Nieuwe kledinglijn KNBRD

Auteur Topic: Nieuwe kledinglijn KNBRD  (gelezen 53096 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #30 Gepost op: 30 december 2003, 22:20:47
Mag dat dan zomaar?


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #31 Gepost op: 30 december 2003, 22:48:19
Wat?

Toen wij begonnen met deze kledinglijn hebben we eerst geinventariseerd welke kleur reddingsrigades voor hadden. Dat was oranje/ blauw. Vervolgens regionaal voorgesteld en voorgelegd aan JvG op bondsburo. Hij had wel wat kennissen en ging ermee aan de slag. Vervolgens hadden we contact gelegd met Determeyer en van Maanen via de Ambulancebeurs in Apeldoorn. Ook hier een meeting geregeld met JvG en de kleding firma. (begint op reclame te lijken)
Vervolgens krijgt JvG te horen van het bestuur dat deze kledinglijn geen doorgang kan krijgen ivm de vastgelegde kleuren van de ILS volgens AB. We hebben lopen spitten in notulen maar konden niets vinden, maar men was zeer stellig dus kwam het verzoek om de lijn om te schrijven naar geel/ rood. Dus . . . . . . . . .

We zijn niet zomaar over één nacht ijs gegaan.
Elke hulpverlening start met communicatie.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #32 Gepost op: 31 december 2003, 11:25:45
Dus als ik het goed begrijp heeft de regio van RR een voorstel gedaan en is dit aangepast naar advies van redned. Hierop heeft redned de opzet beschikbaar gesteld aan de andere brigades.

9910001
9910001


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #33 Gepost op: 31 december 2003, 13:47:58
;)
Elke hulpverlening start met communicatie.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #34 Gepost op: 31 december 2003, 18:23:25
Mijn vraag is of men zomaar de kleuren mag voeren van rood en geel. Deze worden ook gebruikt voor het mmt en stewards bij de voetbal
rood en blauw vindt ik persoonlijk niet verkeerd


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #35 Gepost op: 31 december 2003, 18:34:24
Waarom zou je niet zelf de kleuren van je kleding mogen kiezen? Volgens mij bepaal ik zelf wat ik aantrek, maar voor een goede hulpverlning is het handig dat niet twee de zelfde instanties de zelfde kleding dragen dit kan tot verwarring leiding. Nu bedoel ik niet de steward maar het mmt. Aan de andere kant is het verschil wel duidelijk.

9910001
9910001


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #36 Gepost op: 31 december 2003, 20:27:58
Wij lopen in een wit shirt met opdruk en een rode broek. Persoonlijk vindt ik het niet verkeerd. Je valt toch wel op met je rescuecan. Ben wel benieuwd of we bij de nieuwe outfit een zakje zangzaad krijgen.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Dave

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 1 januari 2004, 01:59:39
Wat lopen jullie nou te zeuren over de gekozen kleur!
Het werd toch tijd dat RedNed uniformiteit in zou voeren? Nu doen ze iets goeds, gaan jullie zeuren.

Ik snap er niets van. Al loop je met een groen shirt met gele stippen, zolang elke reddingsbrigade maar het zelfde gekleed is, maakt dat toch niets meer uit? Je moet herkenbaar zijn! En of je nou met een rood of geel shirt loopt moet daar geen probleem zijn.

Dave


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #38 Gepost op: 1 januari 2004, 03:44:34
Dave jij staat ook niet voor niks met dat overlevingspak op de foto. Het gezicht wil ook wat.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #39 Gepost op: 1 januari 2004, 17:52:57
Dave jij staat ook niet voor niks met dat overlevingspak op de foto. Het gezicht wil ook wat.

Als reddingsdiensten de kleur geel gaan voeren, wordt dat gewoon een geel overlevingspak. Maar zelfs als de reddingsbrigades het in 't geel rood gaan doen, moeten wij oranje blijven voeren, want het is de kledinglijn van REDNED en niet van HOGE.

Toch vind ik het belangrijk dat reddingsbrigades overal ter wereld herkenbaar zijn aan hun kleuren, vooral op het strand. Weet je wie je moet vertellen dat er wat aan de hand is. Waar ook ter wereld. Dat dat van de grond komt is belangrijker dan je mening over de kleurkeuze.

Henk