brand in de Kazerne van de brandweer Bilthoven

Auteur Topic: brand in de Kazerne van de brandweer Bilthoven  (gelezen 4327 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 23 december 2003, 13:33:48
op de site van de VVB bij http://www.brandweer.org/  staat bij de actuele berichten bij de inzetverslagen een uitgebreid verslag met foto,s


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 24 december 2003, 00:31:29
en inmiddels is er bekend geworden,dat de politie een mogelijke verdachte heeft gearresteerd.Ik hoop dat ze de dader echt hebben :-\


firemanr

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 24 december 2003, 00:39:44
Je hoort het tegenwoordig steeds meer: brand na een inbraak, zgn om de sporen van de inbraak te wissen....schandalig.... :-\ :-X


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 24 december 2003, 10:18:26
Uiteraard wens ik de jongens en meiden die dit overkomen is sterkte voor de komende tijd.
Wat ik mijzelf echter afvraag, hoe was de kazerne beveiligd? Was er gedaan aan inbraakpreventie (over het algemeen genomen staat er in elke kazerne voor een gods vermogen aan materieel en apparatuur), was de kazerne voorzien van automatische brand detectie? Was er een gebruiksvergunning afgegeven voor deze kazerne? Ik weet het, ik weet het........kritische vragen, maar hadden wij dit kunnen voorkomen?? Nog sterker zij die lopen te roepen het is een schandaal, de laatste tijd, wat bezielt mensen om in te breken bij de brandweer? Misschien hebben wij bij de brandweer wel een behoorlijke kluit boter op ons hoofd ???.......of zie ik het verkeerd? ben benieuwd naar de reacties.
Groetjes Jaap Goos brw Beverwijk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 4 maart 2004, 22:37:12
inmiddels heeft de verdachte bekend,en het bleek een eigen lid van het korps Bilthoven te zijn.het motief is nog onduidelijk,wel is ook vast komen te staan dat de man ook verantwoordelijk is voor een paar grote bosbranden in Driebergen,in Juli en Augustus vorig jaar.

Volgens mij is het drama wel kompleet,als blijkt dat een korpsgenoot je eigen brandweerkazerne in brand steekt :-\ :'(