Gepke de Leef protesteert jarenlang voor politiebureau Hoofddorp

Auteur Topic: Gepke de Leef protesteert jarenlang voor politiebureau Hoofddorp  (gelezen 38226 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #20 Gepost op: 30 juni 2009, 17:19:13
waarin  ? Misschien moet je je in het verhaal verdiepen voordat je een vraag stelt... overal schuilt een kern van waarheid in, echter... de verhalen die deze mevrouw vertelt... laten we zeggen... ik heb andere ervaringen, niet met die mevr. maar wel met ggz etc.

ik had het topic al doorgelezen, en heb inmiddels ook gegoogled maar kom constant de zelfde verhaallijn tegen. ik snap daarom niet zo goed wat jij onder verdiepen verstaat.
maar als ik het zo lees spreekt zij toch wel serieuze beschuldigingen uit over OM, justitie, GGZ, en betreffende korps.  bovendien kan ik nergens terugvinden welke diagnose de betreffende psychiater heeft gesteld. zodoende ga ik er vanuit dat mevrouw volledig toerekeningsvatbaar is, en weet wat ze allemaal zegt.

zoals jij ook al zegt overal schuilt een kern van waarheid in, al zou nog nieteens de helft waar zijn. word het dan niet tijd voor op zn minst een feitenonderzoek? gezien de ernst van de openlijke beschuldigingen, en eventueel een strafrechtelijk onderzoek binnen de betrokken organisaties? hier doelde ik op met die vraag.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 30 juni 2009, 17:39:03
ik had het topic al doorgelezen, en heb inmiddels ook gegoogled maar kom constant de zelfde verhaallijn tegen. ik snap daarom niet zo goed wat jij onder verdiepen verstaat.
maar als ik het zo lees spreekt zij toch wel serieuze beschuldigingen uit over OM, justitie, GGZ, en betreffende korps.  bovendien kan ik nergens terugvinden welke diagnose de betreffende psychiater heeft gesteld. zodoende ga ik er vanuit dat mevrouw volledig toerekeningsvatbaar is, en weet wat ze allemaal zegt.

zoals jij ook al zegt overal schuilt een kern van waarheid in, al zou nog nieteens de helft waar zijn. word het dan niet tijd voor op zn minst een feitenonderzoek? gezien de ernst van de openlijke beschuldigingen, en eventueel een strafrechtelijk onderzoek binnen de betrokken organisaties? hier doelde ik op met die vraag.

Dat zal waarschijnlijk komen doordat zij naar buiten komt met haar verhaal en daar zoveel mogelijk media bij betrekt.
De overige partijen werken dagelijks met dit soort mensen en brengen dus weinig tot niets naar buiten
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #22 Gepost op: 30 juni 2009, 18:19:25
ik had het topic al doorgelezen, en heb inmiddels ook gegoogled maar kom constant de zelfde verhaallijn tegen. ik snap daarom niet zo goed wat jij onder verdiepen verstaat.
maar als ik het zo lees spreekt zij toch wel serieuze beschuldigingen uit over OM, justitie, GGZ, en betreffende korps.  bovendien kan ik nergens terugvinden welke diagnose de betreffende psychiater heeft gesteld. zodoende ga ik er vanuit dat mevrouw volledig toerekeningsvatbaar is, en weet wat ze allemaal zegt.

zoals jij ook al zegt overal schuilt een kern van waarheid in, al zou nog nieteens de helft waar zijn. word het dan niet tijd voor op zn minst een feitenonderzoek? gezien de ernst van de openlijke beschuldigingen, en eventueel een strafrechtelijk onderzoek binnen de betrokken organisaties? hier doelde ik op met die vraag.
v
Het is een kern van waarheid, en waarschijnlijk haar waarheid aangezien zij alles zo ervaart... of daadwerkelijk alles zo gaat als die mevrouw verteld... ach ik heb hier een baaltje zout staan... ;)

Mevrouw doet o.a. voorkomen dat de psychiater onderdeel van justitie is... ???
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #23 Gepost op: 30 juni 2009, 23:04:19
Misschien dat die vrouw ook is kan gaan werken ipv de hele dag daar maar een beetje te bivakeren en naar alle waarschijnlijkheid ook haar handje omhoog te houden bij de rijksoverheid.


