Samenwerking in kustwachtverband

Auteur Topic: Samenwerking in kustwachtverband  (gelezen 28757 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dave

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 26 december 2003, 17:05:29
Nee Paulus,

Ik vind dat RedNed nou eindelijk eens het heft in eigen hand moet nemen! Die reddingsbrigades zeuren allemaal over hun 'autonome' status, maar zijn voor een groot deel ( op enkele brigades na dus...) zelf schuldig voor de onprofessionele uitstraling!

Wanneer RedNed door de juiste personen zou worden geleid, is het zo geregeld!

Dave


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #71 Gepost op: 26 december 2003, 17:08:38
De SAR dienst bestaat uit drie poten, een RCC, één varende SAR-dienst de KNRM, en één vliegende SAR-dienst is, de KM.

Verder kan RedNed als koepelorganisatie over autonome brigades geen afspraken maken.

Kees


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #72 Gepost op: 26 december 2003, 17:14:56
Dit komt omdat vele (kust) brigades hun alarmering en andere zaken (nog) niet op orde hebben. Als het KWC alarmeert moeten ze voor 100% zekerheid hebben dat er kordaat gereageerd wordt op een alarm. De KNRm is zo'n instantie die dit waar maakt vele brigades (nog) niet.
Over welk gebied heb je het??


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #73 Gepost op: 26 december 2003, 17:19:19
De SAR dienst bestaat uit drie poten, een RCC, één varende SAR-dienst de KNRM, en één vliegende SAR-dienst is, de KM.

Verder kan RedNed als koepelorganisatie over autonome brigades geen afspraken maken.

Kees

En kan zich laten bijstaan door derden (zijnde reddingsbrigades) Dave heeft mijn exemplaar van het OPLANSAR , dus kijk het even na Dave...

Henk.


Paulus

  • Gast
Reactie #74 Gepost op: 26 december 2003, 17:19:29
>:(
Nee Dave ik geloof niet dat je mij begrijpt.

Het is een grote klerezooi binnen vele brigade. Ze moeten zich eerst eens bij hun kerntaken houden. Kinderen zoeken, baders en zwemmers in de gaten houden, ehbo gevalletjes afhandelen enzovoorts. En niet uit hoeven te varen voor grote klussen waar ze niets mee van doen hebben. Boten zijn er niet op gebouwd en het personeel is er niet(voldoende ) voor opgeleid.  Het ligt dus puur aan het beleid van een brigade.

Er zijn een hoop van die leden die "bij wijze van"te veel cowboyfilms gezien hebben en het echt niet snappen.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #75 Gepost op: 26 december 2003, 17:21:01
Paulus,
In welk sprookjes boek heb jij zitten lezen?


Dave

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 26 december 2003, 17:24:23
Die ene uit 1870, geloof ik  ;D

Dave


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #77 Gepost op: 26 december 2003, 17:24:52
Reddingsbrigades komen in het hele SAR verhaal niet voor.
Dat je als coördinerende eenheid, RCC, OSC gebruik maakt van alles wat redelijkerwijs voorhanden is en dan nog in eerste aanzet van instanties die samenwerken in groter Kustwacht verband lijkt me vrij logisch.
Zoals al eerder aangegeven zou het een goeie zaak zijn denk ik dat jullie onder de KNRM zouden vallen en er in jullie werkgebied meer duidelijkheid zou zijn wie er nu wat doet.

Kees


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #78 Gepost op: 26 december 2003, 17:27:04
Ik sluit me in grote lijnen aan bij Paul.

Kees


Paulus

  • Gast
Reactie #79 Gepost op: 26 december 2003, 17:27:45
Sprookjesboek, hehe jammer genoeg berust dit op waarheid. En zo wordt er ook over jullie gesproken door (hoge) functionarissen bij Kustwacht, KNRM an andere instanties. Heb hier zelf contacten genoeg maar ja als jij vindt dat ik het over sprookjes heb, ok!

Vooral denken dat jullie goed bezig zijn, blijf maar in DROOMland.

Denk dat er nog heel wat werk verzet moet worden willen de meeste (ik heb het niet over alle!) brigades voor vol aangezien worden door de meeste overheidinstanties waarmee zo zo graag zouden willen samenwerken en DAAR ben je toch afhankelijk van.