Samenwerking in kustwachtverband

Auteur Topic: Samenwerking in kustwachtverband  (gelezen 28744 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #60 Gepost op: 26 december 2003, 12:26:53
Dat wil ik nog niet zeggen maar wel dat er betere afspraken moeten komen wil je serieus aan het werk blijven.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #61 Gepost op: 26 december 2003, 12:35:39
Wellicht moet je dan je conclussie trekken en er mee stoppen.

HaHa,  ;D  ;D  dat zouden er een heleboel hier wel willen!!! En dan gedrag belonen als de reddingsbrigades hier vertonen met ze hun zin te geven??
Dan hebben ze gewonnen en kunnen ze weer in slaap sukkelen. Nee, de reddingsbrigades hoeven zich niet op te heffen, maar HOGE doet dat ook niet.

Bovendien vind ik het ook reuze leuk om te doen en er zijn een heleboel andere mensen wel blij met wat we doen.

Je hoort mij ook niet klagen over het "niet meer gealarmeerd worden van HOGE" Dat was een niet zo slimme zet van de RB hier. We hadden de grootste moeite om de alarmploeg draaiende te houden voor de 24 uurs bezetting, en als het niet gelukt was had ik moeten bekennen dat het niet langer meer ging...

Wat denk je? Nu mogen we wel maar hoeven we niet meer. En twee van de vier reddingsbrigades in het convenant lukt het inmiddels ook niet meer om deze 24 uurs uitruk te realiseren. Maar gelukkig is daar Blaricum en vooral Huizen die het wel lukt.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #62 Gepost op: 26 december 2003, 12:50:02
Wel mogen en niet hoeven daar kan je dus niet op rekenen als hulpverleningsinstantie. Wat volgens mij beter te doen is om twee brigades te laten alarmeren en met 1 boot van de twee gaan varen anders valt een goede hulpverlening nooit te realiseren. Dus Blaricum, huizen en naarden alarmeren en met de boot van huizen gaan varen (meest centraal). Dan vaart er ten alle tijde 1 boot en is hulpverlening verzekerd. Is leuk dat op een warme zaterdag bijde boten varen maar in de winter op een maandagochtend moeilijker voor elkaar te krijgen.

9910001
9910001


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #63 Gepost op: 26 december 2003, 12:58:11
HaHa,  ;D  ;D  dat zouden er een heleboel hier wel willen!!! En dan gedrag belonen als de reddingsbrigades hier vertonen met ze hun zin te geven??
Dan hebben ze gewonnen en kunnen ze weer in slaap sukkelen. Nee, de reddingsbrigades hoeven zich niet op te heffen, maar HOGE doet dat ook niet.

Bovendien vind ik het ook reuze leuk om te doen en er zijn een heleboel andere mensen wel blij met wat we doen.

Je hoort mij ook niet klagen over het "niet meer gealarmeerd worden van HOGE" Dat was een niet zo slimme zet van de RB hier. We hadden de grootste moeite om de alarmploeg draaiende te houden voor de 24 uurs bezetting, en als het niet gelukt was had ik moeten bekennen dat het niet langer meer ging...

Wat denk je? Nu mogen we wel maar hoeven we niet meer. En twee van de vier reddingsbrigades in het convenant lukt het inmiddels ook niet meer om deze 24 uurs uitruk te realiseren. Maar gelukkig is daar Blaricum en vooral Huizen die het wel lukt.

Henk

En dat noem jij proffesioneel ???


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #64 Gepost op: 26 december 2003, 16:25:05
En dat noem jij proffesioneel ???

Nee. Het is ook pas echt professioneel als je het voor je beroep (professie) doet.

IK vind het belangrijker dat je aan de verwachtingen voldoet, en dat 't werkt. En als de oplossing is dat Huizen voor Naarden invalt, so be it. Als het werkt heb ik er geen probleem mee. Mij kan het niet schelen wie het doet, als het maar gedaan wordt. Die drenkeling moet eruit, dat is wat telt. En dan liefst ook nog op de goede manier. Maar dat is Huizen wel toevertrouwd.

Henk


Dave

  • Gast
Reactie #65 Gepost op: 26 december 2003, 16:30:27
Het grootste voordeel dat wij hebben, is dat wij supersnel reageren! Op 99% van alle uitrukken van de omliggende brigades zijn wij als eerste op het water!

Dat wij niet geallarmeerd worden door de AC is niet echt ons probleem. Als ze ons zouden allarmeren, moeten ze ons een gebied toe wijzen, en dat willen wij niet! Pas wanneer de kustwacht ons zou allarmeren, zouden wij best de uitdaging aan willen nemen ;D

Wat de professionaliteit betreft, zolang wij sneller uitrukken hoeven wij ons geen zorgen te maken.
Wij varen namenlijk altijd nuchter, nemen alle meldingen serieus en hebben een zeer goede opleiding. Dus over ons kun je denken zoals je wilt, maar kom eens een kijkje nemen. Daarna mag je zelf oordelen of je ons nog steeds zo onprofessioneel vind!

Dave


Paulus

  • Gast
Reactie #66 Gepost op: 26 december 2003, 16:49:56
Dit komt omdat vele (kust) brigades hun alarmering en andere zaken (nog) niet op orde hebben. Als het KWC alarmeert moeten ze voor 100% zekerheid hebben dat er kordaat gereageerd wordt op een alarm. De KNRm is zo'n instantie die dit waar maakt vele brigades (nog) niet.


Dave

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 26 december 2003, 16:54:50
Nou, de KNRM heeft met de kustwacht een contract afgesloten waarin ze de uitruk garanderen. RedNed niet en dat is het grootste probleem. Verder is het zo, dat RedNed al heel lang niet serieus wordt genomen. Ik vind dat erg jammer, maar het is wel zo. Wanneer dit veranderd, worden de eenheden vanzelf geallarmeerd...

Dave


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #68 Gepost op: 26 december 2003, 16:58:16
Dit komt omdat vele (kust) brigades hun alarmering en andere zaken (nog) niet op orde hebben. Als het KWC alarmeert moeten ze voor 100% zekerheid hebben dat er kordaat gereageerd wordt op een alarm. De KNRm is zo'n instantie die dit waar maakt vele brigades (nog) niet.

Ja, precies. Het verschil tussen de brigades onderling is te groot, er is geen eenduidige norm. En Dave, als wij in de ranglijst werden gezet tussen de reddingsbrigades qua inzet, kunde opleiding en materiaal, stonden we zeker niet onderaan de lijst. Wel qua inkomsten, qua klubhuis en drankgebruik ;D

Henk


Paulus

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 26 december 2003, 17:00:13
RedNed moet nog helemaal geen contract afsluiten met het KWC omdat ze brigade zelf eerst hun zaakjes op orde moet hebben dan pas verder gaan met zulk soort gewaagde overeenkomsten.