Aanrijtijden van ambulances verkorten.

Auteur Topic: Aanrijtijden van ambulances verkorten.  (gelezen 9533 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #20 Gepost op: 23 december 2003, 01:47:27
De ambu's krijgen gewoon een super-persut-mode zoals de Knite rider ook had  ;D


Ja met een rood verlicht tekstbordje aan de voor achter en zijkanten met de teksten: "STOP AMBULANCE", "Ambulance NIET volgen", "Ga Opzij (evt aangevuld met ....sukkel, uilskuiken, asociaal, zondagsrijder, etc)   :-X  "Goed Gedaan" (als ze inderdaad opzijgaan)  ;D  
Dat schept nog eens duidelijkheid van onze kant en tevens wat leven in de brouwerij, gebruikmaken van positieve en negatieve  feedback zullen we maar zeggen  ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #21 Gepost op: 23 december 2003, 11:49:11
Misschien iets voor de poll van januari? ;D

Christian


Ambu.952

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 23 december 2003, 12:26:02
Leuk idee van dat feedback geven. Maar als automobilisten nu al niet eens naar blauwe lichten kijken, zouden ze wel naar rode bordjes kijken met tekst erop?

Misschien zullen we met die 200 milj. onderzoek moeten doen naar een betere en sterkere verlichting op de auto's. Zodat we juist meer opvallen en dan niet alleen de blauwe lamp erop.

groeten,

Rolf


miekusss

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 23 december 2003, 17:08:45
Ik heb t stukje van AAD oost gezien, die hebben nu LED-flitsers. Vallen best wel erg op, zeker tov de conventionele middelen..
vind ik....


Gast48368

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 23 december 2003, 19:49:47
Meer herrie op de hulpverleningsvoertuigen zou ook mede kunnen helpen..............ik foeter ook wel ns als ze ons niet horen in de tas, maar was laatst in de stad, voor een kruising, had groen licht, reed op en hoorde in de verte een AMBU, meende ik, toen was ie al bij mij......en boorde zich bijna in de zijkant van de auto, dit ging allemaal zo snel, dat je geen tijd hebt om te denken. De ambu heb ik dus uiteindelijk te laat gehoord(had nog geen idee waar ie weg zou komen), en ben echt niet slechthorend.....


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #25 Gepost op: 23 december 2003, 20:18:31
Maar in de stad heb je ook het nadeel dat men niet hoort waar je vandaan komt....door de reflectie via de gebouwen......dus is het zo van....ehm...ik hoor iets....maar geen id waar het vandaan komt...blijf wel even staan tot ze voorbij zijn....of ik rij wel door....geluid komt vanaf de andere kant.....

maar ja...dat is een probleem wat je ook met meer licht en geluid houdt....want in het donker zie je overal lichten reflecteren.......en dan lijkt mij de huidige verlichting voldoende...dan zou je voor overdag een "extra" lichtbron erbij moeten kunnen schakelen ofzo...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Rogier

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 23 december 2003, 21:22:08
Met verbazing deze hele discussie eens zitten lezen.
1 concrete vraag: wie gaat er nu over de ambulancezorg?
Anders gezegd: wie zou het nu moeten regelen c.q. 't een en ander moeten handhaven en wie is dus eindverantwoordelijke.
In het hele systeem van kaderstelling, vergunningafgifte c.q. handhaving hiervan en financiering tel ik nl. 3 "partijen".
Staat, provincie en zorgverzekeraar.

Als die 3 partijen nou eerst landelijk, middels de diverse koepelorganisaties, eens gaan uitvechten wat nu uiteindelijk de bedoeling is met die hele ambulancezorg, wie totaalverantwoordelijke is en wie er dus ook uiteindelijk het beleid dient te bepalen c.q. wie er dus op z'n klote krijgt als het de soep in draait, dan zouden we al een flinke stap verder zijn denk ik zo.
Voorlopig lopen alle "leuke" plannetjes vast op tegengestelde belangen en gaat iedereen naar elkaar zitten wijzen en daar schiet je dus niet zoveel mee op.


wicher

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 24 december 2003, 21:35:59
ROGIER
helemaal met je eens ;D, einedlijk iemand die weet waar het over gaat :-X


Robert

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 26 december 2003, 11:56:58
Enkelen refereren aan het Amerikaanse systeem. Wij zullen een nieuw Nederlands systeem moeten gaan ontwerpen. Splitsing van besteld vervoer, Aš vervoer ed zal moeten worden bezien. Kwaliteit versus kwantiteit daar draait het om.
Mooie uitdaging voor de beroepsgroep en de overheid. Zullen zij het aan durven. Ik vrees van niet niet. Meer van hetzelfde zal het liedje weer worden? :-X


tatujordi

  • Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
    • Ambulancesite.nl
Reactie #29 Gepost op: 26 december 2003, 21:02:19
Jordi een beetje ambulance is voor de normale persoon niet te betalen en harder is dus absoluut niet veiliger. De regering moet maar zorgen voor geld zodat de ambulanceposten beter verspreidt kunnen worden. Maar dat zal niet gebeuren  :(

eeuuhhmm gerard ik was gekraakt dus ik hoop dat je snapt dat ik dit niet heb geschreven ik weet echt ook wel dat een ambulance bijna niet te betalen valt voor de gewone mens nou

groetjes tatujordi