
Defensie en dus ook de Koninklijke Marechaussee, krijgt één
gemeenschappelijke huisstijl. Door de nieuwe aanpak is het gedaan
met de logo’s met pijlenbundel van Defensie. Ook wijzigt
het bekende paars grotendeels in ‘koninklijk’ oranje.


Het ministerie van Defensie, de Defensie Materieel Organisatie
en het Commando Dienstencentra nemen de rijkshuisstijl één
op één over. De krijgsmachtdelen hebben een aparte positie.
Hun logo’s zijn wel gebaseerd op de rijkshuisstijl maar de traditionele
emblemen en de kleuren van de krijgsmachtdelen blijven
behouden. En in plaats van het blauwe lint van het rijksbrede
logo, krijgen de krijgsmachtdelen een oranje lint als verwijzing
naar het Koningshuis.

Testfase
De nieuwe huisstijl wordt gefaseerd ingevoerd. In eerste instantie
gaat het om briefpapier, enveloppen en visitekaartjes. Daarna
volgen brochures, advertenties, PowerPoint, relatiegeschenken,
formulieren, voertuigen. Op dit moment wordt het Correspondentiesysteem
Defensie (CSD) aangepast en voorzien van de
nieuwe sjablonen. Zodra dat gereed is, volgt een testfase. Als alles
naar behoren functioneert, wordt de update van het systeem
over alle werkplekken van Defensie ‘uitgerold’. Naar verwachting
gebeurt dat in de eerste helft van januari 2010. Daaraan gekoppeld
zullen ook het nieuwe briefpapier en de nieuwe enveloppen
beschikbaar worden gesteld.
Moeten we nu alles weggooien? Nee, oude voorraden kunnen
gewoon worden opgemaakt. Als het dan nodig is nieuwe middelen
te bestellen, kan de nieuwe huisstijl daar direct op worden
toegepast.
Voor meer informatie over de nieuwe huisstijl: op het intranetportaal
staat een link naar ‘nieuwe huisstijl defensie’ waar
bijvoorbeeld ook voorbeelden van briefpapier, visitekaartjes en
de PowerPoint-presentatie staan.


Het is dan natuurlijk de vraag of dit alleen de logo's betreft, of de gehele striping.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #23 Gepost op: 7 april 2010, 00:56:30
Ik zag van de week een auto van de VROM inspectie rijden. Deze hebben inmiddels ook de Rijkshuisstijl overgenomen. De blauwe striping leek overigens wel lichter van kleur dan bijvoorbeeld bij DV&O, AID en het NFI het geval is.


Overigens heb ik het vermoeden dat de KMar tzt ook overgaat op de rijkshuisstijl. Dat leid ik af uit het volgende stukje, afkomstig van KMAR Magazine, editie december 2009:

Nieuwe huisstijl

Het is dan natuurlijk de vraag of dit alleen de logo's betreft, of de gehele striping.

Operationele voertuigen bij defensie worden per definitie niet voorzien van striping.

Voertuigen welke wel voorzien worden van striping kunnen in verschillende categorieën verdeelt worden o.a.:
- BiZa striping voor Kmar en sommige ambulance's.
- Huisstijl striping
- EOD striping

Alleen de voertuigen voorzien van de defensie huisstijl zullen (zoals de stand van zaken nu is) aangepast worden naar de huisstijl van de rijksoverheid met de bijbehorende striping. Hierbij is zoals eerder genoemd het lint waarin het logo is aangebracht voor de krijgsmachtsdelen oranje en blijven de krijgsmachtdelen (Landmacht, Luchtmacht, Marine en KMar) hun eigen logo voeren. De Leeuw, de vogel, het anker en de ontvlammende granaat.
Het klopt trouwens dat er verschillende kleuren blauw gebruikt mogen worden.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #24 Gepost op: 8 april 2010, 10:29:59
Ik denk dat alleen ondersteunende voertuigen worden voorzien van de nieuwe huisstijl. De striping zoals die nu is op KMAR voertuigen, zal blijven bestaan.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #25 Gepost op: 8 april 2010, 16:24:26
Operationele voertuigen bij defensie worden per definitie niet voorzien van striping.

