AED nu ook in noodhulpauto's politie

Auteur Topic: AED nu ook in noodhulpauto's politie  (gelezen 67069 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Keltic

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #40 Gepost op: 18 april 2015, 10:14:48
Is ook tegenstrijdig aan de manier van werken op het moment. Bij een reanimatie wordt nu direct gekeken welke eenheid met AED in de buurt is en die wordt dus ook aangestuurd. Ook als dit politie is. Deze manier van werken is nog niet zo lang van toepassing, dus lijkt het mij een vreemd verhaal als nu ineens besloten wordt om de AED's uit de auto's te halen.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #41 Gepost op: 18 april 2015, 15:05:55
Knuppel in hoenderhok:

Hoeveel noodhulpauto's zijn er in Nederland met een AED?
Hoeveel kosten zijn er paar jaar gemoeid met afschrijving en onderhoud van betreffende AED's?
Hoe vaak per jaar wordt daadwerkelijk een AED ingezet die in de noodhulpauto ligt?

Deze vragen zeggen niets over mijn mening maar zeggen wel iets over managementafwegingen en de inzet van schaars belastinggeld.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #42 Gepost op: 18 april 2015, 15:18:13
Citaat van: RemRoof link=msg=1344523 date=1429362355
Hoe vaak per jaar wordt daadwerkelijk een AED ingezet die in de noodhulpauto ligt?
Bij ons wordt de AED zeer regelmatig gebruikt, meerdere keren per maand en soms zelfs per week.

Ik heb de AED in ieder geval vaker gebruikt als mijn dienstwapen, pepperspray en wapenstok bij elkaar opgeteld.   :D
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #43 Gepost op: 18 april 2015, 15:35:26
Citaat van: Red link=msg=1344528 date=1429363093
Bij ons wordt de AED zeer regelmatig gebruikt, meerdere keren per maand en soms zelfs per week.

Ik heb de AED in ieder geval vaker gebruikt als mijn dienstwapen, pepperspray en wapenstok bij elkaar opgeteld.   :D

Idem!


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #44 Gepost op: 18 april 2015, 15:45:43
Knuppel in hoenderhok:

Hoeveel noodhulpauto's zijn er in Nederland met een AED?
Hoeveel kosten zijn er paar jaar gemoeid met afschrijving en onderhoud van betreffende AED's?
Hoe vaak per jaar wordt daadwerkelijk een AED ingezet die in de noodhulpauto ligt?

Deze vragen zeggen niets over mijn mening maar zeggen wel iets over managementafwegingen en de inzet van schaars belastinggeld.

RemRoof
Hier in mijn BT wekelijks keer of 2/3.
Maar soms zelfs 3 keer op 1 dag in 1 dorp...


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #45 Gepost op: 18 april 2015, 18:01:38
Citaat van: RemRoof link=msg=1344523 date=1429362355
Knuppel in hoenderhok:

Hoeveel noodhulpauto's zijn er in Nederland met een AED?
Hoeveel kosten zijn er paar jaar gemoeid met afschrijving en onderhoud van betreffende AED's?
Hoe vaak per jaar wordt daadwerkelijk een AED ingezet die in de noodhulpauto ligt?

Deze vragen zeggen niets over mijn mening maar zeggen wel iets over managementafwegingen en de inzet van schaars belastinggeld.

RemRoof

Deze vragen zeggen in mijn ogen heel veel over jouw mening, en niets over managements afwegingen en inzet van schaars belastings geld.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #46 Gepost op: 18 april 2015, 19:10:16
Citaat van: RemRoof link=msg=1344523 date=1429362355
Knuppel in hoenderhok:

Hoeveel noodhulpauto's zijn er in Nederland met een AED?
Hoeveel kosten zijn er paar jaar gemoeid met afschrijving en onderhoud van betreffende AED's?
Hoe vaak per jaar wordt daadwerkelijk een AED ingezet die in de noodhulpauto ligt?

Deze vragen zeggen niets over mijn mening maar zeggen wel iets over managementafwegingen en de inzet van schaars belastinggeld.

RemRoof

Dit raakt natuurlijk kant noch wal.
We doeken de sigma (of de opvolger ervan) op want ze worden nauwelijks ingezet
We doeken in veel dorpen de brandweer op want ze komen alleen voor een oefening en onderhoud buiten de kazerne (hoewel men daar wel mee bezig lijkt)

en zo zijn er vast nog een heeeeel aantal voorbeelden te vinden
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #47 Gepost op: 18 april 2015, 19:32:07
Management zal rekenen want elke inzet kost toch wel 100 euro dus gebruik je de aed van iemand anders scheelt dat wel weer en er komen steeds meer aed's in de wijken met vrijwilligers die opgeroepen worden. Die kosten niks en hebben als het zelfde resultaat. Dus dat kan een aardige besparing opleveren als sommige agenten soms dit 3 keer per dag hebben. Dit zou anders zijn als het gebruik in de basisverzekering zou komen en er gewoon aan de eigenaar 100 euro uitgekeerd zou worden maar dat is een heel andere discussie.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #48 Gepost op: 18 april 2015, 19:43:55
Citaat van: jelte link=msg=1344565 date=1429378327
Management zal rekenen want elke inzet kost toch wel 100 euro
Nou nou, niet overdrijven. Nieuwe pads voor de door de politie gebruikte AED's kosten 45 euro. Met de hoeveelheden die er gebruikt worden mag ik aannemen dat ze ook tegen een leuke aanbieding ingekocht kunnen worden.

En de batterijen gaan zelfs bij veelvuldig inzetten enorm lang mee. (+- 5 jaar of 300 schokken) En dan hoef je alleen maar de batterij te vervangen. En ook voor dat soort inkopen is er vast een nette deal gesloten aangezien het aanbesteed is.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #49 Gepost op: 18 april 2015, 19:59:59
Het zou me niets verbazen als ze dat willen doen om "kosten" te besparen, maar ik hoop toch dat dit niet klopt. Alleen al in deze paar posts lees ik dat ze veelvuldig gebruikt worden en dus (in veel gevallen) nut hebben.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)