Rijden onder invloed van Alcohol, Drugs of Medicijnen

Auteur Topic: Rijden onder invloed van Alcohol, Drugs of Medicijnen  (gelezen 52288 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Elles

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 4 maart 2005, 16:29:35
10 dagen regeling:

De politie vordert een rijbewijs in op grond van art. 130 Wegenverkeerswet en stuurt dit naar de OVJ. Deze is verplicht om binnen 10 dagen EEN BESLISSING te nemen over het rijbewijs. Deze beslissing kan luiden dat de verdachte zijn rijbewijs terugkrijgt of dat het rijbewijs gehouden wordt tot aan de zitting. Bij de zitting zal de rechter beslissen wat er verder met het rijbewijs gebeurt. (tijdelijke ontzegging etc.)

Ook in het geval van andere overtredingen dan met teveel alcohol op achter het stuur (bijvoorbeeld sneleheidsovertredingen), kan de OVJ besluiten het rijbewijs te houden. 


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #21 Gepost op: 4 maart 2005, 23:36:32
Hoe kom je d'r bij dat ik medelijden zoek? Ik zocht  informatie. Dus bedankt voor de je laatste regel over die 10 dagen. Het is me nu helemaal duidelijk. Enne, weten jullie wat, ik zal hem onmiddellijk dumpen, goed? ::)

Zou ik zeker niet doen, maar je mag hem wel duidelijk maken dat een half jaar niet rijden pinuts is als je weet dat elk jaar voor datzelfde feit te veel slachtoffers zonder enige vorm van proces levenslang hebben gekregen.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #22 Gepost op: 5 maart 2005, 08:52:29
Ik lees dit met stijgende verbazing. Iedereen rijd wel eens te hard, dat kan dezelfde gevolgen hebben als rijden onder invloed, sorry hoor.
De gevolgen van een verkeersongeval door iemand die te hard rijd kunnen net zo erg zijn als dat ongeval dat door 'artikel 8' bestuurders wordt veroorzaakt.
Ik heb het ook niet zo op drankrijders, maar de vraag was niet of iemand hem wilde veroordelen, maar het was een vraag of het terecht was. Even relativeren... 8)

Christian


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #23 Gepost op: 5 maart 2005, 09:19:37
Ik lees dit met stijgende verbazing. Iedereen rijd wel eens te hard, dat kan dezelfde gevolgen hebben als rijden onder invloed, sorry hoor.
De gevolgen van een verkeersongeval door iemand die te hard rijd kunnen net zo erg zijn als dat ongeval dat door 'artikel 8' bestuurders wordt veroorzaakt.
Ik heb het ook niet zo op drankrijders, maar de vraag was niet of iemand hem wilde veroordelen, maar het was een vraag of het terecht was. Even relativeren... 8)

Christian

Goh, het verbaasd mij dat het jou verbaasd. Als jij zo goed kan vertellen dat te hard rijden net zulke gevolgen kan hebben waarom rijdt je dan te hard ??

En als je dan toch te hard rijdt kun je toch net zo goed met een slok op achter het stuur? Of doe je dat nooit? En waarom dan niet?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 5 maart 2005, 10:10:12
Ik lees dit met stijgende verbazing. Iedereen rijd wel eens te hard, dat kan dezelfde gevolgen hebben als rijden onder invloed, sorry hoor.
De gevolgen van een verkeersongeval door iemand die te hard rijd kunnen net zo erg zijn als dat ongeval dat door 'artikel 8' bestuurders wordt veroorzaakt.
Ik heb het ook niet zo op drankrijders, maar de vraag was niet of iemand hem wilde veroordelen, maar het was een vraag of het terecht was. Even relativeren... 8)

Christian
Christian,ik denk dat wij heel goed kunnen relativeren.Maar ik denk dat als je een paar ongevallen hebt meegemaakt waarbij drank in het spel is,en je de ellendige gevolgen daarvan ziet je maar 1 conclussie kunt trekken.Die gasten voorgoed de rijbewijs afnemen


Remi

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 5 maart 2005, 18:00:03
Ik heb een aantal ongevallen gezien ontstaan door drank en door te hard rijden.
Opvallend is dat bij drank de veroorzaker vaak geen letsel heeft, terwijl de tegenpartij totaal in de vernieling ligt.
Bij het hard rijden lag de veroorzaker ook in de kreukels.