Ik had het dan ook alleen over de KMar ;)

Het zou een beetje jammer zijn om je gecamoufleerde jeep met reflecterende striping uit te voeren. Dat schiet lichtelijk z'n doel voorbij ;D

- BiZa striping voor Kmar en sommige ambulance's + Brandweereenheden
- Huisstijl striping
- EOD striping

De luchthavenautoriteit kan je ook nog aan dat rijtje toevoegen :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #26 Gepost op: 8 april 2010, 20:09:37
De luchthavenautoriteit kan je ook nog aan dat rijtje toevoegen :)

Klopt.
Zou zeker kunnen maar ...
Luchthavenautoriteit rijdt volgens mij niet met militaire voertuigen.
En mijn reactie was eigenlijk toegespitst op de militaire kant van het rijkslogo (waar de Kmar dus ook onder valt).
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #27 Gepost op: 9 april 2010, 11:28:53
En binnen defensie blijft het nieuwe rijkslogo onrust opleveren.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6489309/__Albert_Heijn-vlag_op_dak_Defensie__.html?p=2,2

vr 09 apr 2010, 08:53 |
    
"Albert Heijn-vlag op dak Defensie" door Roy Klopper
DEN HAAG -  Binnen het ministerie van Defensie in Den Haag woedt een oorlog tussen de burgermedewerkers en de militairen over de vlag op het dak van het gebouw.

Officieren ergeren zich mateloos aan de vlag met het Defensielogo die sinds kort op de top van het departement wappert. „Het is een soort Albert Heijn-vlag, die niet uitstraalt dat wij ons hier 24 uur per dag inzetten voor de veiligheid van dit land”, aldus de hoge militairen.

Ze willen het liefst dat vandaag nog de nationale driekleur wordt gehesen: „Op menig ander ministerie waait het rood-wit-blauw, maar juist bij Defensie niet. Het is een schande.” Uit angst voor maatregelen willen de klokkenluiders niet met hun naam in de krant.

De militairen vermoeden een links complot van burgers die de dagelijkse leiding hebben: „De hoogste generaal op het ministerie is helaas de secretaris-generaal van PvdA-huize, net als de helft van zijn staf. Zo zie je waar de werkelijke macht in dit land ligt.”

De militairen voelen zich niet serieus genomen door hun civiele collega’s. „We hebben diverse pogingen ondernomen om de huidige vlag weg te krijgen, maar de staf is onverbiddelijk. Het departement is volgens hen geen militair onderdeel. Die houding is kenmerkend voor de wijze waarop de leiding van dit ministerie denkt over het militaire apparaat”, zo klagen ze.

Volgens zegsman en burgermedewerker Otte Beeksma van het ministerie is de kritiek zwaar overtrokken: „Net als op andere ministeries hijsen we hier op feestdagen de nationale vlag. Bij rouw gaat de driekleur halfstok. Op andere dagen wappert hier de vlag met ons logo.”

Over de politieke voorkeuren van ambtenaren doet het ministerie geen uitspraken.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #28 Gepost op: 10 april 2010, 10:49:48
Klopt.
Zou zeker kunnen maar ...
Luchthavenautoriteit rijdt volgens mij niet met militaire voertuigen.

 ;)





Deze voertuigen rijden op De Kooy.
Maar in totaal, over heel NL, zijn er maar een paar van dergelijke voertuigen.

Niet heel boeiend dus verder ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


sylvester1986

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 1 mei 2010, 16:37:38
Zo'n gele VW T4 met rode striping rijdt ook op vliegbasis volkel en dan de kortere versie dacht ik en ik heb op 1 van de vliegbases ook een VW T4 gezien met dezelfde kleur/striping maar dan met LED balk.
Verder heeft/had Soesterberg ook zo'n Gele VW T4.

Link: http://soesty.mafkees.nu/pagina5.htm