Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Verkeerspolitie

Auteur Topic: Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Verkeerspolitie  (gelezen 331624 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #40 Gepost op: 13 juli 2008, 15:12:01
Aha, dat is dus het nieuwe ANPR systeem waar ze het over hadden 8) Duidelijk!

Close-upje...  ;)  (Deze wagen staat inmiddels bij de spopo...)



PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #41 Gepost op: 14 juli 2008, 09:29:41
Een visoogje effect ;)



mvg roy


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #42 Gepost op: 19 juli 2008, 15:56:41
Een Volvo V70 met lucht- (en traditioneel Breda's rug)nummer.

greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #43 Gepost op: 6 september 2008, 22:33:32
Even een testje



Dienst:                            KLPD Dienst Verkeerspolitie
Soort voertuig:                 Surveillanceauto
Merk en type:                  Volvo V70
Overige bijzonderheden:    Wagenparknummer 21
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #44 Gepost op: 12 oktober 2008, 01:36:18


Dienst : KLPD
Afdeling/Buro : Verkeer
Soort voertuig : Surveillance - Snelwegen
Merk : Volvo
Type : V50 2.4d.
Bijzonderheden : Motorkapnummer 77. Tevens ANPR systeem aan boord.




Dienst : KLPD
Afdeling/Buro : Verkeer
Soort voertuig : Surveillance - Snelwegen
Merk : Volvo
Type : V70 2.4 D5
Bijzonderheden : Motorkapnummer 57. Voertuig zal waarschijnlijk eerdaags vervangen gaan worden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Roadkingwarrior

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 20 december 2008, 00:28:07
De nieuwe lichtbak van de Dienst Verkeerspolitie van het KLPD:





De lichtbak is voorzien van blauwe, groene en oranje LED's voor de signalering. Witte LED's als zoeklichten en rode tekstborden met de teksten "POLITIE STOP" en "POLITIE VOLGEN" in vele talen. Hij is nog in de pilot fase, maar er zouden alleen nog kleine wijzigingen aangebracht kunnen worden. (volgens mijn info)

Eerder op dit forum is de discussie geweest waarom het KLPD met slechts 1 pitje rijdt. Nog een verklaring is de herrie die een lichtbak geeft bij snelheden boven de 140km/h. Aangezien de surveillance snelheid van de verkeerspolitie op de autosnelwegen tussen de 140 en 160 km/h ligt (op 120 km/h wegen) betekent dit een constante herrie in de auto. Boven de 180 km/h kunnen de agenten elkaar bijna niet meer verstaan.

Ook is er ergens de vraag gesteld van welke dienst binnen het KLPD de opvallende VW Golf (V) is. Deze blijkt van de meldkamer te zijn.[email][/email]


MachiaveIIi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #46 Gepost op: 20 december 2008, 00:37:25
De nieuwe lichtbak van de Dienst Verkeerspolitie van het KLPD:


De lichtbak is voorzien van blauwe, groene en oranje LED's voor de signalering. Witte LED's als zoeklichten en rode tekstborden met de teksten "POLITIE STOP" en "POLITIE VOLGEN" in vele talen. Hij is nog in de pilot fase, maar er zouden alleen nog kleine wijzigingen aangebracht kunnen worden. (volgens mijn info)

Eerder op dit forum is de discussie geweest waarom het KLPD met slechts 1 pitje rijdt. Nog een verklaring is de herrie die een lichtbak geeft bij snelheden boven de 140km/h. Aangezien de surveillance snelheid van de verkeerspolitie op de autosnelwegen tussen de 140 en 160 km/h ligt (op 120 km/h wegen) betekent dit een constante herrie in de auto. Boven de 180 km/h kunnen de agenten elkaar bijna niet meer verstaan.

Ook is er ergens de vraag gesteld van welke dienst binnen het KLPD de opvallende VW Golf (V) is. Deze blijkt van de meldkamer te zijn.

Jouw opmerking lezend en kijkend naar de bijgevoegde foto vraag ik mij dan toch af waarom er gekozen is voor zo'n joekel van een lichtbalk. Waarom is er bijvoorbeeld niet gekozen voor bijvoorbeeld een spoiler zoals op de Duitse voertuigen met vergelijkbare lichtbalken?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #47 Gepost op: 20 december 2008, 14:26:09
:o :-X :-[

gadverdamme, gaan we nu ookal Duitse stijl balken in Nederland voeren :|

Ik zou wel is een filmpje willen zien van de verschillende soorten verlichting in deze balk ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #48 Gepost op: 20 december 2008, 14:45:06
Er komen nog een aantal voertuigen met een aantal verschillende signaleringsoptie's. Staat nog niet vast dat dit de balk gaat worden die ze gaan gebruiken.

Die topsnelheid cq acceleratie van die Volvo V50 is al niet zo hoog, zal nu nog wel 20 km lager liggen  :P
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #49 Gepost op: 20 december 2008, 14:57:27
Aangezien de surveillance snelheid van de verkeerspolitie op de autosnelwegen tussen de 140 en 160 km/h ligt (op 120 km/h wegen) betekent dit een constante herrie in de auto.

Ben benieuwd of dat inderdaad de surveillancesnelheid blijft, gelet op de recente uitspraak van de Centrale Raad van Beroep dat ook dienders boetes voor kleine snelheidsovertredingen zelf moeten betalen....  :-X
greetz,  Enrique