Samenwerking in kustwachtverband

Auteur Topic: Samenwerking in kustwachtverband  (gelezen 28770 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dave

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 26 december 2003, 17:28:50
'Reddings eenheden van de KNBRD', zoals ze in het OPPLAN genoemd worden, worden aangemerkt als 'derden', en mogen helpen wanneer er om wordt gevraagd, net als ieder ander...

Dave


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #81 Gepost op: 26 december 2003, 17:31:09
>:(
Nee Dave ik geloof niet dat je mij begrijpt.

Het is een grote klerezooi binnen vele brigade. Ze moeten zich eerst eens bij hun kerntaken houden. Kinderen zoeken, baders en zwemmers in de gaten houden, ehbo gevalletjes afhandelen enzovoorts. En niet uit hoeven te varen voor grote klussen waar ze niets mee van doen hebben. Boten zijn er niet op gebouwd en het personeel is er niet(voldoende ) voor opgeleid.  Het ligt dus puur aan het beleid van een brigade.

Er zijn een hoop van die leden die "bij wijze van"te veel cowboyfilms gezien hebben en het echt niet snappen.

Dat ligt eraan Paulus waar je gaat kijken. Hier (de Randmeren) worden weldegelijk alle grote klussen door de reddingsbrigades gedaan, er is niemand anders. Ook zijn er veel brigades die hier op het forum blijk hebben gegeven geen pretenties te hebben richting de grote klussen omdat dat niets voor  een strandbrigade is, en dat ze alleen voor het strand operen met kleine bootjes. Ze gaven idd aan zich te willen concentreren op het strand en daar hun handen vol aan te hebben.

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #82 Gepost op: 26 december 2003, 19:52:36
Dat wij niet voor vol worden gezien is zo.
Echter zij vertrouwen er wel op dat op een drukke dag met ruim 50.000 - 100.000 bezoekers op het strand alles goed verloopt.Wanneer je een evenement organiseert van 50.000 bezoekers moet je aan ik weet niet hoeveel veiligheid eissen voldoen. Op het strand is daar de reddingsbrigade voor en zie je ze niet.
Dus het is een beetje twee ledig.
In de Noordkop hebben wij overigs duidlijke afspraken met de KNRM en werken wij samen in een sar operatie, echter alleen daar waar wij een aanvulling kunnen zijn


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #83 Gepost op: 26 december 2003, 21:01:50
In het Deltagebied hebben we het geluk dat er een aantal opstappers van de KNRM bij de reddingbrigades vandaan komen en daar ook nog altijd actief zijn.
Denk dat dit de samenwerking en kennis van elkaars (on)mogelijkheden zeer ten goed komt.

Kees


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #84 Gepost op: 27 december 2003, 00:22:32
Paulus,

Natuurlijk mag je als gast blijven meediscussiëren, maar is het niet handig als je je aanmeldt bij het forum?!
Heeft veel voordelen!

Ik som ze nog even op:

- Er wordt automatisch bijgehouden welke berichten je al gelezen hebt, en welke nieuw zijn.
- Als lid kan je ook polls (stemmingen) aanmaken, als gast kan dit niet
- Leden kunnen een bericht laten e-mailen zodra er reacties zijn
- Leden kunnen gebruik maken van de kalenderfunctie, waarop evenementen en gebeurtenissen aangegeven staan
- Leden kunnen online berichten sturen naar andere leden
- Leden kunnen hun lokatie aangeven op de ledenkaart van het forum
- En leden kunnen hun berichten wat meer "aankleden" met persoonlijke teksten, afbeeldingen, vermelding van eigen website en dergelijke. Bovendien wordt het aantal berichten van je bijgehouden

Groet,

Jos


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #85 Gepost op: 27 december 2003, 01:04:09
Dat wij niet voor vol worden gezien is zo.
Echter zij vertrouwen er wel op dat op een drukke dag met ruim 50.000 - 100.000 bezoekers op het strand alles goed verloopt.Wanneer je een evenement organiseert van 50.000 bezoekers moet je aan ik weet niet hoeveel veiligheid eissen voldoen. Op het strand is daar de reddingsbrigade voor en zie je ze niet.
Dus het is een beetje twee ledig.
In de Noordkop hebben wij overigs duidlijke afspraken met de KNRM en werken wij samen in een sar operatie, echter alleen daar waar wij een aanvulling kunnen zijn

Wie zijn "zij" ?  

