Samenwerking in kustwachtverband

Auteur Topic: Samenwerking in kustwachtverband  (gelezen 28791 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #90 Gepost op: 29 december 2003, 00:56:34
Het maakt geen zak uit wat rtedned doet of je serieus wordt genomen, meer het belang we;lke een gemeente erin ziet. Ook hoe een brigade zelf werkt dat maakt uit of je serieus wordt genomen. Als redned alles doet zoals jullie zeggen en de brigade ere een potje van maakt dan nemen ze die brigade nog sateeds niet serieus. Dit kan je alleen bereiken door hier langdurig voor te vechten als vereniging.

9910001

Nee, net zoals de kustwacht zal het rijk nooit met individuele reddingsbrigades praten. Er zijn er teveel van, en dan moet je met allemaal aan de gang. En bots je keer op keer tegen de onwil van de gemeente (en dat wordt in tijd van bezuinigen niet veel beter) dan zal je iemand moeten hebben die namens al die reddingsbrigades op de bres springt. (En nou zal ik niet zeggen dat REDNED dat moet gaan doen anders word je weer boos, maar ik heb daar wel zo mijn ideeën over ;))


Maar uitkijk, ik krijg inderdaad de indruk dat hier maar weinig KNRM'rs komen.

Maar die hebben ook niet zoveel om zich druk over te maken. Hoogstens de diefstal van de N.J. te E. Maar die komt ook wel weer terug.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #91 Gepost op: 29 december 2003, 11:23:50
De reden dat er veel over de brigades wordt gesproken omdat deze minder samen werken als de knrm met de kustwacht. Tevens werken alle knrm stations op de zelfde manier samen met de knrm en dit functioneerd ook goed. Hierdoor valt er minder over te zeggen als over de brigades. Doordat de knrm duidelijk wordt aangestuurd door de kustwacht is het voor de knrm ook makkelijker te organisaren en kunnen zij zich makkelijk aanpassen aan de kustwacht de meeste brigades worden niet aangestuurd door de kustwacht en voeren dus taken voor andere instanties uit. Door het grote verschil in deze instanties is er ook een groot verschil tussen de brigades.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #92 Gepost op: 29 december 2003, 11:25:14
Het is toch van groot belang om als reddingsbrigade serieus genomen te worden?!?

Je doet als reddingsbrigade belangrijk en verantwoordelijk werk, wanneer je daar niet op niveau de waarderinging voor krijgt, waar doe je het dan voor?
Er zijn een boel gemeentes, die wel de lusten, maar niet de lasten willen dragen! Ik vind dat schandalig.

Dit is precies het probleem dat je hebt door het autonome beleid van RedNed. Wanneer er één orgaan zich op landelijk niveau zich inzet voor het wel en wee van de reddingsbrigades, zullen de gemeentes wel overstag moeten. Ook op landelijk niveau zou er dan geen twijfel meer kunnen zijn. Maar helaas zijn er maar weinig mensen, die dit ook zo zien.... erg jammer!

Wanneer je landelik serieus genomen word, is samenwerking opeens geen probleem meer!

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #93 Gepost op: 29 december 2003, 11:29:22
Het is een landelijk probleem, als wij landelijk serieus worden genomen komt er echt niet meer geld beschikbaar. Iedere brigade moet zelf vechten voor zijn centen. Als je een landelijke normen krijgt dan is dit voor een gedeelte positief maar er zijn ook brigades welke boven deze norm zitten en waarschijnlijk geld moeten inleveren of niet kunnen doorgroeien door deze norm.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #94 Gepost op: 29 december 2003, 11:45:22
Daar zeg je wat... maar het zou ook de andere kant op kunnen. De gemeente zou ook een reddingsbrigade kunnen stimuleren, door ze meer te laten groeien, toch?

Dave


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #95 Gepost op: 29 december 2003, 11:53:34
Ik denk niet als er normen gesteld worden, brigades die hoger zitten dan de norm moeten inleveren.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #96 Gepost op: 29 december 2003, 11:57:13
Als gemeente laat je organisatie in deze tijden niet verder groeien dan nodig, politiek gezien valt er weinig te behalen als alles is geregeld dus dan maar ergens anders stemmen winnen.

9910001
9910001


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #97 Gepost op: 29 december 2003, 11:58:38
Mee eens, maar ik weet vroeger dat er brigades waren die van alles en nog wat kregen, dat deze moeten inleveren kan ik me iets bij voorstellen


Dave

  • Gast
Reactie #98 Gepost op: 29 december 2003, 11:59:23
Klopt, maar wanneer je als brigade moet inleveren, is dan de norm wel goed gesteld?


Ik heb het overigens niet over de indeling van de brigade (één of meer posten of boten) maar over het werk dat je doet...  of zou moeten doen.

Een beetje zo van: Het bewakingsgebied is 'zo' groot, daar moet dus 'dat' tegenover staan... hoe je het invult is dan stap twee...

Dave


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #99 Gepost op: 29 december 2003, 12:09:47
Als er een minimale norm wordt gehaald, waarom niet.