Gepke de Leef protesteert jarenlang voor politiebureau Hoofddorp

Auteur Topic: Gepke de Leef protesteert jarenlang voor politiebureau Hoofddorp  (gelezen 38085 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 4 december 2008, 12:17:42
Nog geen uitspraak in zaak Gepke de Leef

maandag 1 december 2008 15:32 - Door: Jos van Rooijen - www.hoofddorpsecourant.nl

HOOFDDORP - De rechter heeft nog geen uitspraak gedaan in de zaak Gepke de Leef. Zij wil dat Gepke de Leef eerst psychiatrisch onderzocht wordt voordat zij definitief uitspraak doet in de aanvraag om een zogeheten Rechterlijke Machtiging. Een RM biedt de mogelijkheid iemand gedwongen op te laten nemen in een psychiatrisch ziekenhuis.
In afwachting van het onderzoek overweegt Gepke de Leef weer haar 'vertrouwde' plek in te nemen op de stoep van het hoofdbureau van politie in Hoofddorp. Zij zal, zo heeft ze maandagmiddag laten weten, dan wel een tentje meenemen om de winterse omstandigheden beter te kunnen trotseren. Dit weekend en maandagochtend verbleef Gepke de Leef op een onderduikadres, om vandaar uit de uitspraak van de rechter af te wachten. Zou die voor haar negatief uitvallen, dan wilde ze voor langere tijd onderduiken. Nu er nog geen definitieve uitspraak is, zet ze haar protestactie weer onverminderd voort.
Wie de aanvraag voor een RM heeft ingediend, weet ze niet. Ook naar het waarom blijft ze gissen. "Het gaat toch om strafrechtelijke zaken waartegen ik aangifte wil doen en niet om de vraag of ik gek ben? Dit is toch geen oplossing voor mijn probleem?"
De advocaat van Gepke de Leef was niet bereikbaar voor commentaar.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 4 december 2008, 12:18:11
Gepke de Leef terug voor politiebureau

Donderdag 04 December 2008 - Webregio.nl

HOOFDDORP - Gepke de Leef gaat haar plek voor het Hoofddorpse politiebureau weer innemen. De rechter heeft afgelopen maandag besloten nog geen machtiging afgegeven om haar gedwongen te laten opnemen en pas 15 december uitspraak te doen. Hij wil haar eerst haar geestesgestel nog een keer laten onderzoeken. De Leef zal niet meewerken aan een onderzoek, zo laat ze weten.

De Leef dook vorige week onder na een maandenlang verblijf voor het politiebureau. Volgens haar weigert de politie aangiftes van haar op te nemen over de volgens haar door haar zus ingepikte erfenis van haar vader en van mishandeling door de politie. Volgens een woordvoerder van burgemeester Theo Weterings is dat totaal niet waar.

Weterings besloot uiteindelijk uit bezorgdheid over het welzijn van De Leef de rechter te vragen om toestemming voor een gedwongen opname in een psychiatrische kliniek. Omdat zo’n machtiging maar twee weken geldig is, besloot De Leef vlak voor de geplande uitspraak afgelopen maandag gedurende de looptijd van de machtiging onder te duiken. Daarna zou ze weer veilig terugkeren omdat er dan eerst weer een nieuwe aanvraag voor een machtiging moet worden gedaan.



Gepke de Leef terug voor politiebureau

www.haarlemsdagblad.nl

Gepubliceerd op 03 december 2008, 17:10
Laatst bijgewerkt op 03 december 2008, 17:46
Hoofddorp -  
Gepke de Leef gaat haar plek voor het Hoofddorpse politiebureau weer innemen. De rechter heeft afgelopen maandag besloten nog geen machtiging afgegeven om haar gedwongen te laten opnemen en pas 15 december uitspraak te doen.

Hij wil haar eerst nog een keer laten onderzoeken. De Leef zal niet meewerken aan een onderzoek, zo laat ze weten.