Ik denk dat het vreemde gevoelens zijn. Binnenbrigades denken juist dat zij  het ondergeschoven kindje zijn. Waar jullie met blauw zwaailicht in een schitterende vierwielaangedreven Jeep achter de vrouwtjes aangaan, en in de drukte nauw samenwerken met alle officiele instanties, die jullie volkomen als gelijkwaardig beschouwen, zelfs afhankelijk zijn van jullie hulp, moeten hier de reddingsbrigades op een oude tractor vechten voor erkenning en hulp vanuit die richting.

Misschien moeten we wat vaker bij elkaar op bezoek gaan, kweekt begrip...


Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #86 Gepost op: 27 december 2003, 08:42:49
Sprookjesboek, hehe jammer genoeg berust dit op waarheid. En zo wordt er ook over jullie gesproken door (hoge) functionarissen bij Kustwacht, KNRM an andere instanties. Heb hier zelf contacten genoeg maar ja als jij vindt dat ik het over sprookjes heb, ok!

Vooral denken dat jullie goed bezig zijn, blijf maar in DROOMland.

Denk dat er nog heel wat werk verzet moet worden willen de meeste (ik heb het niet over alle!) brigades voor vol aangezien worden door de meeste overheidinstanties waarmee zo zo graag zouden willen samenwerken en DAAR ben je toch afhankelijk van.
Ik bedoel met zij, de overheid en heb ik het helemaal niet over binnenbrigades.
Kom je voor geld dan zeggen ze je bent niet meer dan een scouting vereninging. Of als je dingen wilt rgelen dan is het van we hebben het te druk kom later maar terug. Maar tijdens oefeningen en calamiteiten leunen ze aardig op de reddingsbrigade.
Dat bedoel ik ermee ook tijdens een mooie zomerdag leunen ze op die brigade met 50.000 bezoekers op het strand.
en ook wij hebben een oude trekker.


Dave

  • Gast
Reactie #87 Gepost op: 27 december 2003, 13:38:11
Dat wij niet voor vol worden gezien is zo.
Echter zij vertrouwen er wel op dat op een drukke dag met ruim 50.000 - 100.000 bezoekers op het strand alles goed verloopt. Wanneer je een evenement organiseert van 50.000 bezoekers moet je aan ik weet niet hoeveel veiligheid eissen voldoen. Op het strand is daar de reddingsbrigade voor en zie je ze niet.
Dus het is een beetje twee ledig.

In de Noordkop hebben wij overigs duidlijke afspraken met de KNRM en werken wij samen in een sar operatie, echter alleen daar waar wij een aanvulling kunnen zijn

Hier zeg je zelf wat het grootste probleem is! Het is toch belachelijk dat je als reddingsbrigade niet serieus genomen word? Dit heeft te maken met het feit dat de reddingsbrigades in Nederland geen eenheid vormen! Je staat er alleen voor. RedNed zou ervoor moeten zorgen dat er wel een eenheid bestaat tussen alle reddingsbrigades! Wanneer je één team bent wordt je overal volledig erkent! Let maar op... ;D

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #88 Gepost op: 28 december 2003, 21:15:33
Het maakt geen zak uit wat rtedned doet of je serieus wordt genomen, meer het belang we;lke een gemeente erin ziet. Ook hoe een brigade zelf werkt dat maakt uit of je serieus wordt genomen. Als redned alles doet zoals jullie zeggen en de brigade ere een potje van maakt dan nemen ze die brigade nog sateeds niet serieus. Dit kan je alleen bereiken door hier langdurig voor te vechten als vereniging.

9910001
9910001


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #89 Gepost op: 28 december 2003, 22:05:01
Waarom praten we hier altijd over reddingsbrigades?
Zijn er zo weinig KNRM'ers en anderen die in Kustwachtverband samenwerken?

Kees