Aangifte ja of nee?Vraag voor de Beveiliging!

Auteur Topic: Aangifte ja of nee?Vraag voor de Beveiliging!  (gelezen 9082 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #30 Gepost op: 15 januari 2004, 10:39:23
Heb jij dat werk wel eens gedaan?
Ja, meer dan lang genoeg om te weten dat men zich geen houding weet als je desgevraagd de (lege)plofkoffer in  hun winkelwagentje plaatst, en zelf een meter of wat wegrent, met de mededeling dat rood niet bij je uniform staat. ;D ;D ;D

en ook dat je met enige mensenkennis, levenservaring, werkervaring en doortastendheid snel genoeg een betrouwbare inschatting voor je levensverwachting kunt maken.

Als dan de dreiging (in woord, gebaar, geschrift, of fysiek) voor jou als reëel overkomt, staat niets je in de weg om er aangifte van te doen.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #31 Gepost op: 16 januari 2004, 08:06:35
Ik denk zelf dat je aangifte moet doen, dit is de enige manier om de bedreigingen gerechtelijk aan te pakken. Je kunt wel net doen of er niets aan de hand is maar het kwaad is al geschied. Laat de bedreigers maar opgepakt worden, dan leren ze misschien dat dit niet ongestraft kan. ;)
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #32 Gepost op: 16 januari 2004, 14:24:44
Maar zou het ook helpen? Als je leest dat leerlingen zelfs nu (!) hun docenten met de dood bedreigen, terwijl er zo een voorbeeld is gesteld in Den Haag, dan vrees ik heel erg dat het niets uit maakt.
En al helemaal een schande is het dat die klasgenoten van Murat roepen: 'Wij willen Murat', wat een schande, gruwelijk gewoon.
Maar daar hebben we het nu eigenlijk niet over, maar duidelijk mag zijn dat als een 'grapje' wordt bestraft, dit weinig invloed zal hebben op anderen die het van plan zijn.

Christian


Thijs

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 16 januari 2004, 15:05:31
Als er behoefte aan is ik heb er geen bezwaar tegen!
Op de school in Den Haag is ook beveiliging. Het wordt/ is actueel.
Ook ik heb er dagelijks mee te maken


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #34 Gepost op: 19 januari 2004, 08:33:31
Ik heb zelf jarenlang in een justitiële inrichting gewerkt en heb links en rechts twijfels over het rechtssysteem. Maar dat staat hiet niet tot discussie. Men moet bij bedreiging altijd aangifte doen. Als je dit niet doet heeft justitie geen poot om op te staan. Het blijft altijd een discussie over wanneer men zich bedreigd voelt. Dit neemt niet weg dat deze mensen die de bedreigingen uiten moeten worden aangepakt. Dit kan alleen nadat er aangifte is gedaan. Voor mij geld de regel: wordt je bedreigd dan doe je aangifte. ;)
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


Enforcer

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 24 maart 2004, 00:01:06
In sommige politieregios worden er niet eens meer aangiftes van opgenomen. Dit omdat ze er naar hun zeggen toch geen tijd voor hebben om het aan te pakken.


Be

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 5 november 2004, 03:14:32
Het lijkt me verstandig dat je de cursusdeel "mens en cultuur" door neemt.
Welke een onderdeel van de basis opleiding van de beveiliging is, en toch wel 1 van de belangrijkste.
Daarna kunje zelf je eigenvraag beandwoorden.


Be

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 5 november 2004, 03:37:24
Maar zou het ook helpen? Als je leest dat leerlingen zelfs nu (!) hun docenten met de dood bedreigen, terwijl er zo een voorbeeld is gesteld in Den Haag, dan vrees ik heel erg dat het niets uit maakt.
En al helemaal een schande is het dat die klasgenoten van Murat roepen: 'Wij willen Murat', wat een schande, gruwelijk gewoon.
Maar daar hebben we het nu eigenlijk niet over, maar duidelijk mag zijn dat als een 'grapje' wordt bestraft, dit weinig invloed zal hebben op anderen die het van plan zijn.

Christian
je kunt hier een noemer aangeven, namelijk " lichaamstaal zonder inhoud".
Feitelijk hebben we hier het over normen en waarden.
Dus met andere woorden, wat kan wel en wat kan niet.