Samenwerking in kustwachtverband

Auteur Topic: Samenwerking in kustwachtverband  (gelezen 28749 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dave

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 23 december 2003, 14:09:15
Mijn mening in deze mag duidelijk zijn:

Wanneer je op deze wijze presenteert, ben je niet het predicaat 'hulpverlener' waard. Dit soort redders dienen dan ook voor goed uit het reddingswereldje geweerd worden. Zelfs voor de betrokken reddingsbrigade(s) zou een berisping op zijn plaats zijn!

Het is toch beneden aller pijl, om je zo op te stellen?
Je gaat niet over de rug van een s.o. een ruzie uitvechten? Maar het geeft het niveau van de betrokken reddingsbrigade(s) aardig weer!  >:(

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #21 Gepost op: 24 december 2003, 00:03:33
Dit is inderdaad niet de wijze waarop je jezelf moet presenteren. Als (ik zeg dus niet dat het zo is) er bij de Hoge zaken niet in orde zijn dan is dit niet de manier om dit duidelijk te maken. Zelf zou ik dan officiele wegen bewandelen en dan bereik je meer. Nu is wel mijn mening dat de zaak erg vanaf 1 kant wordt belicht en hoor ik ook graag de mening van de brigades op dit forum.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #22 Gepost op: 24 december 2003, 00:54:47
Ik denk dat er niemand snel zou zeggen "ik was het die dat telefoontje pleegde",  maar het was niet zo dat de mijnheer verteld werd dat wij slecht werk leverden, nee hij werd bang gemaakt met de torenhoge rekening die wij zouden schrijven. Dit is een steeds terugkerend verhaal, maar niemand heeft ooit een rekening van ons gehad. wel hebben wij ons beklaagd bij de kustwacht en die vonden het niet zo leuk dat er iemand gebeld had, zich voordoend als het KWC. Maar niet kon worden achterhaald wie precies had gebeld, dwz welke brigade.

Henk


Dave

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 24 december 2003, 01:33:06
Kijk tussen de diverse reddingsbrigades uit onze regio botert het ook niet altijd, maar vorig seizoen hebben ze een convernant afgesloten waarin ze hun leven beteren en beter gaan samenwerken. Wij zijn nu dus wederom de pispaal.

Wij willen graag met hun samenwerken, maar op de een of andere manier willen zij dat niet met ons.
De reden die ze geven, dat wij niet professioneel zouden zijn, of zoals Henk hierboven schrijft, wij torenhoge rekeningen sturen is natuurlijk onzin.

Ik durf zelfs te beweren, dat wij professioneler zijn dan de meeste reddingsbrigades uit onze regio, maar daar kijken ze niet naar.

Wanneer wij eindelijk eens een keer op niveau rond de tafel zouden gaan zitten en elkaar respecteren, weet ik zeker dat we een oplossing kunnen vinden, waardoor we goed samen kunnen werken.

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #24 Gepost op: 24 december 2003, 13:47:10
Het is me ondertussen duidelijk dat de brigades niet wilen samenwerken met de hoge de reden is mij niet helemaal duidelijk. Dit komt met name omdat ik alleen nu de negatieve vetrhalen van de brigade hoor en dus niet de echte reden.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 24 december 2003, 14:48:47
Hoezo de 'echte' reden?

Volgens mij is deze gebaseerd op de volgende punten:

- verleden
- geen goed beeld van Hoge
- gebrek aan respect
- bang om de controle kwijt te raken
- zich zelf te belangrijk vinden


Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #26 Gepost op: 24 december 2003, 16:58:31
Nu zoek ik de ware oorzaak het verleden heeft een oorzaak, jullie zijn niet meer welkom daar omdat jullie voor jullie zelf zijn begonnen maar om duidelijke meningsverschillen. Verder hebben deze brigades de taak vanuit de gemeente gekregen en zullen dit niet snel overgeven aan iemand anders als ze niet zeker weten of deze goed functioneren, als ik jullie zo hoor dan twijvelen de brigades aan het functioneren van de hoge.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 24 december 2003, 18:59:58
In het verleden zijn zowel Henk als ik jaren lang lid geweest bij diverse brigades. Allebij mochten we gaan, omdat wij professioneel denken.

Voorbeeldje...

Wanneer je bij een reddingsbrigade zit waar bier het belangrijkste ingrediënt van de club is en men bovendien niet schroomt om met een slok op te varen wanneer de pieper gaat, vind ik dat niet erg professioneel! Wanneer je dan in een alv op tafel gooit, dat je het niet vind kunnen, sta je er ineens alleen voor!
Dan mag je gaan, want je past dan ineens niet meer binnen de groep...

Het is dus zo, dat wij er professioneel tegen aan kijken.
Zij willen niets met ons te maken hebben en dus willen zij ook niet zien of en zoja hoe professioneel wij eigenlijk zijn. Hun twijfel komt dus uit desintresse, niet ui feiten.

Dave


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #28 Gepost op: 24 december 2003, 19:52:23
Wellicht een start om als HOGE lid te worden van de KNBRD?
Mij valt op dat jullie tegen alles zijn en dat zou ook wel eens de oorzaak kunnen zijn ::)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #29 Gepost op: 24 december 2003, 20:31:54
Kan muistroom geen ongelijk geven hierin, ook deze wijze waarop deze problemen worden kenbaar gemaakt tellen wel heel hard mee. Het zijn niet enkele bemanningsleden welke proffesioneel willen zijn welke een vereniging op hoog nivo kunnen krijgen. Dit is het nadeel van een zelfstandige vereniging, maar als er een duidelijke opdrachtgever is dan mag er een bepaalde hoogte van proffesioneliteit worden verwacht. Maar je zal niet alleen worden weggeschopt omdat je anders denkt dan de rest van de groep., maar als je zelf hier grote problemen van maakt dan kan dat een keer tegen je worden gebruikt. Dit is wel een voordeel van de sturing welke er vanuit ijmuiden er bij de maatschappij is.

9910001
9910001