Discussietopic Amber Alert / kinder vermissingen

Auteur Topic: Discussietopic Amber Alert / kinder vermissingen  (gelezen 72562 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #80 Gepost op: 3 oktober 2010, 23:02:26
Het lijkt erop dat er geen archief is voor afgegeven Amber Alerts.
Maar zou ook kunnen zijn dat ze alleen op de hyves amber alert gezet worden?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #81 Gepost op: 3 oktober 2010, 23:06:46
Deze Hyves is waarschijnlijk niet van de echt Amber Alert organisatie...  :-X Zie: http://amber-alert-1.hyves.nl/adres/


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #82 Gepost op: 3 oktober 2010, 23:11:20
Over de communicatie zou ik toch graag nog wel even een apart topic willen zien want volgens mij gaat het nog niet helemaal goed in de communicatie.
(zie vorige posting)

Dat kan prima in het eerder aangehaalde topic. Hierbij dan ook samengevoegd.

Vraag is wel of je voor ieder kind een apart topic moet starten of dat het ook in een algemeen Amber Alert kan.

Vaak volgt er uit zo'n Amber Alert een zaak die toch wel een eigen topic is (denk aan de vermissing van Amalia Boele).
En als het uiteindelijk geen eigen topic waard blijkt, kan het alsnog op de grote hoop ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #83 Gepost op: 3 oktober 2010, 23:17:34


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #84 Gepost op: 3 oktober 2010, 23:25:54
Ik heb me een jaar geleden geloof ik ook aangemeld voor het amber-alert via email maar volgens mij heb ik tot nu toe maar 1 amber-alert ontvangen.
Wel heb ik begrepen dat het versturen via email in de beginfase nog wat kinderziektes had.
In geval van een AA zou je verwachten dat het landelijk was maar dit schijnt niet altijd zo te zijn.
Als ik nu de onofficiële AA van de jongen uit brabant zie dan vraag ik me af of we met deze onoffiële sites niet een gevaar gaan lopen dat er een wanorde gaat ontstaan.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #85 Gepost op: 3 oktober 2010, 23:39:18
Zijn deze alarmeringen per email niet regio gebonden?
heb er zelf nu totaal 3 gehad sinds 17-03-2009


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #86 Gepost op: 3 oktober 2010, 23:42:47
Als dit waar zou zijn dan vind ik dat niet echt slim.
Ik rij door het halve land en dan is een AA wel handig als je in meerdere regio's komt.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Gast48368

  • Gast
Reactie #87 Gepost op: 4 oktober 2010, 00:24:19
Deze Hyves is waarschijnlijk niet van de echt Amber Alert organisatie...  :-X Zie: http://amber-alert-1.hyves.nl/adres/

Nee iinderdaad. Daarom zou je juist verwachten dat het wel vermeld staat op de officiele site.......... :-\

Zelfs op de politiesite wordt het vermeld.

Waarom geen landelijk alart zoals Skippy meld? Er zijn zoveel mensen welke dagelijks op de weg zitten. Juist bij kindervermissingen zou je daar gebruik van moeten maken.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #88 Gepost op: 4 oktober 2010, 00:27:12
Nee iinderdaad. Daarom zou je juist verwachten dat het wel vermeld staat op de officiele site.......... :-\

Zelfs op de politiesite wordt het vermeld.

Waarom geen landelijk alart zoals Skippy meld? Er zijn zoveel mensen welke dagelijks op de weg zitten. Juist bij kindervermissingen zou je daar gebruik van moeten maken.

Als we allemaal wild groei gaan krijgen die ze ook Amber Alert gaan  noemen gaat al snel het effect verloren... Misschien moeten we een AA hier op het forum alleen beperken tot een alert van de officiële organisatie?  ???


Gast48368

  • Gast
Reactie #89 Gepost op: 4 oktober 2010, 00:30:50
Een kindvermissing zou ik nooit willen beperken.  ;) Als een politiebericht wel uitgegeven kan worden, en een Amber Alert niet gegeven wordt om welke reden dan ook (die ik graag zou willen weten) dan is er toch niets teveel dat mensen hun best doen om hiervan melding te maken?