Discussietopic Amber Alert / kinder vermissingen

Auteur Topic: Discussietopic Amber Alert / kinder vermissingen  (gelezen 71960 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #30 Gepost op: 28 mei 2009, 19:24:38
;)
wordt vervolgd
  ;)

@SEH-zustertje :)  Nu de discussie behoorlijk op gang is gekomen en de meningen verschillen hoe we hiermee om zouden moeten gaan ben ik benieuwd naar de reden van je posting. :)
Je reageerde op een bericht dat dit misschien in het mod-hok besproken moest worden.
Dit geeft bij mij de indruk dat er over nagedacht wordt.  :)

Ik vind de discussie tot nu toe op een behoorlijk niveau dat we hier best mee door kunnen gaan.  O0
Het lijkt niet uit de hand te lopen en er wordt goed nagedacht en meegedacht.  O0
Het werkt er ook aan mee om mensen die een posting doen goed te laten nadenken voordat ze gegevens op het forum plaatsen.
Als deze discussies in jullie beslissing meewegen dan kan het alleen maar een voordeel zijn om te beslissen wat er gedaan moet worden.
Ik ben er dus voor om dit nu niet te beeindigen door het in het mod-hok te plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Jan (uut Emmen)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #31 Gepost op: 29 mei 2009, 01:14:15
Het is niet mijn eigen kind. En dat alles geoorloofd zou zijn in dat geval, wil niet zeggen dat dat dan ook zorgt voor een snellere oplossing van zo'n zaak. Ik durf zelfs te beweren dat het tegendeel waar is.

Er schieten mij trouwens aardig wat zaken te binnen waar juist sprake was van tunnelvisie, aan de kant van de recherche. Dus het kan 2 kanten op werken..


guest4965

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 7 augustus 2009, 15:58:38
Sms'jes Amber Alert zijn gratis

BEEK - Mensen die zich hebben aangemeld bij Amber Alert, hoeven sinds vrijdag geen 25 cent meer te betalen voor elk ontvangen sms'je.

Met een Amber Alert wordt de aandacht gevestigd op de vermissing van een kind, waarbij gevreesd wordt voor het leven of welzijn van het kind.

Een woordvoerster van het bedrijf Netpresenter, dat samen met de politie het alarm ontwikkelde, liet vrijdag weten dat het ministerie van Justitie de kosten voor de sms'jes voor de rest van het jaar op zich neemt.

Publiek belang
Onder meer de politie, marechaussee en diverse bedrijven zijn aangemeld bij Amber Alert, zodat hun medewerkers een sms krijgen in geval van een vermist kind. Sinds de dienst in november in werking is gegaan zijn er twee alerts gegeven.

Volgens Netpresenter heeft minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie vorige week aangegeven dat het publieke belang van de signaleringen zo groot is, dat het voor deelnemers kosteloos zou moeten zijn.

Hoe de financiering van de sms'jes na 2009 zal verlopen, is volgens het bedrijf nog onduidelijk.
© ANP

http://www.nu.nl/internet/2056279/smsjes-amber-alert-zijn-gratis.html


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #33 Gepost op: 11 augustus 2009, 23:55:01
En volgend jaar weer vrolijk betalen?


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #34 Gepost op: 12 augustus 2009, 07:57:14
En volgend jaar weer vrolijk betalen?

Er voor betalen moet je toch wel. Minister Hirsch Ballin betallt dit namelijk niet uit zijn eigen zak. Dus of je nou direct of indirect betaalt, je betaalt het gewoon zelf. Nu moet ik zeggen dat er ergere dingen zijn om voor te betalen. Als ze met die paar rotcenten een kind bij de ouders terug kunnen bezorgen dan zijn deze centen goed besteed. O0
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #35 Gepost op: 12 augustus 2009, 10:00:43
Al rekenen ze me er 100 euro per jaar voor, dan nog heb ik het er graag voor over.
Kinderen behoren niet in gevaar te zijn. Mochten ze dat wel zijn, dan help ik graag  mee de verantwoordelijke(n) te pakken.


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #36 Gepost op: 12 augustus 2009, 15:50:17
Er voor betalen moet je toch wel. Minister Hirsch Ballin betallt dit namelijk niet uit zijn eigen zak. Dus of je nou direct of indirect betaalt, je betaalt het gewoon zelf. Nu moet ik zeggen dat er ergere dingen zijn om voor te betalen. Als ze met die paar rotcenten een kind bij de ouders terug kunnen bezorgen dan zijn deze centen goed besteed. O0

Uiteraard heb je gelijk, maar ik vond het raar dat het niet METEEN gratis was.. aangezien het wel van groot belang is.. O0


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #37 Gepost op: 12 augustus 2009, 15:51:36
Ik ben al een hele poos ''lid'' van SMS-alert ZHZ. Altijd gratis geweest en ook kindervermissingen krijg je netjes binnen, compleet met beschrijving van vermiste(n) en andere bijzonderheden.

Kreeg gistermiddag ook een SMS-alert omtrent Opsporing verzocht van gisteravond. Perfect, als er iets in jouw buurt is voorgevallen en Opsporing verzocht besteedt er aandacht aan, wordt je daar netjes op gewezen.

Bij SMS-alerts krijg je trouwens ook altijd een ''afloopbericht''. Iets in de trant van: personen gevonden of verdachte aangehouden, etcetera.

Werkt prima! Afz. van de berichten is trouwens: 0900-8844


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #38 Gepost op: 12 augustus 2009, 16:03:07
Ik lees net dat dat in 12 veiligheidsregio's van pas is, kan iemand mij vertellen welke? (ik woon in Hillegom, Hollands Midden)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #39 Gepost op: 12 augustus 2009, 16:06:29
Ik lees net dat dat in 12 veiligheidsregio's van pas is, kan iemand mij vertellen welke? (ik woon in Hillegom, Hollands Midden)

http://www.politie.nl/haaglanden/projecten/doemeemetsmsalert.asp

http://www.politie.nl/Haaglanden/mailformulier/aanmeldingsmsalert.asp

Snuffel hier ff.  O0