Ik heb zelf een paar keer een figuur meegemaakt die eerlijk toegaf dronken een ongeval veroorzaakt te hebben en vervolgens ervandoor was gegaan. Auto werd als gestolen opgegeven.

Nee dit is geen vrijschrift om te hard te gaan rijden, maar met drank op vind ik tig keer erger.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #26 Gepost op: 5 maart 2005, 23:41:46
Mij lijkt dat een ongeval veroorzaakt door een hardrijder even erg is als een ongeval door een drankrijder. Maar ik snap het waarschijnlijk niet helemaal goed.
Natuurlijk is het lullig dat de drankrijder ongeschonden is en de ander gewond, maar dat kan net zo goed bij die hardrijder zijn, alleen komt dat waarschijnlijk te dichtbij ons en wijzen we liever naar een ander. We zijn ook maar mens... ::)
En waarom ik wel eens te hard rij? Vaak omdat ik haast heb. :P

Christian


firemanr

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 6 maart 2005, 12:57:25
En wat is haast?....Dan vertrek je maar wat eerder. Het is gewoon een teken dat je te laat doorgereden bent. Ook ik rijdt te hard, alhoewel het tegenwoordig wel stevig vermindert is met al die controles hiero. Maar ik zie het als de meeste brandweermensen die al eens ongevallen meegemaakt hebben waar drank in het spel is. Christian, jij hebt het nog over gewonden, de ongevallen waar ik bij ben geweest, daar waren doden bij te betreuren en dan niet die gekken die met drank op achter het stuur zaten (want die zijn tijdens de impact zo slap als een vaatdoek, die breken dus niet zo veel), dan wel de mensen waar ze opgeknalt zijn! >:( Jonge moeders van kinders die nu zonder door het leven moeten gaan.

Innemen dat rijbewijs en nooit meer teruggeven. Daar moet je weinig tot geen compassie mee hebben.
Wat dat betreft zijn ze hier veel te soft in Nederland.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 6 maart 2005, 14:50:40
Mij lijkt dat een ongeval veroorzaakt door een hardrijder even erg is als een ongeval door een drankrijder. Maar ik snap het waarschijnlijk niet helemaal goed.
Natuurlijk is het lullig dat de drankrijder ongeschonden is en de ander gewond, maar dat kan net zo goed bij die hardrijder zijn, alleen komt dat waarschijnlijk te dichtbij ons en wijzen we liever naar een ander. We zijn ook maar mens... ::)
En waarom ik wel eens te hard rij? Vaak omdat ik haast heb. :P

Christian
ik hoef niet naar een ander te wijzen hoor,ik weet heel zeker dat ik geen druppel alcohol drink als ik nog moet rijden.Als ik op een feestje een paar pilsjes wil drinken dan rijdt vrouwlief terug.
Ik heb mijn rijbewijs veels te hard nodig voor m,n werk,en ten tweede een ander hoeft eventueel niet de dupe te worden van mijn pilsjes.
En dat hard rijden,bijna niet.Kost me A teveel geld,en B zoveel tijdswinst haal je niet uit het hardrijden.Voorbeelden ten over dat een snelheidsmaniak mij voorbij scheurt,en wij een paar tellen later alsnog voor hetzelfde stoplicht stilstaan.tsjonge jonge wat zijn we opgeschoten.

Dan die stomme rotsmoesjes die je telkens weer hoort,"zonder alcohol is het feest niet kompleet,en niet gezellig"
Schei toch uit,als je alcohol nodig hebt om een feessie te bouwen ben je wel een heel erg triest figuur,en heb je een heel groot probleem


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #29 Gepost op: 6 maart 2005, 21:14:59
Mij lijkt dat een ongeval veroorzaakt door een hardrijder even erg is als een ongeval door een drankrijder. Maar ik snap het waarschijnlijk niet helemaal goed.
Christian

Je krijgt van mij helemaal gelijk.

Iedereen rijdt eens te hard en iedereen rijdt wel eens met 0,5 promille in zijn bloed.

Iemand die met 160 over een 80 km weg rijdt is inderdaad geen haar beter dan iemand die 1,5 promille in zijn bloed rond rijdt.
En beide mogen dus hun rijbewijs inleveren .....