Aanrijtijden van ambulances verkorten.

Auteur Topic: Aanrijtijden van ambulances verkorten.  (gelezen 9604 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #10 Gepost op: 19 december 2003, 19:25:43
Oh ja..nog een argument....als in Nederland het Amerikaanse systeem geimplementeerd wordt..heb je ook geen tekort meer aan personeel.


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #11 Gepost op: 19 december 2003, 20:28:56
ja ja en in amsterdam en omstr rijdt 'savonds al geen mmt meer omdat ze eerst meer geld willen en dat zijn artsen evenals die heliboys dus 3x raden waar het gros van de 200miljoen heen gaat. en van het restant kunnen wij weer kuddes mensen achter de kont aan krijgen omdat we buiten de 8 minuten lijken te komen. na een cpa delay van 4 minuten.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #12 Gepost op: 20 december 2003, 19:51:35
Als de brandweer met de eerste uitruk standaard de eerste uitruk doet,  wie gaat er dan bij een brandmelding alvast een brandblusser brengen ?


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #13 Gepost op: 20 december 2003, 20:30:01
Rick..ik denk niet dat dit forum bedoels is om jepersoonlijke gal te spuwen. Dat moet je in je organisatie doen..niet hier.

Volgens het Amerikaanse systeem zijn de ambulancebemanningen ingedeeld bij de brandweer..dit staat dus los van een uitruk voor brand en/of medische hulpverlening.

En het is trouwens zo dat een ambulanceverpleegkundige ook wel een brandblusser kan hanteren.. ;D


tatujordi

  • Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
    • Ambulancesite.nl
Reactie #14 Gepost op: 22 december 2003, 12:24:18
nou ik weet niet waar jullie het over hebben mar als ik bij de ambulance werkte zou ik wel geld willenn schenken aan de ambulance om betere autos aan te schaffen die ook nog eens goed knoerhard kunnen want dat vindt ik goed

groeten,

jordi


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #15 Gepost op: 22 december 2003, 12:39:17
Jordi een beetje ambulance is voor de normale persoon niet te betalen en harder is dus absoluut niet veiliger. De regering moet maar zorgen voor geld zodat de ambulanceposten beter verspreidt kunnen worden. Maar dat zal niet gebeuren  :(


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #16 Gepost op: 22 december 2003, 15:58:26
mijn reactie is niet bedoeld om gal te spuwen maar mijn verwachting uit te spreken. het is immers al zo dat het mmt 'savonds niet meer komt waarbij ZIJ aangeven dat het een financiele kwestie is en in de publikaties rond de 200miljoen wordt ook gesproken over de verbeterde inzet van de mmt's. dus waar gaat het geld waarschijnlijk eerst heen? Juist naar iets wat nu helemaal niet meer inzetbaar is en dan naar iets wat wel inzetbaar is maar dan binnen 15 ipv 8 minuten.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #17 Gepost op: 22 december 2003, 17:30:53
nou ik weet niet waar jullie het over hebben mar als ik bij de ambulance werkte zou ik wel geld willenn schenken aan de ambulance om betere autos aan te schaffen die ook nog eens goed knoerhard kunnen want dat vindt ik goed

Zijn de auto's nu niet goed en snel genoeg?

Christian


wicher

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 22 december 2003, 20:43:39
geachte collega's
waar maken wij ons nu druk om !!! :( Als de geleerden willen dat we binnen 8 minuten ter plaatse zijn prima toch 8).Ze zullen er gauw genoeg achter komen dat het met de huidige spreiding, en met de piketdiensten die we nog hebben, heel moeilijk zal zijn. En wat is er verkeerd aan 200 miljoen extra. Ik weet zeker dat mijn werkgever zijn hand op zal houden, en meteen de piketten er af zal doen ;) Ikhoop niet dat we op het amerikaanse manier gaan werken >:( Als je op de tv ziet hoe dat gaat, 1 blus voertuig met 6 man- 1 ambulance met 2 man en dan om de puntjes op de i te zetten ook nog eens 1 of 2 politie auto's er bij. ::) Hier in Nederland heb je de discussie al of en een chauffeur met een huisarts mee naar binnen moet,een heleboel mensen vinden dat al een invasie 8) Laat staan als we op de amerikaanse systeem gaan overschakelen. Ik denk dat die 200 miljoen wel anders besteed kan worden in de ambulance zorg. :P


Rolf

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 22 december 2003, 20:49:31
De ambu's krijgen gewoon een super-persut-mode zoals de Knite rider ook had  ;D