Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Verkeerspolitie

Auteur Topic: Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Verkeerspolitie  (gelezen 331726 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Gepost op: 16 december 2003, 19:34:16
Hier kunt u uw foto's plaatsen van KLPD Verkeerspolitie.
Voor voertuigen van regionale verkeersdiensten is er een ander topic...

Bij het plaatsen van foto's graag het volgende rijtje met voertuigggevens hanteren.
Kopieer onderstaande code. Vul op de plaats van de golfjes de gegevens in en voila, daar is uw rijtje. De gegevens staan dan netjes onder elkaar :)


[pre][size=10pt]
Dienst:                    ~
Roepnummer:                ~
Soort voertuig:            ~
Merk en type:              ~
Overige bijzonderheden:    ~
[/size][/pre]

Doel hiervan is dat foto's niet zomaar klakkeloos worden neergezet, maar dat dat even wat meer moeite wordt gedaan om info te achterhalen. Hiermee wordt de voertuigencategorie ook veel informatiever O0

Je zult niet altijd alle gegevens weten van een voertuig. Plaats in ieder geval wel het hele lijstje. Mogelijk heeft een ander forumlid wel gegevens over het voertuig, welke later toegevoegd kunnen worden.

Houdt bij het plaatsen van foto's a.u.b. rekening met de Boardregels

Maarten.
moderator


De bekende Volvo S60 van de KLPD gaan eruit. De verkeerspolitie gaat ivm de ruimte over op het station model, de volvo V70D5. Een vaak gehoorde klacht was dat er in de S60 weinig materiaal is mee te nemen(oa pionen, brandblusser, bezem enz).

MVG
Mike




guus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #1 Gepost op: 29 juli 2005, 18:05:26
Hallo,

wie kan mij vertellen wat de reden is van de enkele zwaailamp op een van de hoeken van een KLPD-voertuig (verkeerspolitie) ipv bijvoorbeeld een lichtbalk.

Onlangs waren er een aantal Belgische voertuigen op de IVIC-beurs in rosmalen te zien, van het merk Volvo type V70 waarop gewoon een lichtbalk was gemonteerd.

Mijn vermoeden is dat dit alles te maken heeft met de geringere luchtweerstand tijdens het rijden over de snelweg wat tot lagere brandstofkosten en hogere snelheden (bij bijv. achtervolgingen) leidt. Maar zeker weten doe ik dit dus niet.

Groet,
Guus


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #2 Gepost op: 29 juli 2005, 20:55:54
Kan natuurlijk ook kostentechnisch zijn. Zuid-Holland Zuid heeft de nieuwste voertuigen ook alleen maar uitgerust met 1 (op de 'personenauto's') of 2 (op de busjes) zwaailampen...
Een enkele lamp zal een paar honderd euro kosten, een lichtbalk meer dan duizend euro. Daarnaast rusten ze de auto's ook steeds vaker uit met LED-stobes. Mag ook wat kosten en misschien houden ze dat geld over als ze geen lichtbalk erop zetten.... Tis maar een mogelijkheid hoor!  ;)


guus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #3 Gepost op: 29 juli 2005, 22:52:18
ja, daar heb je gelijk in. Echter lijkt er van bezuiniging geen sprake daar er een zee aan frontflitsers e.d. in het voertuig ingebouwd zijn. 2 onder de bumper, 2 in de grille en een strobo achter de voorruit. Al dan niet aangevuld met alternerend grootlicht.

Opvallend daarbij is overigens, dat bij mijn weten, de frontflitsers op een bepaalde hoogte (dacht iets van 1 meter ofzo) boven het wegdek moeten worden aangebracht en dat het zodoende bij personenauto's eigenlijk niet kan. Overigens weet k niet of dat 'moeten' een eis of een gebruik is.

de groeten,
Guus


Securifire

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2005, 00:27:18
Ehm lichtbalken zijn windvangers..... Dus 1 lampje blijkt volgens deskundigen te schelen in snelheid. En snelheid daar gaat het toch om bij de KLPD ????  ;D ;D ;D


Bart S

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2005, 10:24:32
Opvallend daarbij is overigens, dat bij mijn weten, de frontflitsers op een bepaalde hoogte (dacht iets van 1 meter ofzo) boven het wegdek moeten worden aangebracht en dat het zodoende bij personenauto's eigenlijk niet kan. Overigens weet k niet of dat 'moeten' een eis of een gebruik is.
Volgens mij is het ook een beetje de bedoeling dat de frontflitsers ongeveer op binnenspiegel-hoogte van de gemiddelde personenauto zitten.

Groetjes,

Bart


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2005, 16:43:03
Het heeft ook te maken met het feit dat flitsers op het dak (bv in een flitsbalk) wel fel zijn, maar op de weg in het donker (zeker bij slecht weer) veel onduidelijkheid kunnen geven over de locatie van het voertuig (je ziet overal blauw flitsen, maar je moet zoeken naar waar je nou wel en niet moet rijden). Met 1 simpele draailamp schijnt altijd duidelijk te zijn waar het KLPD-voertuig staat. Dit in combinatie met de Incident Management-afzetmethode (slechts 1 voertuig op de autosnelweg mag de blauwe lamp voeren, schuin opgesteld op 100 meter afstand van de aanrijding, en de rest van de voertuigen moeten aan de andere kant van het incident achter elkaar opstellen zonder blauwe lampen aan) zou een optimale beveiliging moeten bieden.

groetjes,

Enrique
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 13 augustus 2005, 21:22:36
Boeiende info, zo had ik het nog nooit bekeken. Ik dacht van er zitten zoveel flitsers verwerkt op allemaal plaatsen, ze hebben er maar 1 nodig en je hebt niet zoveel luchtweerstand, maar er zit dus meer achter.
Wat mij ook opvalt is dat bijv. wagens van de spopo wel lichtbalken hebben, wat het verhaal van Enrique bevestigd.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


N9213Q

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 14 augustus 2005, 19:25:56
"Licht" Volvootje!  ;D



N9213Q

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 24 september 2005, 20:58:51
Volvootje van 't KLPD

met flits:




en zonder flits: