screening voor beveiliging

Auteur Topic: screening voor beveiliging  (gelezen 20975 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Gepost op: 3 december 2008, 23:33:37
Hoi ik ben aangenomen in de beveiliging maar heb een vraag hoe een screening werkt en waar kijken ze na??
Kunnen jullie mij dat vertellen




mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 4 december 2008, 02:04:02
Denk dat het zo'n beetje ophoudt bij een bewijs van goed gedrag. Verder kunnen ze en mogen ze ook niet gaan(neem aan dat het een partuclier bedrijf is??)

mvg
Mike


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2 Gepost op: 4 december 2008, 07:37:44
Hoi ik ben aangenomen in de beveiliging maar heb een vraag hoe een screening werkt en waar kijken ze na??
Kunnen jullie mij dat vertellen

 ::) Heb je wat lijken in je kast?  ;D

Wat Mike al zegt, bewijs van goed gedrag is voldoende, bij een particuliere organisatie. En al ben je bekend bij de politie (negatief) dan nog wordt er gekeken of hetgeen je op je kerfstok hebt bezwaarlijk is.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #3 Gepost op: 4 december 2008, 11:58:30
Screening voor beveiliging houdt iets meer in dan alleen een Verklaring Omtrend Gedrag. Het beveiligingsbedrijf waar je solliciteert vraagt voor jou een pas aan bij de korpschef van de regio waar je te werk wordt gesteld of de commandant van de Koninklijke Marechaussee als het gaat om werkzaamheden op Schiphol.  Deze kan dan een compleet antecedentenonderzoek doen voor hij toestemming geeft.

Zie onder andere dit topic op het beveiligingsprikbord.

Regelgeving staat hier precies beschreven.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4 Gepost op: 4 december 2008, 15:32:17
Screening voor beveiliging houdt iets meer in dan alleen een Verklaring Omtrend Gedrag. Het beveiligingsbedrijf waar je solliciteert vraagt voor jou een pas aan bij de korpschef van de regio waar je te werk wordt gesteld of de commandant van de Koninklijke Marechaussee als het gaat om werkzaamheden op Schiphol.  Deze kan dan een compleet antecedentenonderzoek doen voor hij toestemming geeft.



Helemaal waar. Maar, als dat allemaal achter de rug is, wordt die verklaring toch afgegeven? Bij ''ons'': Verklaring Geen Bezwaar?
Oftewel, gewoon een screening. Een antecedentenonderzoek kan deel uitmaken van de selectieprocedure. Het is ook mogelijk dat ''ze'' pas verder gaan spittten, wanneer ze wat hebben gevonden waar vraagtekens bij worden gezet.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 4 december 2008, 15:42:43
als je bijv voorzitter bent van de Hells Angels is het moeilijk om een pas te krijgen..... ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #6 Gepost op: 4 december 2008, 15:43:16
als je bijv voorzitter bent van de Hells Angels is het moeilijk om een pas te krijgen..... ;)

Zoals bewezen is  ;)


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #7 Gepost op: 4 december 2008, 16:13:15
Misschien dat dit citaat van het beveiligingsprikbord een en ander nog iets verduidelijkt:

Citaat
En dan uw laatste vraag; Heeft een verklaring omtrent goed gedrag hier waarde? Wel daar kan ik kort over zijn. Dat heeft geen waarde. Het is een beetje appels met peren vergelijken. Een toestemming voor de beveiliging wordt verstrekt door de Kon. Mar. Of de korpschef. Een VOG door het Ministerie van Justitie. Voor beiden verklaringen zijn beleidsregels opgesteld en die verschillen van elkaar.

Citaat van prikker JaHa, werkzaam op afd. Bijzondere Wetten.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


1964Frank

  • particulier beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd.
Reactie #8 Gepost op: 4 december 2008, 17:54:49
Tot zover een bekent verhaal voor mij.  :) Het kan ook zijn dat je op een specifiek object geplaatst wordt om dit te gaan bewaken / beveiligen
waar de klant met toestemming jou nog eens extra wil screenen.
Bijvoorbeeld; banken, oliemaatschappijen etc.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 4 december 2008, 18:18:54
Misschien dat dit citaat van het beveiligingsprikbord een en ander nog iets verduidelijkt:

Citaat van prikker JaHa, werkzaam op afd. Bijzondere Wetten.

Jan H is werkzaam bij de politie Amsterdam-Amstelland, om het even compleet te maken