Discussietopic Amber Alert / kinder vermissingen

Auteur Topic: Discussietopic Amber Alert / kinder vermissingen  (gelezen 71623 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #50 Gepost op: 22 september 2010, 12:57:36
En waarom dan pas de volgende ochtend om kwart voor elf? Ja, dat lijkt mij ook erg laat als dat kind kort na 15:00 uur de vorige dag thuis had moeten komen. Een Amber Alert 's avonds laat zou ik ook logischer vinden. Maar we weten dus niet wat de overwegingen zijn.

Als het inderdaad in de relationele sfeer te zoeken is, kan ik me voorstellen dat men eerst de tijd nodig had om huizen van ex(en) en familie daarvan te doorzoeken. En de daarbij behorende toestemmingen van hogerhand moest rondbreien.

Ik moet aan die zaak denken waarbij dat meisje naar Amerika was ontvoerd, door haar vader. Maar goed, kindervermissingen in de relationele sfeer lopen meestal beter af dan andere kindervermissingen (ontvoeringen?)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #51 Gepost op: 22 september 2010, 13:02:07
En inderdaad, zoals je al zei: met dit soort Alerts moet je verstandig omgaan. Anders denkt men inderdaad na Alert nummer zoveel: het zal wel weer...


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #52 Gepost op: 22 september 2010, 13:02:58
Hebben meerderen de e-mail 2x ontvangen? K kreeg om 10.11 n mail, 10.40 sms en 11.20 weer een e-mail.


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #53 Gepost op: 22 september 2010, 13:42:44
Gelukkig is alles goed afgelopen!
Het zou in het Amber Alert protocol overigens goed zijn om deze uitslag eveneens via SMS te melden,lijkt me!


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #54 Gepost op: 22 september 2010, 14:59:02
Gelukkig is alles goed afgelopen!
Het zou in het Amber Alert protocol overigens goed zijn om deze uitslag eveneens via SMS te melden,lijkt me!
Centjes. ;)
343, never forget.


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #55 Gepost op: 22 september 2010, 16:11:39
Stuur de rekening maar door aan Mama :D


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #56 Gepost op: 22 september 2010, 16:43:27
Ze lezen mee; Ik kreeg net de SMS

"Het vermiste meisje, Kaylee Geertsma uit Rotterdam is mede dankzij SMS-Alert ongedeerd teruggevonden. De politie dankt u voor uw medewerking."





Wat ik nu niet snap; Er lopen ong. 26000 brandweermensen in de repressieve dienst. Er rijden ook een heleboel GGD medewerkers rond. Zeker in de regio waar het relevant is; Waarom krijg ik de melding niet op de pager via bijv. het proefalarm kanaal.....Meer ogen!
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #57 Gepost op: 22 september 2010, 17:34:29
Wat een blunder van de politie dat ze om een familiegeschil een amberalert uitgeven. Goede rechercheurs hadden toch al lang door moeten hebben wat er speelt. Als je weet dat de ouders gescheiden zijn, ga je toch eerst dat spoor bewandelen. Het is weer complete paniekzaaierij om helemaal niks. En helaas moeten we constateren dat dit steeds vaker voorkomt, zoals onlangs weer bleek met zogenaamde terreurverdachten.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #58 Gepost op: 22 september 2010, 17:47:06
't Is ook niet goed of het deugt niet, he....De een heeft commentaar dat het te laat verstuurd en de volgende gaat achteraf lopen mekkeren dat het paniekzaaierij is..  
>:(   En waarom zou een familiegeschil geen Amber-Alert waard zijn? Het gaat erom zo snel mogelijk de verblijfplaats van het kind te achterhalen. Alsof je bij een vermissing bij de hele familie zomaar even een huiszoeking kunt gaan houden. Lekker makkelijk, achteraf hulpverleners veroordelen op beslissingen die zij in hectische situaties op stel en sprong moeten nemen.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #59 Gepost op: 22 september 2010, 17:50:25
Wat een blunder van de politie dat ze om een familiegeschil een amberalert uitgeven. Goede rechercheurs hadden toch al lang door moeten hebben wat er speelt. Als je weet dat de ouders gescheiden zijn, ga je toch eerst dat spoor bewandelen. Het is weer complete paniekzaaierij om helemaal niks. En helaas moeten we constateren dat dit steeds vaker voorkomt, zoals onlangs weer bleek met zogenaamde terreurverdachten.

Kan iemand het ooit goed doen in jouw ogen?