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #24 Gepost op: 29 juli 2009, 18:19:35
BLOEMENDAAL - Zeven dagen heeft ze in een isoleercel gezeten in Heerhugowaard. Zwerfster Gepke de Leef werd gearresteerd omdat ze weigerde een boete te betalen van 90 euro. Deze boete kreeg ze toen ze vorig jaar door de politie voor de deur bij haar zus door de politie verwijderd werd. Maandagochtend rond tien uur kwam Gepke vrij. De Vennepse is niet van plan haar kampeeractie voor het politiebureau van Hoofddorp op te geven en de nu nog openstaande boetes te betalen. WebRegio kreeg van haar een eerste reactie.

Bron: Webregio.nl

Video:
http://www.webregio.tv/11775431/
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #25 Gepost op: 8 september 2009, 15:42:30
Gepke woont jaar op stoep politiebureau

wo 26 aug 2009, 07:29
Door Thijs Wartenbergh

HOOFDDORP -  Aangenaam kamperen kun je het niet noemen, wat de Hoofddorpse Gepke de Leef thans doet. De 50-jarige vrouw bivakkeert al ruim een jaar met een tentje op tien meter afstand van het politiebureau in Hoofddorp.

Normaal gesproken zou ze daar allang weg moeten, maar omdat het een protestactie is, knijpt de politie een oogje toe. "Mij krijgen ze hier niet weg", zegt De Leef vastberaden.

"Het is niet leuk dat ik hier sta", zegt De Leef. "Ik sta hier in weer en wind, maar het moet." Ze staat er echter niet helemaal alleen voor. Het afgelopen jaar kreeg ze hulp van bekenden bij wie ze thuis mag douchen. Ook wordt haar eten gebracht en kan ze ergens haar kleding wassen.

Op 26 april 2008 plantte ze haar tentje voor het politiebureau. Niet zomaar: de politie is voor haar het symbool van al het kwaad. De Leef zit vol rancune jegens de gezagdragers.

Onherstelbaar
De relatie De Leef-politie liep enige jaren geleden onherstelbare schade op toen de vrouw naar haar zeggen op een overdreven manier werd gearresteerd nadat ze een voormalige wethouder in Hoofddorp had bedreigd. Een arrestatieteam dat pepperspray gebruikte viel daarop haar huis binnen en voerde haar met handboeien af.

Een klacht wilde de politie volgens De Leef niet opnemen. Een nieuw incident verergerde de situatie met de politie. Het ging over een testament van haar vader. Haar zus zou fraude hebben gepleegd met dat document. Ook ditmaal weigerde de politie haar aangifte op te nemen, aldus De Leef.

De politie betreurt de huidige situatie. "Dit is niet goed, vooral voor haar niet", zegt woordvoerster Evy Elschot, die ontkent dat de politie destijds de klacht van De Leef onbehandeld liet. "Tot aan de Nationale ombudsman aan toe. Daar is de klacht afgewezen. De kwestie met het testament is een civiele zaak."

Volgens Elschot zijn verschillende pogingen gedaan om met de vrouw in gesprek te komen, maar haar agressieve houding zou dat onmogelijk hebben gemaakt.

Ook de gemeente laat weten dat ze De Leef diverse oplossingen heeft aangeboden, waaronder opvang bij het Leger des Heils. "Ze heeft elk voorstel afgewezen. Dan houdt het een keer op", aldus woordvoerder Bert van der Ham.

De rechtbank beslist binnenkort na een korte psychologische test of De Leef gedwongen verpleegd moet worden. "Psychisch mankeert mij niets", reageert ze zelf. "Dat is al eerder aangetoond."
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #26 Gepost op: 8 september 2009, 15:43:54
Rechter oordeelt: Gepke de Leef niet opnemen

www.haarlemsdagblad.nl

Gepubliceerd op 07 september 2009, 17:03
Laatst bijgewerkt op 07 september 2009, 17:12

HAARLEMMERMEER -  
Actievoerster Gepke de Leef hoeft niet gedwongen opgenomen te worden in een psychiatrisch ziekenhuis.

