Nieuw Rijkslogo cq. Rijkshuisstijl

Auteur Topic: Nieuw Rijkslogo cq. Rijkshuisstijl  (gelezen 26742 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #30 Gepost op: 1 juli 2010, 10:39:41
Zojuist gezien op de snelweg:

En witte Opel Safira met blauwe rijksstriping (dienst kon ik niet lezen) en direct daarachter een donkere safira van het Centraal Bureau Motorrijtuigenbelasting. Mijn vermoeden is dat de Motorrijtuigenbelasting (onderdeel van de belastingdienst) dus ook over gaat naar de Rijkshuisstijl.

Ik ben benieuwd of de Douane (eveneens onderdeel van de belastingdienst) ook zal volgen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #31 Gepost op: 1 juli 2010, 11:02:22
Klopt Maarten.
De voertuigen van de belastingdienst gaan ook allemaal het nieuwe rijkslogo voeren.
Heb laatst een voertuig van de belastingdienst op de foto gezet welke de laatste was in die opvallende striping (plus amber en stopmatrix).
De belastingmedewerker vertelde dat alle voertuigen de striping gaan voeren.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #32 Gepost op: 4 november 2010, 21:35:38
Leuke variant van de AID :)



Dienst: Algemene Inspectiedienst
Soort voertuig: Dienstvoertuig
Merk & type: Volvo XC 70
Bijzonderheden: Een voor mij nieuwe kleurstelling.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #33 Gepost op: 4 november 2010, 21:38:29
Zojuist gezien op de snelweg:

En witte Opel Safira met blauwe rijksstriping (dienst kon ik niet lezen) en direct daarachter een donkere safira van het Centraal Bureau Motorrijtuigenbelasting. Mijn vermoeden is dat de Motorrijtuigenbelasting (onderdeel van de belastingdienst) dus ook over gaat naar de Rijkshuisstijl.

CMKmaat had bovenstaande al bevestigd, maar hier nog een fotootje (via Jerommeke): http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=4409
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #34 Gepost op: 13 januari 2011, 22:35:49
Ja.
Dit heeft zeker ook invloed voor de uitmonstering van de dienstvoertuigen van de beveiligingsdiensten van defensie.
Die gaan namelijk onder één dienst vallen (het CDC) en alle dienstvoertuigen van het CDC welke beletterd worden, worden beletterd in de defensie huisstijl. Niet oranje dus maar blauw met het rijkswapen er in.

Over de exacte kleur blauw is nog geen uitspraak gedaan. (daar zijn verschillende kleurschakeringen voor)


Goed nieuws: naast de logo's van de vier krijgsmachtdelen, komt er nu ook een logo voor een samenwerkingsverband van twee of meer krijgsmachtdelen. Of het CDC (en dus ook DBBO) daar ook mee wordt bedoeld is mij niet duidelijk.



bron: Defensiekrant 13 januari 2011
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #35 Gepost op: 14 januari 2011, 16:53:58
Zojuist gezien op de snelweg:

En witte Opel Safira met blauwe rijksstriping (dienst kon ik niet lezen) en direct daarachter een donkere safira van het Centraal Bureau Motorrijtuigenbelasting. Mijn vermoeden is dat de Motorrijtuigenbelasting (onderdeel van de belastingdienst) dus ook over gaat naar de Rijkshuisstijl.

Ik ben benieuwd of de Douane (eveneens onderdeel van de belastingdienst) ook zal volgen.

Beetje late reactie misschien,
Heb deze vraag binnen onze organisatie gesteld maar de Douane blijft gewoon met de BZK striping rijden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #36 Gepost op: 15 januari 2011, 18:38:32
Beetje late reactie misschien,
Heb deze vraag binnen onze organisatie gesteld maar de Douane blijft gewoon met de BZK striping rijden.

Dank voor de info :)
Blijven ze toch nog herkenbaar gelukkig ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #37 Gepost op: 28 februari 2011, 17:16:26
De rijksstriping kwam in een ander topic weer aan de orde.

Welke diensten rijden hier inmiddels mee rond?
- Rijkswaterstaat
- NFI
- Justitie DV&O
- Algemene Inspectiedienst (/ VWA)
- Belastingdienst Dienst Motorrijtuigenbelasting
- VROM Inspectie
- RIVM
- ...?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #38 Gepost op: 28 februari 2011, 17:23:52
Onder deze link het huisstijl handboek voor vaar- en voertuigen, met daarin de vijf categorieën voertuigen/vaartuigen en bijbehorende stripingvoorschriften.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #39 Gepost op: 28 februari 2011, 23:11:25
Goed nieuws: naast de logo's van de vier krijgsmachtdelen, komt er nu ook een logo voor een samenwerkingsverband van twee of meer krijgsmachtdelen. Of het CDC (en dus ook DBBO) daar ook mee wordt bedoeld is mij niet duidelijk.



bron: Defensiekrant 13 januari 2011

Sinds dit bericht ben ik op alle mogelijke manieren aan het graven gegaan en de (voorlopige) uitslag is ... we houden gewoon blauw met het rijkslogo. Gezien het budget dat er gestopt is in o.a. aanvullende emblemen e.d. zal het bij dat blauwe lint blijven.

(maar ja ... niets zo veranderlijk als een herstructurerende bezuinigende reorganiserende ambtenaar)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.