Nieuwe kledinglijn KNBRD

Auteur Topic: Nieuwe kledinglijn KNBRD  (gelezen 53151 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #40 Gepost op: 1 januari 2004, 18:04:30
De kleur maakt inderdaad niet uit dit is even wennen maar dan weet je niet beter. Wereldwijd de zelfde kleur is wel het mooiste. In het begin waren de felle pakken van de ambubroeder ook te vel maar nu weten we niet beter. Een geel pak zal er voor de brigades niet in zitten omdat viking deze alleen aan de knrm leverd.

9910001
9910001


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #41 Gepost op: 1 januari 2004, 19:10:37
Er zijn vast nog wel meer merken die een goed pak kunnen maken?


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #42 Gepost op: 1 januari 2004, 20:41:21
Wat ik voorlopig dus ook mis in de kledinglijn is een overlevingspak (wordt weer een leuke discussie m.b.t. het type  ;D ) maar vooral voor de dagelijkse strandbewaking een simpel spray-jacket voor die dagen dat het weer wat minder is.
Mogelijk krijgt het secumarvest geleverd door de bond nu een rood i.p.v. blauw hoesje?

Kees


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #43 Gepost op: 1 januari 2004, 21:12:04
Inderdaad het oude oranje hoes voor de secumar zal wel de herkenbaarheid verhogen.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #44 Gepost op: 2 januari 2004, 10:35:38
Ik ga hem even zoeken maar ik heb de foto`s gezien van nieuwe overlevingspakken van de reddingsbrigades. wat ik me kan herrineren is hier ook geel in verwerkt.


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #45 Gepost op: 2 januari 2004, 13:01:22
Ik heb er ook foto's van gezien. Ziet er niet uit. Tevens heeft viking niet de beste ervaring met de kleur geel. De pakken van de KNRM moesten allemaal terug, omdat het geel verkleurde. Van felgeel hebben nu donkergeel.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #46 Gepost op: 2 januari 2004, 13:14:44
Dit probleem met de kleur geel doet zich ook voor t.a.v. duikpakken. Naar eigen ervaring verkleurt het vrij snel door veroudering, daarnaast is het ook vrij besmettelijk.

Kees


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #47 Gepost op: 2 januari 2004, 21:04:53
Dit probleem met de kleur geel doet zich ook voor t.a.v. duikpakken. Naar eigen ervaring verkleurt het vrij snel door veroudering, daarnaast is het ook vrij besmettelijk.

Kees

Ja heb ik ook gehoord, van dat vergelen.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #48 Gepost op: 2 januari 2004, 21:29:30
Het vervagen van kleuren heb je voornamelijk alle stoffen en alle kleuren.
Alleen bij Zwart valt het niet op..

Bij tri-laminaat is het minder erg dan bij neopreen en bij rubber is werkt het helemaal slecht.

De enige pakken die niet verkleuren worden niet gebruikt.. ;D

Ik duik nu al jaren en zie heel veel pakken, En alleen zwart neopreen en tri-laminaat verkleuren ook, maar dat valt niet echt op..


Dave

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 2 januari 2004, 23:01:50
Dave jij staat ook niet voor niks met dat overlevingspak op de foto. Het gezicht wil ook wat.

Da's waar, maar de kleur die dat pak heeft is niet belangrijk. Alleen de kwaliteit van het pak zelf, toch  ;D

Dave