Zo luidt de uitspraak van de rechtbank over de vrouw die al meer dan een jaar in een tentje voor het politiebureau verblijft. Welke stappen de gemeente nu gaat nemen om De Leef weg te krijgen, is nog niet bekend. ,,We bestuderen de uitspraak en doen nog geen uitspraken over mogelijke vervolgstappen’’, aldus een woordvoerder van de gemeente.
De Leef zelf voelt zich gesterkt in de uitspraak van de rechter. ,,Ik ga door met mijn actie. Ik blijf zitten’’, zegt ze. ,,Ik wacht tot mijn aangifte voor de rechter komt. Pas dan ga ik weg’’, aldus de actievoerster.
Samen sterk in de hulpverlening!


Rowin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #27 Gepost op: 11 september 2009, 17:15:22
Demonstrant Gepke de leef moet weg bij politiebureau

    * Gepubliceerd op 11 september 2009, 16:09
    * Laatst bijgewerkt op 11 september 2009, 16:11

HOOFDDORP -

Gepke de Leef, de vrouw die al bijna anderhalf jaar vrijwel voortdurend in een tentje voor het politiebureau in Hoofddorp verblijft, moet daar direct weg. De gemeente Haarlemmermeer heeft haar een gebiedsverbod opgelegd, zo is vandaag bekendgemaakt.
De vrouw heeft haar tentje opgeslagen voor het politiebureau als protest tegen de weigering van de politie om haar aangifte op te nemen. Volgens haar is zij in het verleden gewelddadig behandeld door politieagenten. Pogingen van hulpverleners om de vrouw te helpen, liepen voortdurend op niets uit.
De instelling GGZinGeest deed recentelijk een poging om de vrouw gedwongen te laten opnemen in een psychiatrisch ziekenhuis, maar dat mislukte. De rechtbank in Haarlem oordeelde dat zij geen gevaar vormt voor zichzelf of voor anderen. De gemeente zegt nu een gebiedsverbod te hebben ingesteld, omdat de vrouw de openbare orde verstoort. Bij het politiebureau mag namelijk niet worden gekampeerd.

Update volgt

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemmermeer/article5131289.ece/Demonstrant+Gepke+de+leef+moet+weg+bij+politiebureau


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #28 Gepost op: 11 september 2009, 19:10:42
Vrouw moet weg bij politiebureau
HOOFDDORP Een vrouw die al bijna anderhalf jaar in een tentje voor het politiebureau in Hoofddorp campeert, moet daar onmiddellijk weg. De gemeente Haarlemmermeer heeft haar vrijdag een gebiedsverbod opgelegd.
De vrouw bivakkeert voor het politiebureau omdat de politie volgens haar weigert om haar aangifte op te nemen. Volgens haar is zij in het verleden gewelddadig behandeld door agenten.
De instelling GGZinGeest deed recentelijk een poging om de vrouw gedwongen te laten opnemen in een psychiatrisch ziekenhuis, maar dat mislukte.

11 september 2009 - 16:15

RTVNH.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #29 Gepost op: 12 september 2009, 18:18:09
Gepke de Leef opgepakt door politie
12 september 2009

HOOFDDORP - Gepke de Leef, die bijna anderhalf jaar in een tentje voor het politiebureau van Hoofddorp demonstreerde, is zaterdagmorgen opgepakt. Volgens de politie zou De Leef drie ruiten van een woning en een autoruit hebben ingegooid.

Vanmiddag wordt bekend of De Leef wordt vrijgelaten of dat ze langer zal worden vastgehouden. Gepke de Leef kreeg vrijdag een gebiedsverbod van de gemeente Hoofddorp opgelegd, waardoor ze niet meer in haar tentje voor het politiebureau mocht blijven demonstreren.


Bron: Haarlems Dagblad
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !