Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Verkeerspolitie

Auteur Topic: Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Verkeerspolitie  (gelezen 331723 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #310 Gepost op: 13 juli 2011, 15:29:49


Dienst: KLPD Verkeerspolitie
Steunpunt: Breda
Soort voertuig: Surveillance - Snelwegen
Wagenparknummer: 1297
Merk & type: Volvo V50 2.4 D5
Kenteken: 18-HJN-2
Byzonderheden:



Mooie van de voorkant nog  ;)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #311 Gepost op: 22 juli 2011, 22:28:10
De 63-VZ-HZ, trekker-oplegger van het KLPD was tot voor kort, net als zijn broertjes, uitgerust met 1 blauwe pit op de trekker. Nu van 2 oranje pitten (links- én rechtsvoor). Nog wel 2 blauwe grillflitsers.

Iemand enig idee waarom? En of ie uberhaupt nog wel van de Verkeerspolitie is? En of de broertjes ook zijn uitgerust met 2 oranje in plaats van 1 blauwe pit?
greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #312 Gepost op: 23 juli 2011, 07:22:03
Van de week op de A9 het zelfde gezien, helaas geen kenteken  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #313 Gepost op: 23 juli 2011, 10:01:30
Uit de nwe aanbesteding is de V70 AWD als "winnaar" eruit gekomen. Dus de V50 gaat eruit en wordt vervangen door de V70. Tevens krijgt men per unit zeer waarschijnlijk ook een V70 T6 voor de nachten en een XC90 voor het art 6 WVW verhaal.

De Volvo v70 T6 (AWD) werd toch ook gebruikt voor Blik op de weg? dan is het wel een mooie auto. O0.
Alleen ik lees de laatste tijd wel veel meer klachten over de Volvo's, over de versnellingsbak, misschien dat ze net als bij de
Autobahnpolizei over moeten stappen op BMW?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #314 Gepost op: 23 juli 2011, 10:37:06
De Volvo v70 T6 (AWD) werd toch ook gebruikt voor Blik op de weg? dan is het wel een mooie auto. O0.
Alleen ik lees de laatste tijd wel veel meer klachten over de Volvo's, over de versnellingsbak, misschien dat ze net als bij de
Autobahnpolizei over moeten stappen op BMW?

Men heeft BMW getest maar die voldeden niet aan de eisen die het KLPD stelde. De BMW die wel zou voldoen, hebben een te hoog energielabel. Men mag niet hoger als een D-label voor de vtgn.
Dus heeft men voor de Volvo V70 D5 AWD Kinectic gekozen. Omdat deze niet heel snel zijn, mag men per unit een V70 T6 aanschaffen voor de nachtdienst.


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #315 Gepost op: 23 juli 2011, 11:59:01
Citaat
mag men per unit een V70 T6 aanschaffen voor de nachtdienst.

Jammer, daar kan dus geen foto bij daglicht van gemaakt worden ...................
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #316 Gepost op: 23 juli 2011, 12:12:33
Jammer, daar kan dus geen foto bij daglicht van gemaakt worden ...................

Wel als men zich niet aan de regels houd. >:D >:D


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #317 Gepost op: 23 juli 2011, 15:24:01
Men heeft BMW getest maar die voldeden niet aan de eisen die het KLPD stelde. De BMW die wel zou voldoen, hebben een te hoog energielabel. Men mag niet hoger als een D-label voor de vtgn.
Dus heeft men voor de Volvo V70 D5 AWD Kinectic gekozen. Omdat deze niet heel snel zijn, mag men per unit een V70 T6 aanschaffen voor de nachtdienst.

Ik heb je hier al vaker over gesproken maar dat verhaal van de energie labels snap ik echt niet.
Volgens mijn bronnen scoren de BMW's (5 serie 2011, diesel en benzine) een A, B of C label.
Dat is zelfs beter dan de Volvo's scoren, D5 = D en de T6 = E.
En daar komt bij dat een 530d je absoluut niet meer doet verlangen naar een T6... Iets met 2 vliegen in één klap?

Naar mijn mening is enkel uit financieel oogpunt gekozen voor de Volvo.
Net zoals men voor de Noodhulp de Touran gekozen heeft.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #318 Gepost op: 23 juli 2011, 16:08:54
Ik heb je hier al vaker over gesproken maar dat verhaal van de energie labels snap ik echt niet.
Volgens mijn bronnen scoren de BMW's (5 serie 2011, diesel en benzine) een A, B of C label.
Dat is zelfs beter dan de Volvo's scoren, D5 = D en de T6 = E.
En daar komt bij dat een 530d je absoluut niet meer doet verlangen naar een T6... Iets met 2 vliegen in één klap?

In deze gaat het ook niet meer direct om het energielabel, maar dat men als eis heeft dat het vtg ook voorzien is van AWD. Heb je een vtg met AWD gaat automatisch het energielabel omhoog.

Dan is de Volvo V70 D5 AWD het goedkoopst van de 3 geteste merken(BMW en MB).

Net zoals men voor de Noodhulp de Touran gekozen heeft.
Ik denk dat men voor de Touran heeft gekozen, daar zoals het er nu naar uitziet de DC's een Passat als dienstvtg gaan krijgen. Een DC gaat natuurlijk niet in een Touran rijden als zijn personeel in een Passat rijdt of een gelijkwaardig vtg. 998765

De Touran die gaat komen is voor ons(A-A) een flinke stap vooruit. Die Tourans bij ons zijn niet vooruit te branden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #319 Gepost op: 23 juli 2011, 16:23:01
Voordat we wederom in ieder topic iets hebben staan over de aanbesteding ga ik wederom verzoeken om dergelijke discussie's voort te zetten in het aanbestedingstopic
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !