Samenwerking in kustwachtverband

Auteur Topic: Samenwerking in kustwachtverband  (gelezen 28782 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #100 Gepost op: 29 december 2003, 12:19:16
Als de norm wordt behaald dan zullen ze niet hoeven inleveren maar groeien zal ook niet mogelijk izjn, het is natuurlij een minimale norm, de verschillen zijn zeer groot langs de kust en dit zal je dan gelijk gaan trekken. Dordat de gemeenten en bigades welke onder de norm zitten nu ook niet fanatiek participeren in verbetering slagen. Een Brigade als texel hoor je weinig van, dan wil ik terschelling en vlieland nog niet eens noemen. Het tupperware waar daar mee wordt gevaren is duidelijk anders als de rest van nederlandse kust.

9910001

9910001
9910001


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #101 Gepost op: 29 december 2003, 13:09:43
Ik doe maar weer eens een poging.
Willen de mensen die elke keer terugkomen op het functioneren van KNBRD en brigades in relatie tot financiele steun dit doen in een evt. nieuw op te starten draadje. Doe bij deze ook een beroep op de beheerder om dit soort dingen te sturen. (indien mogelijk)  ???
Ik had namelijk gedacht hier te discussieren over samenwerking op de werkvloer tussen diensten en hoe dit eventueel nog te verbeteren.

Kees


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #102 Gepost op: 29 december 2003, 14:31:34
Ik doe maar weer eens een poging.
Willen de mensen die elke keer terugkomen op het functioneren van KNBRD en brigades in relatie tot financiele steun dit doen in een evt. nieuw op te starten draadje. Doe bij deze ook een beroep op de beheerder om dit soort dingen te sturen. (indien mogelijk)  ???
Ik had namelijk gedacht hier te discussieren over samenwerking op de werkvloer tussen diensten en hoe dit eventueel nog te verbeteren.

Kees

Maar je kan het een niet los zien van het ander. Waar je steeds op stuit is dat samenwerking alleen goed mogelijk is bij gelijkwaardigheid. Om een voorbeeld te noemen:

Huizen en Almere werken op papier samen. Dat betekent in de praktijk dat Huizen alle klussen van Almere voor haar rekening neemt, behalve de laatste helft van een zoekaktie als die maar lang genoeg duurt.
Je moet eerst min of meer normen stellen waaraan je moet  voldoen. Op een "partner moet je kunnen rekenen" als dat er niet is kun je afspraken maken maar die zijn dan nergens op gebaseerd. Met los zand kun je geen kasteel bouwen.

Wij werken prima met de KNRM samen als het zich voordoet, mogen zelfs kanaal 0 voeren. We zouden zelfs samen gaan oefenen en opleiding van ons door de KNRM behoorde tot de mogelijkheden, maar het in de toekomst samengaan van RB Huizen en de KNRM heeft daarvoor definitief een stokje gestoken. De knrm wilde niet de indruk wekken dat met Huizen overlegd werd en de achterdeur naar HOGE open gehouden werd. Van samengaan met HOGE is echter nooit sprake geweest,
maar samenwerking is altijd goed.

Wij sluiten ook niemand uit, ook pasanten kunnen prima van dienst zijn. Roep op kanaal 10 maar eens de scheepvaart aan of die misschien wat gezien hebben, dat scheelt een hoop varen.


Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #103 Gepost op: 29 december 2003, 14:33:26
Het verbeteren is mpogelijk door samen te oefenen en duidelijke afspraken te maken met de instellingen waarvan je kan weten dat je moet samenwerken. Verder is goed verstand het belangrijkste en niet altijd aan je zelf denken maar aan de hulpverlening in het geheel. Als je dit doet dan is goede samenwerking zeker mogelijk

9910001
9910001


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #104 Gepost op: 29 december 2003, 22:31:02
Ik doe maar weer eens een poging.
Willen de mensen die elke keer terugkomen op het functioneren van KNBRD en brigades in relatie tot financiele steun dit doen in een evt. nieuw op te starten draadje.

Het heet geen draadje maar thread... ;)

Christian


Dave

  • Gast
Reactie #105 Gepost op: 30 december 2003, 12:44:25
Er valt met RedNed niet te werken, zolang ze niet kunnen inzien dat er dingen drastisch veranderd moeten worden! Wanneer je op deze manier blijft doorgaan, kan het nog wel eens heel anders uitpakken voor RedNed en de daar aangesloten brigades... kijk maar naar Zeeland  ;)

Dave


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #106 Gepost op: 30 december 2003, 13:48:54
De samenwerking met onze kustwacht is oke. Cees (uitkijk) drukt het knopje in en wij varen.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #107 Gepost op: 30 december 2003, 17:43:09
Ik zal niet weten waarom de werkzaamheden van de bond negatief kunnen uitpakken zoals in zeeland. Voor het gemak ga ik er vanuit dat je de beroep[skrachten bedoelt zelf denk ik dat Redned dit niet had kunnen voorkomen maar alleeen de locale brigade. Verder weet ik niet of het gelijk negatief moet zijn voor deze brigade.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #108 Gepost op: 30 december 2003, 23:46:19
Idd ligt het aan de mensen die werken op het NTC.

Ik zal het niet nog eens schrijven, mijn mening is bekend, toch  ;D?

Dave


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #109 Gepost op: 31 december 2003, 00:10:06
Ik doe maar weer eens een poging.
Willen de mensen die elke keer terugkomen op het functioneren van KNBRD en brigades in relatie tot financiele steun dit doen in een evt. nieuw op te starten draadje. Doe bij deze ook een beroep op de beheerder om dit soort dingen te sturen. (indien mogelijk)  ???
Ik had namelijk gedacht hier te discussieren over samenwerking op de werkvloer tussen diensten en hoe dit eventueel nog te verbeteren.

Kees
Kees, ik heb de indruk dat de groep heel goed zelf kan bepalen waar een discussie heen gaat. Ik voel me niet geroepen om als een soort discussieleider te fungeren. Ik lees wel mee, snap soms niet dat hulpverleningsorganisaties op zo'n manier met elkaar om gaan, maar verder heb ik de indruk dat er goed gereageerd wordt
In ieder geval een ontspannen 2004 voor iedereen!