bordjes tbv brandkranen

Auteur Topic: bordjes tbv brandkranen  (gelezen 5832 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Gepost op: 16 december 2003, 11:24:05
mijn collega brandweerman is bezig met de ondergrondse brandkranen in het nieuwe uitbreidingsplan en wil graag de rode bordjes ophangen aan de gevels van de woning die recht tegenover de ondergrondse brandkranen staan.
Weet een van jullie of er de plicht tot ophanging van die bordjes aan iemands voorgevel bestaat.
Staat dit in een of andere verordening?
Tot op heden gaat het nog op vrijwillige basis dmv van een brief sturen aan de eigenaar van de woning met verzoek tot ophanging van het rode bordje aan hun gevel maar het zou ook anders kunnen.

Hoe lossen jullie dit op?

groetjes
Guust




mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #1 Gepost op: 16 december 2003, 15:38:44
Hier worden de rode bordjes aan betonnen palen bevestigd. Deze staan aan de openbare weg.
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


Fabian

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • Onderbrandmeester
Reactie #2 Gepost op: 16 december 2003, 17:32:09
Hoi Guust,

Ik kan je geen antwoord geven op je vraag. Maar een tijdje geleden is er een vraag geweest over de diverse soorten aanduidingsmethoden van brandkranen. Misschien kun je daar nog leuke ideeen opdoen buiten de bordjes om...

Onderwerp: aanduiding ondergrondse brandkranen.

Succes!

Met vriendelijke groet,

Fabian


Rene112

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 16 december 2003, 23:59:20
Hoi Guust,

Het is mogelijk om de verplichting tot het op een gevel laten bevestigen van zo'n aanwijsbordje op te nemen in de APV (Algemene Plaatselijke Verordening). Ik weet niet zeker of dit artikel ook standaard in de model APV van de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) zit.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #4 Gepost op: 17 december 2003, 08:23:24
Ik zal zeker even de APV nalezen en ook vragen of dit artikel erin staat.

bedankt
Guust


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #5 Gepost op: 18 december 2003, 13:28:14
Volgens mij staat dat inderdaad ergens vermeld.
Ik weet niet zeker maar volgens mij stond er iets van in het koopcontract van het huis. Ik zal het thuis nalezen en laten weten.

Misschien dat iemand van preventie het antwoord weet.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 18 december 2003, 15:40:13
mijn collega brandweerman is bezig met de ondergrondse brandkranen in het nieuwe uitbreidingsplan en wil graag de rode bordjes ophangen aan de gevels van de woning die recht tegenover de ondergrondse brandkranen staan.
Weet een van jullie of er de plicht tot ophanging van die bordjes aan iemands voorgevel bestaat.
Staat dit in een of andere verordening?
Tot op heden gaat het nog op vrijwillige basis dmv van een brief sturen aan de eigenaar van de woning met verzoek tot ophanging van het rode bordje aan hun gevel maar het zou ook anders kunnen.

Hoe lossen jullie dit op?

groetjes
Guust
ik weet niet of het zo,n goede oplossing is,om de bordjes aan de gevels van huizen te bevestigen.Je zal dan de bewoners moeten verplichten om het bordje vrij te houden van allerlei zaken,zoals begroeing  of andere freubelarijen ;)