De Leef dook vorige week onder na een maandenlang verblijf voor het politiebureau. Volgens haar weigert de politie aangiftes van haar op te nemen over de volgens haar door haar zus ingepikte erfenis van haar vader en van mishandeling door de politie. Volgens een woordvoerder van burgemeester Theo Weterings is dat totaal niet waar. Weterings besloot uiteindelijk uit bezorgdheid over het welzijn van De Leef de rechter te vragen om toestemming voor een gedwongen opname in een psychiatrische kliniek. Omdat zo’n machtiging maar twee weken geldig is, besloot De Leef vlak voor de geplande uitspraak afgelopen maandag gedurende de looptijd van de machtiging onder te duiken. Daarna zou ze weer veilig terugkeren omdat er dan eerst weer een nieuwe aanvraag voor een machtiging moet worden gedaan.

De Haarlemse rechter besloot maandag echter nog geen uitspraak te doen. Hij wil eerst nog een keer een onderzoek naar de geestesgesteldheid van De Leef laten doen.
Samen sterk in de hulpverlening!


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #12 Gepost op: 4 december 2008, 12:26:52
Lijkt me een gevalletje ggz, als politie, justitie en de nationale ombudsman constateren dat er niets verkeerd gegaan is en je blijft toch volhouden dat je aangifte wil doen (terwijl je het betreffende strafbare feit al hebt aangegeven en ze er mee bezig zijn volgens de politie) denk ik dat je het bij jezelf mag zoeken.... ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #13 Gepost op: 4 december 2008, 13:20:43
Toch ook weer belachelijk dat zo'n regionaal krantje elke dag er over blijft schrijven. Zo kan je de hele krant wel volschrijven met verhalen over geestelijk zieken. Deze Gepke de Leef is schijnbaar ook niet helemaal in orde. Zoals er hier al beschreven is hebben alle instanties de Leef al in het ongelijk gesteld. Dan moet je een behoorlijk bord voor je kop hebben als je dan toch doorgaat met je actie. Ze is blijkbaar net ook weer niet "gek" genoeg om haar voor lange tijd op te sluiten in een instelling. Maar gewoon negeren en lekker laten zitten. Dit kost de maatschappij bakken met geld. Artsen die moeten komen opdraven om zo'n vrouw te beoordelen en agenten die toch uren bezig zijn met zo'n vrouw. Als de vrouw dan toch elke dag aandacht krijgt van de plaatselijk suffertjes dan blijft ze wel zitten. Zodra niemand meer naar haar omkijkt is de lol er snel vanaf.

Ook weer triest om te lezen dat er sympathisanten zijn die zich dan aansluiten bij zo'n vrouw. Ook directeuren van stichtingen die haar komen helpen. Alsof de politie zomaar een aangifte niet opneemt.


Dreamquest

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #14 Gepost op: 27 december 2008, 18:48:04
Tis alwwe een tijdje geleden maar er stond weer een stukje in de krant.

Kerstengel op bezoek bij Gepke de Leef
Gepubliceerd op 25 december 2008, 20:06
Laatst bijgewerkt op 25 december 2008, 20:57
 hoofddorp -  
Het is Kerstmis en het is koud. Reden voor Hoofddorpers om zich extra te bekommeren om de dakloze Gepke de Leef, die afgelopen jaar in lange periodes voor het politiebureau in Hoofddorp bivakkeerde op het trottoir. De 49-jarige vrouw streek er afgelopen maandag weer neer en wapent zich tegen de kou met een tentje.

,,Het gaat erg goed met mij en ik voel me sterker dan ooit. Het vele dat me wordt aangereikt door voorbijgangers - bijvoorbeeld deze tent -  is hartverwarmend, ik kom echt niets te kort.'' De vrouw vecht op deze wijze onder meer voor genoegdoening voor onrecht dat haar door overheidsinstanties - de politie voorop - zou zijn aangedaan. Velen, diezelfde overheid incluis, maken zich zorgen over Gepke. Zo ook Patricia, die haar op de avond van eerste kerstdag van een maaltijd van de Chinees voorzag.

,,Ik fiets naar mijn werk telkens langs Gepke en kan al sinds ze hier voor het eerst was in april niet de andere kant op kijken'', motiveert Patricia haar daad. Gepke noemt haar teder 'mijn engel van het eerste uur', omdat ze zich al sinds de eerste keer dat Gepke voor het bureau neerstreek zich om haar bekommerde. ,,Ik krijg tientallen mensen per dag op bezoek bij mijn tentje,'' zegt Gepke, ,,maar Patricia is vandaag echt mijn kerstengel.'' Patricia: ,,Sommigen zeggen dat Gepke gek is en hier zelf voor kiest. Maar als ik 's avonds in mijn warme bed stap, denk ik toch elke keer weer eraan hoe zij hier op straat ligt in kou, regen, weer en wind.''

