Spookrijder, wat te doen?

Auteur Topic: Spookrijder, wat te doen?  (gelezen 11484 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest4965

  • Gast
Gepost op: 7 december 2008, 16:47:13
Wat gebeurd er als er een melding van een spookrijder binnenkomt op de meldkamer?
Je hoort het altijd wel op de verkeersinformatiedienst, maar hoe lost de politie dit op? Ik heb wel eens gehoord van de 'spookrijderstaktiek', maar wat houd dat in?

(hoop vragen, ik hoop ook een hoop antwoorden ;))




guest4965

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 8 december 2008, 22:06:34
Niemand?? ;) :o


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #2 Gepost op: 8 december 2008, 22:28:23
Verkeersinformatiedienst(en) worden ingelicht, die op hun beurt de automobilisten waarschuwen. Dat is, lijkt mij, de eerste stap. De rest mag iemand met daadwerkelijk vak kennis uitleggen  ;D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3 Gepost op: 8 december 2008, 22:53:16
Ik zou sowieso m'n voertuig aan de kant zetten en lekker achter het vangrailtje wachten tot die mafferd voorbij is.... >:(

Mits ik de waarschuwing tijdig heb gehoord, op de radio..


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #4 Gepost op: 23 december 2008, 17:42:50
Bij deze: hangt er een beetje vanaf hoe je aan komt rijden (tegemoet of in dezelfde richting, maar dan natuurlijk op de juiste rijbaan). In het laatste geval op rijstrook 1 gaan rijden, toeters en bellen aan, seinen dat ie naar de kant moet. Lukt dat niet, of kom je vanaf de andere kant: verkeer stilzetten en wachten tot ie eraan komt...
greetz,  Enrique


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 23 december 2008, 17:57:02
Dus niet zoals de amerikanen als poliltie er achter aan gaan rijden (al spookrijdend....)  :-X :-X :-X

Gelukkig hebben we in NL (nog) niet zulke malloten als in onderstaand filmpje..
http://nl.youtube.com/watch?v=1JnwICL4wJ0


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #6 Gepost op: 23 december 2008, 18:01:08
Dus niet zoals de amerikanen als poliltie er achter aan gaan rijden (al spookrijdend....)  :-X :-X :-X

Gelukkig hebben we in NL (nog) niet zulke malloten als in onderstaand filmpje..

Aardig, maar in hoeverre leidt dit filmpje tot beantwoording van een simpele vraag?  :|

Ger@rd kan vast een goed antwoord geven op de vraag. Volgens mij wordt direct het informatiecentrum van RWS op Papendorp (Utrecht) ingeseind. RWS is verantwoordelijk voor het doorgeven van de informatie aan afnemers van de verkeersinformatie zoals ANWB, VID e.d.

gr. Michel


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #7 Gepost op: 23 december 2008, 18:25:50
Aardig, maar in hoeverre leidt dit filmpje tot beantwoording van een simpele vraag?  :|

Ger@rd kan vast een goed antwoord geven op de vraag. Volgens mij wordt direct het informatiecentrum van RWS op Papendorp (Utrecht) ingeseind. RWS is verantwoordelijk voor het doorgeven van de informatie aan afnemers van de verkeersinformatie zoals ANWB, VID e.d.

gr. Michel

Oké. Negenennegentig van de honderd keer wordt een spookrijder gemeld via 112 middels de gsm (enkele keer via 0900-8844, maar die mensen moeten zelf ook even achter de oren krabben). Al deze telefoontjes komen in eerste instantie binnen op de 112 centrale van het KLPD in Driebergen. Protocol daar is het eerste telefoontje wordt doorverbonden met het informatiecentrum van RWS. Hierna attendeert de centralist dat hij/zij een spookrijder heeft gehad en deze heeft doorverbonden met Rijkswaterstaat. De overige telefoontjes en dat zijn er nogal wat, worden doorverbonden met de politie die verantwoordelijk is voor dat stuk (auto)snelweg. Veelal in eerste instantie het KLPD. Zodra deze enkele telefoontjes hebben gehad verdelen ze de rest over de regiopolitie. Als er genoeg informatie is bij de politiemeldkamer zullen de verdere telefoontjes niet worden doorverbonden.

Met geluk heb je al binnen 1 a 2 minuten een waarschuwing over de radio gehoord.


guest4965

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 23 december 2008, 18:52:04
Oke, mooie info. En nog iets wat niet helemaal duidelijk is, wat doen de pitauto's op de weg? Die proberen het verkeer stil te zetten? ???


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #9 Gepost op: 23 december 2008, 18:54:46
Oke, mooie info. En nog iets wat niet helemaal duidelijk is, wat doen de pitauto's op de weg? Die proberen het verkeer stil te zetten? ???

Ik begrijp dat mijn reactie hierboven alleen voor mij zichtbaar is?  ::)
greetz,  Enrique