Rijden onder invloed van Alcohol, Drugs of Medicijnen

Auteur Topic: Rijden onder invloed van Alcohol, Drugs of Medicijnen  (gelezen 52086 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

  • Gast
Gepost op: 22 december 2003, 08:41:09
Ongeloofelijk dat er nog steed mensen zijn die rijden onder invloed van alcohol. Dit weekende ook weer velen gepakt. Snappen zulke mensen niet wat ze anderen aandoen als ze een ongeluk krijgen. Ik vindt dat de boetes hoger moeten worden. De eerste keer gepakt dan € 2500 boete.De 2e keer gepakt € 5000 boete en 1 jaar gevangenis straf plus invordering rijbewijs en nooit meer terug geven. Mocht men het dan toch in het hoofd krijgen om te rijden en men wordt gepakt min 5 jaar gevangenis straf. Maar er zullen weing mensen zijn die het met me eens zijn.
Thijs




Thijs

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 22 december 2003, 08:47:13
Fryslân: rijden onder invloed
Zondag, 22.00 uur, Simmerwei te Westergeest, 41-jarige automobilist uit Oudwoude, kreeg een rijverbod van zes uur.
Zondag, 22.50 uur, Sudergoawei te Tjerkwerd, 62-jarige automobilist uit Leeuwarden, blies 275 ug/l, rijverbod van een uur
Maandag, 01.15 uur, Leidijk te Drachten, 27-jarige automobilist uit Drachten, blies 360 ug/l, rijverbod van drie uur.
Maandag, 02.15 uur, Prins Hendrikstraat te Leeuwarden, 30-jarige automobilist uit Leeuwarden, hij viel op omdat hij wegreed zonder verlichting, blies 235 ug/l, goed voor een rijverbod van een uur.


Enkele cijfers uit Fryslan


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 22 december 2003, 13:44:35
Thijs,wat wil je met deze topic.Om hier bij te gaan houden hoeveel er onder invloed word gereden,lijkt me geen goed plan ;)


Thijs

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 22 december 2003, 13:53:20
Mijn bezorgdheid uit te spreken over het toenemende aantal drankrijders. Niet om bij te houden wie waar en hoeveel er gepakt worden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 22 december 2003, 13:57:13
OK duidelijk Thijs


Gast48368

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 22 december 2003, 15:35:35
Ik denk er precies hetzelfde over, Thijs, maarja, de straffen zijn wettelijk geregeld en daar kan alleen de regering iets aan veranderen.............

Ik vind, dat als je met drank op rijdt, je met voorbedachte rade onschuldige mensen iets aan kunt doen, hoe vaak blijkt niet dat de drankrijder niets of weinig mankeerd bij een aanrijding, en onschuldige mensen zwaar gewond zijn of overleden.
Diep tragisch vind ik dit.


firemanr

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 22 december 2003, 15:44:18
Dat is het ook en het is onvergeeflijk als je daardoor iemand de vernieling inrijdt..... :-\


miekusss

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 22 december 2003, 16:58:10
Bij een tv bedrijf waar ik gewerkt heb was het de normaalste zaak van de wereld om na een dag werken (ca 14 uur) na afloop nog even een biertje te drinken in de garage. Heb dat nooit gedaan, de terugreis was nog een uur. Het leven van een medeweggebruiker was me toch iets te[/] belangrijk!
En dan je collega's horen zeggen: "ahjoh, een biertje kan toch geen kwaad!?
IK heb in ieder geval nog nooit met alcohol achter het stuur gezeten, dat wil ik zo houden ook!


Maike

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 4 maart 2005, 10:21:56
Mijn vriend is aangehouden voor rijden onder invloed. Er is 3 keer de toegestane hoeveelheid gemeten. Het is de eerste keer dat hij is aangehouden. Nu is zijn rijbewijs voor 6 maanden ingevorderd. Is dit geen erg drastische maatregel en klopt dit wel?


Gast48368

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 4 maart 2005, 10:48:42
Nou, dat hij veel te veel heeft gedronken,en dan nog het lef te hebben om achter het stuur te gaan zitten, klopt in ieder geval helemaal niet :-X


De officier van justitie zal dit waarschijnlijk gaan beoordelen.


Als ik officier van justitie was, kreeg hij het van mij nooit weer terug :-X