"Bron IJmuider Courant"


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 19 mei 2009, 09:18:34
'Onderzoek lastige Vennepse'

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemmermeer/article4718575.ece/Onderzoek_lastige_Vennepse

Gepubliceerd op 18 mei 2009, 14:31
Laatst bijgewerkt op 18 mei 2009, 16:33

haarlem/hoofddorp -  
Een psychiater en psycholoog moeten Gepke de Leef, die al meer dan een jaar voor het politiebureau van Hoofddorp bivakkeert, onderzoeken. Dan moet blijken in hoeverre de 50-jarige Vennepse toerekeningsvatbaar is.

Dat zei politierechter Jansen maandagmiddag voor de Haarlemse rechtbank. De Vennepse moest daar voorkomen vanwege een waslijst aan feiten. Zij zou onder meer politieagenten hebben beledigd, hinder hebben veroorzaakt, zich schuldig hebben gemaakt aan laster en zich hebben verzet bij haar aanhouding.

,,Ze veroorzaakt vreselijk veel overlast'', zei de officier van justitie over de verdachte. Een aanwezige politieagent zei te vrezen voor nog meer hinder van De Leef. ,,Het gaat nu pas beginnen.''  ::) :D De Leef was zelf niet aanwezig bij de zaak, een advocaat ook niet. De politierechter wil pas uitspraak doen als ze is onderzocht. Zij kan echter niet verplicht worden mee te doen aan het onderzoek.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 23 juni 2009, 21:30:41
‘Venneper rijdt in op tentje Gepke de Leef’ [video]

23 juni 2009 - http://www.webregio.nl/haarlemmermeer/regionaalnieuws/artikel/213562/venneper+rijdt+in+op+tentje+gepke+de+leef+video+hoofddorp.aspx?ref=nb

HOOFDDORP - Volgens Gepke de Leef is er afgelopen week iemand in haar tentje gereden. Terwijl ze ’s nachts lag te slapen is een jongen uit Nieuw-Vennep, ene Chris, haar slaapplaats binnengereden. Met touwtjes en plakband heeft de vrouw, die bekend staat als ‘Die zwerfster die voor het politiebureau woont’, haar tijdelijke woonplaats geprobeerd te maken. Bekijk hieronder het filmpje (onderste, Deel 2) van JDTV.

JDTV Afl.28 - Gepke de Leef


JDTV Afl.28 - Gepke de Leef Deel 2
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 29 juni 2009, 18:38:08
Het wordt steeds gekker, nu ook al sponsoring!  :D
vraag me toch af of je een kampeervergunning moet hebben om daar te staan...  ::)

Nieuwe tent voor Gepke de Leef [video]

29 juni 2009 - www.webregio.nl/haarlemmermeer

HOOFDDORP - Nadat er iemand vorig weekend over de tent van Gepke de Leef was gereden, sliep ze noodgedwongen in een kapotte tent. Met plakband was het nog een beetje op te lappen, maar regen sijpelde gewoon naar binnen. Soellaart, een campingwinkel uit Haarlem, besloot haar een nieuw tentje te geven. Gepke slaapt nu weer droog voor het politiebureau in Hoofddorp.

JDTV was hierbij aanwezig en maakte het volgende filmpje:

jdtv Afl 28 - Gepke de Leef Deel 3


JDTV Afl 28 deel 4
Samen sterk in de hulpverlening!


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #18 Gepost op: 29 juni 2009, 19:47:20
zou hier een kern van waarheid inzitten??


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #19 Gepost op: 30 juni 2009, 09:38:46
zou hier een kern van waarheid inzitten??

waarin  ? Misschien moet je je in het verhaal verdiepen voordat je een vraag stelt... overal schuilt een kern van waarheid in, echter... de verhalen die deze mevrouw vertelt... laten we zeggen... ik heb andere ervaringen, niet met die mevr. maar wel met ggz etc.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....