samenvoeging NRK en Oranje Kruis

Auteur Topic: samenvoeging NRK en Oranje Kruis  (gelezen 9138 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #20 Gepost op: 26 november 2008, 12:33:30
Lijkt me prettig inderdaad, we hebben nu al 2 bladzijden met gegis en gegok..... Dit soort dingen zou ook af en toe iets op papier van moeten verschijnen als ze er mee bezig zijn verwacht ik....

dit heb ik begrepen van onze kader instructeur die tevens voorzitter is van het ok van de afd.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


wilco5379

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • ik ben niet gek ben randstadrail ik onspoor ook
Reactie #21 Gepost op: 13 december 2008, 12:02:31
zover als ik het begrepen heb zou dit pas na het 26ste druk van het OK gaan en dat het Oranje Kruis over zal gaan stappen op de lesboeken van het NRK zoals er nu al 1 in de handel te verkrijgen is incl lesboek en dat er nog 1 dik boek bij zal komen en dan nog 1 boek voor gevorderde bv sigma
Tevens zou alleen nog het NRK de certificering gaat verzorgen.


nou even een vraagje? zit er ook in de lesstof een hoofdstuk hoe om te gaan met de andere hulpverlenrs ;D
ehbo'er plv hoofd bhv'er


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #22 Gepost op: 13 december 2008, 12:17:36
Ik begreep juist dat dit de grootste sprookje van de wereld was..

Dit is een eenzijdige verhaal van het Rode Kruis...  En geld alleen voor de rode kruisers.....  En niet voor alle andere ehbo-ers..

En van een fusie en samenvoeging is volgens mijn bron, zeer zeker geen sprake...


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #23 Gepost op: 13 december 2008, 14:17:30
nou even een vraagje? zit er ook in de lesstof een hoofdstuk hoe om te gaan met de andere hulpverlenrs ;D

Je bedoelt :

Als je met 5 hulpverleners bent, maak je eerst een hele ophef over wie het beste is om dat SO te helpen.  :-X
als iemand met het SO bezig is en je komt terplaatse, het slachtoffer "afpakken" van de EHVer die al bezig is.  :-X
Als EHVer de ambulance verpleegkundige op zijn fouten wijzen. :-X

Eigenlijk best wel en goede opmerking van je. Het is vreemd dat er wel eens lessen worden gegeven waarin besproken word hoe je moet handelen bij meerdere slachtoffers, maar nergens in het boekje staat hoe je moet handelen met meerdere hulpverleners. rol verdeling etc.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #24 Gepost op: 13 december 2008, 15:00:48
Je bedoelt :

Als je met 5 hulpverleners bent, maak je eerst een hele ophef over wie het beste is om dat SO te helpen.  :-X
als iemand met het SO bezig is en je komt terplaatse, het slachtoffer "afpakken" van de EHVer die al bezig is.  :-X
Als EHVer de ambulance verpleegkundige op zijn fouten wijzen. :-X

Eigenlijk best wel en goede opmerking van je. Het is vreemd dat er wel eens lessen worden gegeven waarin besproken word hoe je moet handelen bij meerdere slachtoffers, maar nergens in het boekje staat hoe je moet handelen met meerdere hulpverleners. rol verdeling etc.


Het omgaan met de proffesionele hulpverleners is nog niet zo gek omdat mee te nemen in het hoofdstuk. Geloof dat ze dat bij de HOC opleiding wel mee krijgen


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #25 Gepost op: 14 december 2008, 17:16:37
In de HOC heeft dat een andere rol dan bij passantenhulpverlening: de SIGMA wordt geacht samen te werken met ambulancepersoneel onder extreme omstandigheden, en dus de terminologie en handelswijzen van de ambulance te kennen. Dit gaat veel verder dan passantenhulpverleners zullen samenwerken met de ambulance.
Arts  www.alphalog.nl


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #26 Gepost op: 14 december 2008, 23:50:06
In de HOC heeft dat een andere rol dan bij passantenhulpverlening: de SIGMA wordt geacht samen te werken met ambulancepersoneel onder extreme omstandigheden, en dus de terminologie en handelswijzen van de ambulance te kennen. Dit gaat veel verder dan passantenhulpverleners zullen samenwerken met de ambulance.

delta, ik ben al jaren bezig om de terminologie en handelswijze van de ambulance in de lessen te verweven, omdat dit de hulpverlening, in zijn totaliteit, aan de hulpvragers ten goede komt.


Gast48368

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 14 december 2008, 23:59:27
Je bedoelt :

Als je met 5 hulpverleners bent, maak je eerst een hele ophef over wie het beste is om dat SO te helpen.  :-X
als iemand met het SO bezig is en je komt terplaatse, het slachtoffer "afpakken" van de EHVer die al bezig is.  :-X
Als EHVer de ambulance verpleegkundige op zijn fouten wijzen. :-X

Eigenlijk best wel en goede opmerking van je. Het is vreemd dat er wel eens lessen worden gegeven waarin besproken word hoe je moet handelen bij meerdere slachtoffers, maar nergens in het boekje staat hoe je moet handelen met meerdere hulpverleners. rol verdeling etc.


 ???  Het lijkt wel een wedstrijd  ???  :o  ::) :-X


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #28 Gepost op: 15 december 2008, 11:01:01
delta, ik ben al jaren bezig om de terminologie en handelswijze van de ambulance in de lessen te verweven, omdat dit de hulpverlening, in zijn totaliteit, aan de hulpvragers ten goede komt.
 

Volledig me eens!


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #29 Gepost op: 15 december 2008, 14:14:40
Kan ik alleen maar toejuigen :)
Arts  www.alphalog.nl