O&V tijdens Cacaobrand in Wormer

Auteur Topic: O&V tijdens Cacaobrand in Wormer  (gelezen 7113 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #20 Gepost op: 26 december 2003, 16:53:24
Het Rode Kruis is een wereldomvattende organisatie dat is denk ik héél iets anders als de brandweer en ambulancediensten.

Kees


Marcel_

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 26 december 2003, 16:59:22
Ehm Kees, de verbindingsdienst in welke regio / provincie  heb je het over? Ik ben daar zelf ook vrij nauw bij betrokken en ben benieuwd en heb daar zelfs invloed op om dat te wijzigingen indien het iig binnen mijn provincie is. Voor zover mij bekend hebben we in Noord Holland niet al te veel geheimen voor elkaar.

Greetzz Marcel


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #22 Gepost op: 26 december 2003, 18:03:43
Ik bedoel landelijk, vind het slecht aangestuurd, slecht instructiemateriaal en ondoorzichtelijk.
Is toch op z'n zachtst gezegd vreemd dat bij een dergelijke organisatie m.b.t. de hele verbindingen, (structuur, procedures e.d.) niets te vinden is op het web als bij afdeling Tiel, die dan niet eens de zaak compleet kan tonen omdat de info ontbreekt uit den lande  ???

Kees


Marcel_

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 27 december 2003, 11:27:13
Ik vind dat een vrij negatieve instelling, want juist de vbd heeft een heel duidelijke structuur, (roepnummers/ functie-indeling) in het lesboek basisopleiding verbindingen staat duidelijk omschreven hoe eea in zijn werk gaat. Voor verdere vragen verwijs ik je naar je afdelingscoordinator vbd of diens plaatsvervanger.

Een klein voorbeeld van de roepnummers :

1e cijfer = werkgebied
2e cijfer = regio
3e cijfer = afdeling
4e cijfer = functie
5e cijfer = uitbreiding functiereeks (indien gewenst)

voorbeeld : 32-33

3 = werkgebied NH
2 = regio Noord Holland Noord
3 = afdeling Alkmaar
3 = NCS (net controlle station)

voorbeeld 2: 32-01

3 = werkgebied NH
2 = regio Noord Holland Noord
0 = omvat alle afdelingen binnen de regio
1 = coordinator vbd

dit is dus landelijk vastgelegd en zou ook zo moeten worden uitgevoerd.

mvg, Marcel (30-01)

3 = werkgebied NH
0 = omvat alle regio' s binnen het werkgebied
0 = omvat alle afdelingen binnen de regio
1 = coordinator vbd

(het begint eigenlijk wel veel af te wijken van het orginele onderwerp, misschien moet hier maar eens een nieuw onderwerp over worden aangesneden)


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #24 Gepost op: 27 december 2003, 11:57:53
Ik zal je een keurig voorbeeld geven van een brief die ik onder ogen kreeg door persoonlijk contact met Den Haag.
Daarop staat een voorbeeld met kanaalprogrammering voor de portofoon ICOM IC-F3.
onderschrift:
"De landelijk afgesproken standaardprogrammering bevindt zich in het grijze vlak, waarbij geldt dat het programmeren van D/C en/of de L-kanalen in een portofoon in overleg met de Coördinator Verbindingen dient te geschieden."
Het valt mij daarbij op dat dus in de regio wordt besloten wat er waar in die porto komt en hoe de kanaalaanduiding is.
Mogelijk omdat ik zowel vanuit mijn werk (verkeerspost), voorgeschiedenis (landmacht) als hobby (zendamateur) met communicatie bezig ben dat ik dit ronduit belachelijk vind.
In alles merk je bij het RK een top-down structuur maar bij de verbindingen maakt dus blijkbaar het middenkader de dienst uit.
Overigens vind ik wel dat de instructie de laatste jaren iets is verbeterd maar dat neemt niet weg dat de meeste communicatie in den lande van het RK ronduit onprofessioneel is.

Kees


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #25 Gepost op: 27 december 2003, 12:33:53
Ben het trouwens met je eens Marcel dat dit beter zou passen in een nieuw op te starten draadje.
Ook hierbij aangetekend dat het in jou afdeling c.q. regio mogelijk wel allemaal keurig draait. Het is zeker niet bedoeld als persoonlijke aanval.

Kees


Marcel_

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 27 december 2003, 13:06:46
Ik zie dit ook niet als een persoonlijke aanval, derhalve ben ik van mening dat het systeem wat landelijk toegepast wordt goed werkt, uitzonderingen daargelaten, iedereen heeft van tijd tot tijd zijn problemen. Maar ik vind dat daar over gesproken moet kunnen worden, zowel lokaal, regionaal in de provincie of zoals nu op dit forum. Oplossingen bereik in het algemeen niet door iets dood te zwijgen of te verzwijgen. Misschien inderdaad zinvol om een nieuw draadje op te starten : is de verbindingsdienst een geheime dienst???

Daarbij moet ik alleen de kanttekening plaatsen dat ik slechts redeneer vanuit de provincie NH, hier ben ik de eindverantwoordelijke voor alle verbindingszaken binnen de provincie NH, over hoe mijn collega coordinatoren dat doen kan ik pas op een landelijke vergadering naar voren brengen.

Marcel  ;)


GerardG

  • Eerste Hulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
  • Rode Kruis taakveld 3
Reactie #27 Gepost op: 2 januari 2004, 13:20:41
Er is blijkbaar niemand die iets weet van de O&V in Wormer....helaas.  :( :'(

De discussie die hieruit voortvloeit moet volgens mij inderdaad een nieuw onderwerp worden.

Kan de beheerder dit regelen?  ;D
Groet, Gerard  ;)


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #28 Gepost op: 17 januari 2004, 16:44:58
Gerard,

Je mag best zelf een nieuwe discussie opstarten....  ;)


GerardG

  • Eerste Hulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
  • Rode Kruis taakveld 3
Reactie #29 Gepost op: 19 januari 2004, 13:03:52
..Je mag best zelf een nieuwe discussie opstarten....  ;)

Dat begrijp ik Jos.
Ik vind echter, dat als je een nieuw onderwerp begint, dat je dan ook actief mee moet discussiëren. Als het nieuwe onderwerp je dus niet zo interesseert moet je hem ook niet starten! ;D ;D
Groet, Gerard  ;)