Voordelen/nadelen

Auteur Topic: Voordelen/nadelen  (gelezen 12627 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 24 december 2003, 10:03:05
dan moet jij maar eens goed naar de nieuwe hoogwerkers kijken,en het gaat bij de brandweer er niet om of een voertuig uitstraling heeft.Het gaat erom dat een voertuig functioneel is


Thijs

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 24 december 2003, 10:08:14
Het was ook een persoonlijke mening.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #22 Gepost op: 24 december 2003, 13:17:33
Merkwaardig eigenlijk. Een korps hier in de buurt verving onlangs na krap 15 jaar een TS. Gemiddeld aantal uitrukken per jaar: 15. Daar krijg je toch een wat raar gevoel bij als je dat vergelijkt met het aantal uitrukken dat de gemiddelde TS in Amsterdam rijdt.....

Bedoel je de TAS van  Borssele? Da's natuurlijk niet zo gek met die tunnel in de buurt... ;)

Christian


Thijs

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 24 december 2003, 13:21:02
Drachten heeft een autoladder
Wat heeft jullie korps? Waarom is daarvoor gekozen?


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #24 Gepost op: 24 december 2003, 13:26:56
Bedoel je de TAS van  Borssele? Da's natuurlijk niet zo gek met die tunnel in de buurt... ;)

Christian

Onder andere, maar er zijn meer voorbeelden te noemen.
De aanschaf van de nieuwe TS van Borssele heeft niets met de tunnel van doen. Daarvoor zijn specifiek de SB en de SIV. De TS is voor de reguliere incidentbestrijding, dat werd bij de overdracht ook nog eens benadrukt. Brandweer Borsele houdt bij vervanging van de TS'en nauw vast aan de termijn van 15 jaar. Overigens is dat in Goes ook het geval. Ik zal eens nazoeken tot wanneer de autoladder in principe dienst zou moeten doen.

Gr
Erik


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #25 Gepost op: 24 december 2003, 13:54:25
Drachten heeft een autoladder
Wat heeft jullie korps? Waarom is daarvoor gekozen?

Het Zuidwesten en een deel van Brabant:
Stadsgewest Vlissingen-Middelburg: hoogwerker en autoladder
Goes: autoladder
Terneuzen: hoogwerker
Hulst: hoogwerker
Samenwerkingsverband Bergen op Zoom/Roosendaal: hoogwerker in Roosendaal, autoladder in Bergen op Zoom
Breda: hoogwerker en autoladder
Oosterhout: autoladder
Dordrecht: autoladder en hoogwerker
Zwijndrecht: autoladder
Gorinchem: autoladder
Tilburg: 2 hoogwerkers
Waalwijk: hoogwerker
Den Bosch: hoogwerker en autoladder
Helmond: hoogwerker en autoladder
Eindhoven: 2 autoladders

Met andere woorden: In dit gebied is het aantal hoogwerkers/autoladders redelijk in balans. Wat je wel ziet is dat in middelgrote plaatsen vaak wordt gekozen voor een hoogwerker en een autoladder, waarschijnlijk om gebruik te kunnen maken van de voordelen van beide soorten redvoertuigen.

Gr
Erik


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #26 Gepost op: 24 december 2003, 16:18:52
In stedelijk gebied heeft een autoladder meer voordeel dan een hoogtewerker. Voordelen werden al door Bralo aangehaald.
Een autoladder is gewoon veel sneller opgesteld dan een doorsnee hoogtewerker.
Wij hebben hier een hoogtewerker met een aangebouwde reddingsladder. En is uitgerust met automatische afstempeling wat toch veel tijd uitspaart.
Deze heeft altijd zijn max. capaciteit omdat deze nergens op hoeft te rusten.

Wij hebben bij ons in de zone 2 HW en 1 AL.
Hoogtewerker Lommel E1 (met reddingsladder)

Hoogtewerker Leopoldsburg E21

Ladderwagen Bree E11 (zonder knikarm)
Go home we got it !!!  We finish what others can't