Zwaailampen/sirene op deze voertuigen.

Auteur Topic: Zwaailampen/sirene op deze voertuigen.  (gelezen 29596 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Robin Hundman

  • Gast
Gepost op: 26 december 2003, 17:04:50
Hallo... Soms zie ik bergingsvoertuigenrijden met een oranje zwaailampenbalk hier is dan soms ook een paar sirene gaatjes in geplaatst... Kunnen die ook gebruikt worden? Of kunnen die dezelfde geluiden maken als hulpdiensten????? Ik hoor het graag...

Groetjes Robin...




GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #1 Gepost op: 27 december 2003, 03:23:52
naar mijn weten..hebben alle bergings voertuigen geen sirene..ze hebben tenslotte oranje zwaailampen,en geen blauwe lampen...
en er is ook geen reden voor om heel snel teplaatse te zijn...
de bergers maken al vaak mee dat het slachtoffer nog in het voertuig zit...
ik denk dat die gaatjes zijn voor ventilatie...
maar er zijn ook veel balken die standaart worden uitgerust met die gaatjes..omdat die balken zowel gele kappen als blauwe kappen kunnen bestellen...


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #2 Gepost op: 27 december 2003, 04:54:34
Misschien zit er wel een speaker op die voertuigen!

Christian


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 27 december 2003, 10:16:52
ja een speaker ja alleen dan in de zwaailampenbalk...


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #4 Gepost op: 27 december 2003, 14:15:50
Dat kan toch?

Christian


paul17

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 24 januari 2004, 23:45:29
ja achter die gaatjes zit idd een speaker.
deze word niet gebruikt maar zit standaart op de lichtbalk
groetjes paul


roadrunner

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2004, 11:57:32
Tegenwoordig zit er op sommige bergingsvoertuigen ook een blauwe zwaailampbalk en een 2-tonige hoorn.
Dit komt vooral voor bij Berger Van Amerongen in Arnhem, die een samenwerkingsverband zijn aangegaan met de regionale brandweer ivm het leveren van duikteams.
Zij hebben ook toestemming om daar mee te rijden en vallen in dat opzicht onder de  brandweer.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2004, 16:42:01
Tegenwoordig zit er op sommige bergingsvoertuigen ook een blauwe zwaailampbalk en een 2-tonige hoorn.
Dit komt vooral voor bij Berger Van Amerongen in Arnhem, die een samenwerkingsverband zijn aangegaan met de regionale brandweer ivm het leveren van duikteams.
Zij hebben ook toestemming om daar mee te rijden en vallen in dat opzicht onder de  brandweer.


Dat is bekend, er is reeds een thread aan gewijd, zie http://www.hulpverlening.net/forum/index.php?board=38;action=display;threadid=2948

Christian


Dutchy_medic

  • Ambulancehulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
  • Fervent aanhanger van de KISS-regel
Reactie #8 Gepost op: 12 juli 2004, 06:35:56
Hallo allemaal,

Hoewel het momenteel nog niet zo vaak voorkomt, denk ik dat in de toekomst meer bergingsvoertuigen met voorrangssignalen uitgerust zullen worden. Dit in het kader van het incidentmanagement, waarbij de verkeersroutes zo snel mogelijk vrij gemaakt worden.

Deze vorm van incidentmanagement staat nog in de kinderschoenen maar zal zich beslist verder ontwikkelen.

Danny
Hoe meer kennis je opdoet, hoe meer je tot de ontdekking komt dat er nog veel te leren valt.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #9 Gepost op: 12 juli 2004, 11:28:30
Ik zag vorig jaar in een aflevering van 112 Weekend ook een bergingsvoertuig met blauwe zwaailampen en met eeen sirene aan, die reed bij een oefening mee met de brandweer naar een auto te water.