Discussietopic Amber Alert / kinder vermissingen

Auteur Topic: Discussietopic Amber Alert / kinder vermissingen  (gelezen 72683 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #60 Gepost op: 22 september 2010, 17:59:42
Kan iemand het ooit goed doen in jouw ogen?

Het gaat erom dat de beperkte middelen die er zijn effectief worden ingezet. Het aantal alarmen in Nederland is bijna niet meer te tellen. De politie moet andere belangrijke zaken laten liggen als er bijvoorbeeld weer een zogenaamde terreurdreiging is. Dat kost heel veel geld en capaciteit die niet meer kan worden ingezet voor andere zaken. Dat is een zorgelijke ontwikkeling. Want niemand is toch gebaat bij onnodige verspilling van middelen.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #61 Gepost op: 22 september 2010, 18:07:24
Het aantal alarmen in Nederland is bijna niet meer te tellen.

Kijkend naar http://www.amberalertnederland.nl/News.aspx?lang=nl tel ik in 2010 2 alarmen.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #62 Gepost op: 22 september 2010, 18:35:04
Kijkend naar http://www.amberalertnederland.nl/News.aspx?lang=nl tel ik in 2010 2 alarmen.

Ik bedoelde het in het algemeen: wat dacht je van weeralarm, verkeersalarm, terreuralarm, amberalert, automatische brandalarmen etc.... Zo zijn er vast nog vele andere alarmen die toch op enige manier weer extra capaciteit kosten. Naar mijn mening slaan we hierin door en vooral in een tijd waarin we moeten bezuinigen, moet kritisch bekeken worden wat de effectiviteit is van al deze alarmen. Bij de automatische brandalarmen is al helemaal duidelijk dat deze nauwelijks effectief zijn, als je kijkt naar het enorme aantal loze meldingen.

En tuurlijk is het goed dat er waarschuwingssystemen bestaan, zolang ze maar op de juiste wijze worden ingezet en alleen als er ook echt daadwerkelijk gevaar dreigt.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #63 Gepost op: 22 september 2010, 18:53:58
Ik bedoelde het in het algemeen: wat dacht je van weeralarm, verkeersalarm, terreuralarm, amberalert, automatische brandalarmen etc.... Zo zijn er vast nog vele andere alarmen die toch op enige manier weer extra capaciteit kosten. Naar mijn mening slaan we hierin door en vooral in een tijd waarin we moeten bezuinigen, moet kritisch bekeken worden wat de effectiviteit is van al deze alarmen. Bij de automatische brandalarmen is al helemaal duidelijk dat deze nauwelijks effectief zijn, als je kijkt naar het enorme aantal loze meldingen.

En tuurlijk is het goed dat er waarschuwingssystemen bestaan, zolang ze maar op de juiste wijze worden ingezet en alleen als er ook echt daadwerkelijk gevaar dreigt.

Tuurlijk, haal heel de wereld er maar bij om aan te tonen dat je initiële reactie wel hout sneed...  ::) ::)


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #64 Gepost op: 22 september 2010, 20:02:58
Kan iemand het ooit goed doen in jouw ogen?
Ben blij dat de persoon die het hardste schreeuwde dat het alert te laat was dit durft te zeggen.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #65 Gepost op: 22 september 2010, 20:15:25
Ben blij dat de persoon die het hardste schreeuwde dat het alert te laat was dit durft te zeggen.

volgens mij was een latere reactie van mij:

Ook bij kinderen die regelmatig weglopen en 7 jaar oud zijn kan het goed fout gaan. Ik denk dat je gelijk hebt dat de politie waarschijnlijk over meer info beschikt dan nu naar buiten geventileerd wordt en dat ze op basis daarvan hun tactiek bepaald hebben.

Ik denk idd dat de ouders een nachtmerrie doormaken...

 ;)


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #66 Gepost op: 22 september 2010, 20:25:22
volgens mij was een latere reactie van mij:
Je wijst net iemand terecht die een reactie plaatst om zijn eerdere reacties te verantwoorden. Mag jij dit excuus dan wel geldig aanvoeren? ::)
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #67 Gepost op: 22 september 2010, 20:38:15
Volgens mij is er een verschil tussen toegeven dat het toch wat anders is dan dat je eerst opschreef met dat je een feit dat er maar twee amber alerts dit jaar gaat bagitaliseren door er van alles bij te halen... Feit is dat het amber alert maar sporadisch wordt ingezet. Feit is ook dat de meest winst de eerste uren na de verdwijning te behalen is met een alert.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #68 Gepost op: 22 september 2010, 20:41:58
Wat een blunder van de politie dat ze om een familiegeschil een amberalert uitgeven. Goede rechercheurs hadden toch al lang door moeten hebben wat er speelt. Als je weet dat de ouders gescheiden zijn, ga je toch eerst dat spoor bewandelen. Het is weer complete paniekzaaierij om helemaal niks. En helaas moeten we constateren dat dit steeds vaker voorkomt, zoals onlangs weer bleek met zogenaamde terreurverdachten.

Fijn dat je dat achteraf veilig zeggen kan  :-X


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #69 Gepost op: 22 september 2010, 21:20:09
Voordat er een Flame-war ontstaat wie er het belangrijkste heeft gezegd, beste excuus heeft, etc, etc

Wellicht zelfs door tips vanuit de alert.

Kaylee is terecht, ongedeerd en veilig. Dat is het belangrijkste!!!



Verder waarschijnlijk een hele trieste zaak, waar die kleine het slachtoffer van is/wordt en niet kan genieten van een onbezorgde jeugd............(en dat maakt me triest)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat