Gepke de Leef protesteert jarenlang voor politiebureau Hoofddorp

Auteur Topic: Gepke de Leef protesteert jarenlang voor politiebureau Hoofddorp  (gelezen 38088 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #50 Gepost op: 5 oktober 2009, 16:11:46
::)

met of zonder skipak, in ieder geval droog en warm...  O0
Samen sterk in de hulpverlening!


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #51 Gepost op: 5 oktober 2009, 16:16:29
Kunnen ze deze vrouw niet gewoon elke keer, als ze in overtreding is van het gebeidesverbod, een boete geven.
En als ze die niet wil betaalt gewoon beslag leggen op de uitkering of andere inkomsten. Op deze manier kost het de brave belasting betaler alleen maar geld, dat heel goed anders gebruikt kan worden.
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #52 Gepost op: 11 oktober 2009, 15:54:59
Hoe verder met Gepke de Leef?

http://www.echo.nl/ww-hd/buurt/ingezonden/922490/hoe.verder.met.gepke.de.leef/
janrijpkema - 10 oktober 2009

INGEZONDEN HOOFDDORP - Gepke de Leef is de afgelopen weken weer regelmatig bij het Hoofddorpse politiebureau gesignaleerd. Nog kort geleden in de stromende regen. De toestand begint mensonwaardige vormen aan te nemen.
Zo langzamerhand begint de sitatie van Gepke de Leef een omvang aan te nemen, waarvan men zich kan afvragen of hier geen sprake is van aantasting van de menselijke waardigheid. Nog regelmatig zit zij zonder enige bescherming tegen de elementen bij het Hoofddorpse politiebureau. Woensdagavond 7 oktober bijvoorbeeld vertoefde zij daar in de stromende regen met enkel een zeiltje of iets dergelijks over zich heen. Men kan stellen dat zij haar eigen beslissingen neemt en daar ook de gevolgen van dient te dragen. De juridische middelen schieten tekort. De burgemeester kan een verblijfsverbod uitvaardigen en dat is ook gebeurd. Dit biedt echter geen enkele oplossing. Gepke blijft buiten bivakkeren. De burgemeester kan uiteraard zijn bevoegdheden niet te buiten gaan. Wat dat betreft lijken zijn middelen uitgeput. De rechter die gedwongen opname kan gelasten, ziet daar geen aanleiding toe. Met erkenning van de eigen verantwoordelijkheid van Gepke moet worden vastgesteld dat hier sprake is van een neerwaartse spiraal die niemand lijkt te kunnen doorbreken. Hoe lang moet dit nog doorgaan en waar eindigt het? Met deze weersomstandigheden moet worden gevreesd voor ernstige gevolgen voor de gezondheid van Gepke, zowel psychisch als fysiek.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #53 Gepost op: 16 oktober 2009, 17:29:35
Gepke de Leef: 'Jullie zijn verantwoordelijk voor mijn dood'

http://www.hoofddorpsecourant.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/Gepke-de-Leef-Jullie-zijn.436429.news

Door: Jos van Rooijen | vrijdag 16 oktober 2009 16:32

HOOFDORP - Gepke de Leef heeft vrijdagmiddag 16 oktober, in de ontvangsthal van het raadhuis in Hoofddorp, de gemeente aansprakelijk gesteld voor haar dood. Haar 'dreigement' deed ze in de richting van een ambtenaar en een voorlichter die haar lieten weten niet meer te kunnen doen dan de boodschap aan de burgemeester door te geven.

Gepke de Leef was aanvankelijk nog van plan het niet alleen bij woorden te laten, maar besloot haar geplande actie (een steen door het raam te gooien bij de kamer van de burgemeester) vooralsnog achterwege te laten. “Volgens mij is deze boodschap duidelijk genoeg."

Gepke de Leef stapte vrijdagmiddag naar het raadhuis voor een gesprek met de burgemeester die zij persoonlijk aansprakelijk stelt voor de bijzondere aanpak van de politie en de gevolgen daarvan.

De politie mag, op grond van een verblijfs- en gebiedsverbod, De Leef uit de directe omgeving houden van het politiebureau. Elke keer dat zij voor het bureau wil bivakkeren wordt ze daarom opgepakt en op een plaats neergezet die (ver) buiten de 'verboden' zone van 800 meter ligt.

De Leef laat zich daardoor niet weerhouden en keert steeds terug naar de stoep van het bureau, in afwachting van de volgende wegbrengactie. Volgens De Leef blijft het daar echter niet bij, bij alleen wegbrengen. Elke keer dat zij opgepakt wordt, neemt de politie ook materialen in de beslag waarmee zij zich beschermt tegen kou en regen, zoals kranten, een poncho of een stuk plastic. Van die inname heeft ze schriftelijke bevestigingen.

“Dit betekent dus dat ik straks gewoon dood ga en dat is de schuld van de gemeente", beweert De Leef. “Dat heb ik nu duidelijk gezegd."
Van de actie zijn video-opnamen gemaakt door Eric van Donk die Gepke de Leef helpt bij haar actievoeren.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #54 Gepost op: 26 oktober 2009, 13:38:58
Probleem verplaatst zich naar een andere gemeente (in dezelfde politieregio...)  :|

Gepke: ‘De winter zal ik niet overleven voor het politiebureau’

http://www.webregio.nl/haarlemmermeer/regionaal-nieuws/artikel/518771/gepke-de-winter-zal-ik-niet-overleven-voor-het-politiebureau-hoofddorp.aspx
26 oktober 2009

HOOFDDORP - Gepke de Leef is maandag verhuisd van het politiebureau in Hoofddorp naar het pand van Smithuijsen Advocaten in Haarlem. Zij heeft van de advocaat van haar zus gehoord dat daar de papieren van het nalatenschap van haar vader liggen. Van haar zus mag De Leef de papieren niet inzien, maar Gepke wil het toch proberen. Vandaar dat ze nu haar kamp heeft opgeslagen aan de Dreef. Vanuit daar gaf ze WebRegio een reactie op deze nieuwe wending.

“Ik weet het niet meer. Elke nacht in de regen en de kou hou ik niet meer vol. Bij het politiebureau word ik alleen maar mishandeld. Tenten, dekens en zelfs de kranten onder mijn kleding worden opgepakt. Zodra ik ziek word pakken ze me op en moet ik naar de GGZ. Daar krijg ik levenslang met elektroshocks.”

Dood
Voor het politiebureau blijven liggen is ook geen optie voor de vrouw die bekend staat als ‘die zwerfster voor het politiebureau’: “De winter zal ik niet overleven voor het politiebureau. Voordat ik een jaar geleden begon met actie voeren woog ik 90 kilo en was ik kerngezond. Nu ben ik 30 kilo afgevallen. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.” Een optie was de Rijdende Rechter inschakelen. “Maar die konden mij ook niet helpen. De zaak was te gecompliceerd voor het programma.”

Elektroshocks
Nieuwe plannen heeft De Leef nog niet. “Misschien dat ik maar wat strafrechtelijks ga doen. Dan moet ik de gevangenis is. Dat is beter dan bij de GGZ. Daar zal ik elektroshocks en dwangmedicatie krijgen. In de gevangenis heb ik tenminste een koffiezetapparaat en een koelkast.”

Hulp
“Voorlopig blijf ik hier in Haarlem nog even zitten. Zodra ik iemand aanspreek zal ik wel weer opgepakt worden, dus ik hou me even rustig. Wat ik verder ga doen weet ik niet. Ik heb geen opties meer. Als iemand mij nog kan helpen, hoor ik dat graag.”
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #55 Gepost op: 27 oktober 2009, 17:34:37
"schokkende nieuwe gebeurtenissen" in deze zaak...  :D  

'Politie verkocht Joden aan de Duitsers'

http://www.webregio.nl/haarlemmermeer/regionaal-nieuws/artikel/519865/politie-verkocht-joden-aan-de-duitsers-video-haarlem.aspx
27 oktober 2009

HAARLEM - Gepke de Leef houdt de gemoederen in de Haarlemmermeer al meer dan een jaar bezig. Zelfs de gemeente en de politie besteden er veel aandacht aan. Tot nu toe hield Gepke zich altijd op de vlakte over de reden van haar protest. Steeds ging het om 'belangrijke documenten'. Voor de camera van WebRegio.tv vertelt De Leef nu het hele verhaal. Een schokkend verhaal, om precies te zijn.


clifhanger, fimpje volgt ([edit:] staat nog steeds niet online... ::)
Samen sterk in de hulpverlening!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #56 Gepost op: 27 oktober 2009, 18:17:09
Okay....

Ik heb zomaar het idee dat deze cliffhanger straks valt in een bepaalde specifieke categorie en in deze citeer ik graag 1 van's werelds grootste psychologen Fozzie the Bear:

'We picked up a weirdo....'.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #57 Gepost op: 27 oktober 2009, 18:20:10
“Misschien dat ik maar wat strafrechtelijks ga doen. Dan moet ik de gevangenis is.

Dat zou nog wel eens iets heel anders kunnen worden ...


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #58 Gepost op: 28 oktober 2009, 12:23:29
Okay....

Ik heb zomaar het idee dat deze cliffhanger straks valt in een bepaalde specifieke categorie en in deze citeer ik graag 1 van's werelds grootste psychologen Fozzie the Bear:

'We picked up a weirdo....'.
Het is allemaal een groot complot van de Politie!  ;D
oordeel zelf...  :-X


"Gepke de Leef - gedupeerde zwerfster"...  ::)
Samen sterk in de hulpverlening!