Rijden onder invloed van Alcohol, Drugs of Medicijnen

Auteur Topic: Rijden onder invloed van Alcohol, Drugs of Medicijnen  (gelezen 52289 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

leerling

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 28 oktober 2005, 10:09:00
Hello iedereen,

sorry voor het storen en van mss de vraag niet op de juiste plek te stellen...

Ik ben nl. een student en moet voor school onderzoek nagaan over alcoholtest en alles wat erby hoort.

Mijn vraag aan jullie is als iemand van jullie mij zou kunne uitlegge hoe een alcoholtest in mekaar steek.
Ik wil et ier niet over de kits zelf hebben maar wel over hoe ze zelf te kunnen maken.

Heb de forum niet echt kunnen lezen en weet dus niet als dit de juiste plaats is om dit te poste, maar ik hoop dat jullie mij ierby kunne helpe...

dank bij voorbaat,
ciao


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #61 Gepost op: 28 oktober 2005, 12:54:12
Alcoholtest


alocoholtest?
::)

Html en een scripttaal zou voldoende moeten zijn ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #62 Gepost op: 28 oktober 2005, 14:05:21
zou er verband zijn tussen het alcohol promillage en het aantal spelfouten dat iemand maakt  ? ::)

 ;D
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #63 Gepost op: 28 oktober 2005, 14:08:51
Dan heeft u een A en mag u even mee naar het Bureau ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #64 Gepost op: 29 oktober 2005, 01:46:26
Maar goed...ff iets serieuzer, ik weet wel hoe ik de apparaten moet bediener, ben opgeleid bedienaar ademanalyse, maar ik zou niet weten hoe ik zelf zo'n apparaat zou moeten maken.... en ik vraag me af of er uberhaupt iemand hier dat weet

Misschien kun je informatie opvragen bij de firma HONAC of DRÄGER, die maken de ademanalyse apparaten voor de nederlandse politie/marechaussee....


bijvoorbeeld: gebruiksaanwijzing....staat iig iets in over dat er met infrarood gemeten wordt....
http://www.draeger.nl/ST/internet/pdf/NL/nl/detection/GA_7110_Bed_Toe_06_2004.pdf')

Verder laat ik het aan jezelf over.....we betalen je niet voor niks je stufi :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #65 Gepost op: 29 oktober 2005, 14:20:19
In het ziekenhuis wordt het promilage berekend
d.m.v. bloedafname.

Als de politie het promilage wil weten van de patiënt
dan wordt dit afgenomen door de politiearts
(komt dan in het ziekenhuis)

over blaastesten kan ik je geen info geven
groetjes ;)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #66 Gepost op: 30 oktober 2005, 01:38:40
Hello iedereen,

sorry voor het storen en van mss de vraag niet op de juiste plek te stellen...

Ik ben nl. een student en moet voor school onderzoek nagaan over alcoholtest en alles wat erby hoort.

Mijn vraag aan jullie is als iemand van jullie mij zou kunne uitlegge hoe een alcoholtest in mekaar steek.
Ik wil et ier niet over de kits zelf hebben maar wel over hoe ze zelf te kunnen maken.

Heb de forum niet echt kunnen lezen en weet dus niet als dit de juiste plaats is om dit te poste, maar ik hoop dat jullie mij ierby kunne helpe...

dank bij voorbaat,
ciao


om aan te tonen dat alcohol te meten is zijn er wel oplossingen in de vorm van kits of schema's dat is geen probleem.

ga er echter niet vanuit dat je een apparaat kan maken die een nauwkeurige meting uit kan voeren en daar ook waarde aan kan hechten.
dit apperaat bestaat uit elektronica, veel kennis en software, de laatste twee zullen het struikelblok vormen.

om te meten moet je tevens over een referentie kunnen beschikken waar mee je kan eiken, dit zijn testgassen die speciaal daarvoor samen gesteld zijn.

verder heb je met veel andere eigenschappen te maken die ademlucht bevatten die in het ademanalyse apparaat gecompenseerd dienen te worden.

de drager (of andere merken) geeft een eerste aanwijzing die voldoende nauwkeurig is om vast te stellen dat iemand te veel heeft gedronken, op basis hiervan kunnen aanhoudingen verricht worden.

om het promilage nauwkeuriger vast te stellen staat op het bureau of soms op een mobile lokatie een nauwkeuriger apparaat die ook regelmatig geeikt moet worden en een daadwerkelijke analyse maken en als bewijs ook uitprinten.

uiteindelijk wordt er in een aantal gevallen nog een bloedproef afgenomen die nog nauwkeuriger is.

hoe en wanneer en welke procedure gevolgd wordt weet ik niet.

om dus zelf een tester te maken die aangeeft of er alcohol aanwezig is, is mogelijk echter de nauwkeurigheid is niet eenvoudig.

in de handel zijn gasmelders en koolmonoxidemelders, deze werken o.a. op een verbrandings princiepe.
dit zou ook voor alcohol kunnen werken.
Nemo me impune lacessit


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #67 Gepost op: 31 oktober 2005, 19:35:15
Volgens mij zijn er tegenwoordig van die blaastest apparaatjes in de handel van rond de tien euro om bij indicatie vast te stellen of je nog beneden de limiet van 220 ug/L zit, en dus nog als bestuurder mag optreden. Lijkt mij als studieobject wellicht handig en goedkoop.
Hoe de ademanalyse- en bloedproefprocedures e.d. werken kan ik je , net als JVO, wél uitleggen, maar hoe de apparatuur technisch in elkaar zit kan ook ik je niet zeggen.

Suc6.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #68 Gepost op: 31 oktober 2005, 20:35:43
Die meten simpelweg (?) het ethanolgehalte en/of de afbraakproducten van ethanol in je uitgeademde lucht  met chemische receptoren die ongetwijfeld gepattenteerd zijn... Dus veel mensen die je kunnen vertellen hoe het gaat zullen er niet zijn.
Arts  www.alphalog.nl


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #69 Gepost op: 1 november 2005, 15:18:52
Die meten simpelweg (?) het ethanolgehalte en/of de afbraakproducten van ethanol in je uitgeademde lucht met chemische receptoren die ongetwijfeld gepattenteerd zijn... Dus veel mensen die je kunnen vertellen hoe het gaat zullen er niet zijn.
Onze apparatuur meet niet met chemische receptoren, maar meer vergelijkbaar met een gaschromatograaf ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-