Discussietopic Amber Alert / kinder vermissingen

Auteur Topic: Discussietopic Amber Alert / kinder vermissingen  (gelezen 72318 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #70 Gepost op: 22 september 2010, 21:48:16
Hebben meerderen de e-mail 2x ontvangen? K kreeg om 10.11 n mail, 10.40 sms en 11.20 weer een e-mail.
Klopt ... hier ook ... maar beter te veel ...  ::)


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #71 Gepost op: 22 september 2010, 21:53:58
Wat een blunder van de politie dat ze om een familiegeschil een amberalert uitgeven. Goede rechercheurs hadden toch al lang door moeten hebben wat er speelt. Als je weet dat de ouders gescheiden zijn, ga je toch eerst dat spoor bewandelen. Het is weer complete paniekzaaierij om helemaal niks. En helaas moeten we constateren dat dit steeds vaker voorkomt, zoals onlangs weer bleek met zogenaamde terreurverdachten.

Ik denk dat je de twee zaken die je nu noemt niet door elkaar moet gaan halen.
Het gaat er bij een Amber Alert om dat je zo snel mogelijk te weten komt waar het kind is. Bij familie of vrienden of wat dan ook. Dat is de prioriteit !!
Er is niets zo erg als in het ongewisse zitten over je kindje.

Dat over terreur verdachtes oppakken kunnen we beter een eigen topic geven en er daar over discussieren maar kijk nooit door die zelfde bril naar een Amber Alert !! :-X


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #72 Gepost op: 23 september 2010, 08:25:09
Wat een blunder van de politie dat ze om een familiegeschil een amberalert uitgeven. Goede rechercheurs hadden toch al lang door moeten hebben wat er speelt. Als je weet dat de ouders gescheiden zijn, ga je toch eerst dat spoor bewandelen. Het is weer complete paniekzaaierij om helemaal niks. En helaas moeten we constateren dat dit steeds vaker voorkomt, zoals onlangs weer bleek met zogenaamde terreurverdachten.

Op pagina 1:

...Het Korps landelijke politiediensten heeft eerder vanochtend op verzoek van de Rotterdamse politie een Amber Alert uitgegeven, pas zeventien uur na de alarmerende verdwijning. De kracht van een Amber Alert is snel en op grote schaal na een verdachte kindervermissing waarschuwen, maar de Rotterdamse politie zegt in deze zaak eerst getuigen te hebben willen horen.
"Aangezien wij aan een misdrijf van relationele aard denken, hebben rechercheurs eerst familieleden en leerkrachten op Kaylee's school gesproken. Omdat Kaylee nog steeds niet is gevonden en wij niets willen uitsluiten, is vanmorgen alsnog besloten het Amber Alert-systeem in werking te laten stellen. We willen er alles aan doen om dit meisje te vinden."

Bovenaan deze pagina:

Ze lezen mee; Ik kreeg net de SMS

"Het vermiste meisje, Kaylee Geertsma uit Rotterdam is mede dankzij SMS-Alert ongedeerd teruggevonden. De politie dankt u voor uw medewerking."

98uiye
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #73 Gepost op: 23 september 2010, 11:36:18
Je weet niet precies wat er gebeurd en onderzocht is. Maar zover ik kan zien lijkt het me vrij logisch dat het Amber Alert pas later in werking is gezet bij deze zaak. Maar het is en blijft heel triest voor dat meisje en haar familie...


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #74 Gepost op: 23 september 2010, 18:36:14
Wat alle alarmeringen betreft:
Beter mee verlegen, dan om verlegen !!

Over terreurverdachten discussieren, terwijl er een kind vermist werd, is wel een beetje van de materie afwijken.

Om even snel een reactie op jouw terreuralarmering te geven: Wanneer ze op 1 alarm niet reageren en er gebeurt daadwerkelijk een ernstig feit, dan kun je praten over blunderen.
Hetzelfde geldt voor het niet verstrekken van een amber alert, wanneer de melding wel binnen de criteria valt.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #75 Gepost op: 3 oktober 2010, 22:45:04
Buiten het feit dat dit best een sticky topic mag worden vind ik dat er in de communicatie wel het e.e.a. beter kan.
Zojuist wordt op Hart van Nederland gemeld dat er een Amber Alert is uitgegeven voor een jongen (spastisch) die dringend gezocht moet worden.
Op de site van www.amberalertnederland.nl is echter geen enkele amber alert aktief.

Een hele vreemde gewaarwording. Is dan de communicatie zo slecht of is er iets mis met de verspreiding van berichten?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #76 Gepost op: 3 oktober 2010, 22:48:11
We hebben al een uitgebreid topic over Amber Alert Skippy O0

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,26254.0.html
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #77 Gepost op: 3 oktober 2010, 22:54:07
Je kunt je communicatie nog zo goed op orde hebben, maar als een bepaalde commerciële zender in een sensatiegeile bui dingen over Amber Alerts gaat roepen zonder dat er iets van waar is, dan houdt het natuurlijk gewoon op. Overigens meldt de website van Hart van Nederland er ook niets over...


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #78 Gepost op: 3 oktober 2010, 22:55:15
Ok, Maarten.  :)

Ik zie inderdaad een topic amber alert kindervermissingen.
Vraag is wel of je voor ieder kind een apart topic moet starten of dat het ook in een algemeen Amber Alert kan.
Over de communicatie zou ik toch graag nog wel even een apart topic willen zien want volgens mij gaat het nog niet helemaal goed in de communicatie.
(zie vorige posting)

Voor de rest ok hoor.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #79 Gepost op: 3 oktober 2010, 23:00:01
Ik kon hem gisteravond ook al niet vinden op de website, maar als je de hyves amber alert checkt, kom je hem wel tegen.

http://amber-alert-1.hyves.nl/blog/37949949/Monique_Sollie_Vermist_sinds_28_09_2010/_s3R/?&pageid=K6QQECW6DDS4W0OK