Politie-opleidingen (afgesplitst uit voorsteltopic)

Auteur Topic: Politie-opleidingen (afgesplitst uit voorsteltopic)  (gelezen 10046 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #20 Gepost op: 7 december 2008, 19:42:12
Jip en Janneke taal. >:(

 :D Niet alleen bij de politie.... ::)

Bij mij in de opleiding kon je er gewoon voor zakken. Maar, dat was haast onmogelijk, want als Nederlands niet je sterktste kant was / is, kreeg je gewoon een dikke, vette cursus aan je broek. Alstublieft en succes, op naar het volgende examen.  :D

MBK werkt nog steeds op die manier; is je Nederlandse taal nog steeds niet op orde zodra je de opleiding (voor de rest met goed resultaat) verlaat, krijg je een half jaartje om dat op orde te krijgen. Dat examen ontkom je niet aan! Lukt het na een half jaar niet? Dan geen bevordering in het vooruitzicht. Als ''hogere'' in rang moet je gewoon een goede rapportage kunnen tikken. Wie weet welke bobo diezelfde rapportage onder ogen krijgt...(omvang incident etc.)

Sinds de komst van sms / msn etc. gaat het erg rap naar beneden, met de Nederlandsche taal.  :)
Als ik zie wat er tegenwoordig bij ons aangenomen wordt.... :-X


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #21 Gepost op: 7 december 2008, 21:05:39
Ik heb al via het wis gehoord dat er wat gaat komen, maar wat ???


Voor de gene die niet is ingeschoten in het politie jargon, WIS staat voor:
Wandelgangen informatie systeem ;)

mvg
Mike


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #22 Gepost op: 7 december 2008, 21:54:06
tja.... ik zie het bij ons in de briefings ook naar voren komen.... FF, ffies en strax... dat soort kreten... MAar goed zo erg is dat nog niet, maar als je in verbaal kreten gaat roepen als w8en en nog meer van dat soort zaken... dan is het jammer... Maar goed.

Hier op internet betrap ik mezelf er ook regelmatig op, maar zolang dat geen effect heeft op mijn werk... lekker boeie ! lol ;)

LOL
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #23 Gepost op: 7 december 2008, 21:55:15
WTF!!  :D :D ;D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #24 Gepost op: 7 december 2008, 21:58:47
Dat is inderdaad wel herkenbaar, betrap mezelf er ook nog weleens op...

Over opleidingen:  moet toch zeggen dat ik bij de KMar in dat jaar toch een hoop geleerd heb, jaartje intern in apeldoorn, en daarna aan de hand van een ervaren collega leren hoe het in het echt in de stad werkt.... helaas zijn ze daar ook alweer vanaf gestapt, waardoor je nu dus ook de IWAB's met 3 maanden opleiding in het veld tegenkomt...  De wachtmeesterstrepen al titulair op de schouders zonder dat ze verdiend zijn... dat is nog even wennen, en dan ben ik niet eens meer in dienst :-X
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #25 Gepost op: 7 december 2008, 22:11:38
inderdaad.... soms merk ik dat hier ook... totdat er echt stront aan de knikker is en ze gered moeten worden door de agentjes die al wat jaren op straat lopen... leuk hoor !!
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #26 Gepost op: 7 december 2008, 22:15:32
inderdaad.... soms merk ik dat hier ook... totdat er echt stront aan de knikker is en ze gered moeten worden door de agentjes die al wat jaren op straat lopen... leuk hoor !!
Om nu Ger@rd voor te zijn: er zijn er natuurlijk ook zat bij die het wel snappen... maar die vallen nu eenmaal een stuk minder op dan degenen die er wat meer moeite mee hebben om zich erbij neer te leggen dat ze nog lerende zijn ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #27 Gepost op: 7 december 2008, 22:18:34
Om nu Ger@rd voor te zijn: er zijn er natuurlijk ook zat bij die het wel snappen... maar die vallen nu eenmaal een stuk minder op dan degenen die er wat meer moeite mee hebben om zich erbij neer te leggen dat ze nog lerende zijn ;)

Dankjewel...  ;)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #28 Gepost op: 7 december 2008, 23:24:38
Die vallen in positieve zin op, en dit wordt ook wel met ze besproken... tenminste dat gebeurd hier wel. Op het moment dat iemand openstaat voor kritiek dan is het plotseling ook een stuk leuk om hem/haar te complimenteren met een mooi stukje werk/aanhouding....

(overigens is het natuurlijk zo dat het gros wat er de politie binnen stroomt ook echt wel uit het goede hout is gesneden, echter vallen de anderen toch meer op ! )
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....