8 januari 2004, 21.15 uur, Ned. 3, Zembla over C2000

Auteur Topic: 8 januari 2004, 21.15 uur, Ned. 3, Zembla over C2000  (gelezen 8628 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 8 januari 2004, 22:35:43
ik denk dat ze nog een hele lange weg te gaan hebben,en dat deze documantaire nog het nodige stof zal doen opwaaien.Zeker nu een groot gedeelte van Nederland dit weet,het zou me niets verbazen als er weer een parlementaire enquette van zal komen


firemanr

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 9 januari 2004, 00:48:46
Zal straks mn video eens op gang gooien..... ;D Heb ut speciaal opgenomen. Zo te horen klopt er dus nog geen hout van..... :o


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 9 januari 2004, 09:15:33
Als ik die lullo begrijp van BZ. Moet je je eerst afvragen of er wel dekking is in bepaalde gebouwen en locaties.
Dus als iemand ernstige hulp nodig heeft waar geen goede dekking heb je gewoon pech gehad. >:( >:( >:(
Maar wat een prutsers, zitten ze met een kleinschroevendraaiertje de squelch goed in te regelen.
Dit moet gewoon automatische gedaan worden.
Dit is een treurnis zonder een goede oplossing in zicht.


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #13 Gepost op: 9 januari 2004, 12:51:02
Ook zitten kijken gisteravond. ::) ::) ::)

een motie van treurnis hierover uitspreken is nog wel  het minste wat je kunt doen. :'( :-\ :'( :-\ ::)
wat een schokkend nieuws. (eigenlijk ook wel bekend)
Geeft voor de toeschouwers wel wat moois, als er een hoog gebouw in de hens staat en de brandweer gaat niet naar binnen omdat ze geen ontvangst hebben.
Laat maar fikken die toren van Min.biza.

Er moeten hier wel koppen voor rollen want het kost wel EEEEERRRRRRUUUUUGGGG veel geld.

Iemand nog een scannertje te koop want die kun je voorlopig nog wel blijven gebruiken hahaha
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


tatujordi

  • Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
    • Ambulancesite.nl
Reactie #14 Gepost op: 9 januari 2004, 13:01:54
en dan is er al 700 miljoen aan uit gegeven en het werkt nog niet en ze praten over die 700 miljoen of het niets is >:(
het is gewoon een ..... systeem alleen ik dnk als het wel zal werken of zal gaan werken dat het een mooi systeem is

groetjes jordi


René S

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 9 januari 2004, 13:15:39
Voor wie het gemist heeft......

Naast de eerder genoemde herhaling Zaterdag (10 jan.) is 13.07 op Nederland 3.  >>>>>

Deze week staat de uitzending ook nog online op:
http://www.omroep.nl/vara/zembla/

Hier vind je nu ook nog die speciale lijst met locaties waarin de reportage
over gesproken wordt.

Groetjes René


firemanr

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 9 januari 2004, 15:06:01
Heb het nu ook gezien en moet zeggen dat de tranen er van in je ogen schieten.... :'( En dan idd die @#$^%^&** die alles nog goed zit te praten. Sjonge, wat amateuristisch. En dan nog zeggen dat er voor de binnendekking niet over gepraat was in de jaren 90!
Dus dat we binnen geen communicatie hebben, dondert niet ??? ???
Nou, laat ons dan maar ff voortgaan op deze manier. Maar het is zoals ze ook gezegt hebben. De "point-of-no-return" is allang gepasseerd en we zullen dus wel moeten gaan sukkelen met het nieuwe systeem.
En eigenaren van een groot gebouw of tunnel, ziekenhuizen en noem ze allemaal maar op, zullen geld op tafel moeten leggen om een binnenaanval mogelijk te maken van de hulpdiensten.!
Het is bij de beesten af.... >:( >:(


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #17 Gepost op: 9 januari 2004, 15:39:13
Voor een binnenaanval zou ik voorlopig nog maar je analoge portofoons beschikaar houden..


Maar politie portofoons die zo'n zelfde gebouw in moeten zijn wel de communicatie met hun achterban kwijt.. En daar staat niemand..

Verder heb je als brandweer op je portofoon ook niet altijd contact rechtstreeks met de AC..

De protofoons dekkingsgraad van de politie is altijd veel hoger geweest dan die van de brandweer en ambulancediensten..

Verdomd jammer,dat ik van die 700 miljoen maar een heel erg klein bedrag heb verdient.. Dat had toch wel wat meer mogen wezen.. ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 9 januari 2004, 16:04:37
je zou bijna gaan weigeren om met die ellende te gaan werken,het gaat toch over je eigen veiligheid >:(


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #19 Gepost op: 9 januari 2004, 16:17:40
Zou de exploitant van de Westerscheldetunnel nu dan ook al betaald hebben voor het feit dat in de tunnel de verbindingen van de hulpdiensten het nu wel gewoon doen??

Dat vroeg ik me zomaar af  :)

Gr
Erik