Zwaailampen/sirene op deze voertuigen.

Auteur Topic: Zwaailampen/sirene op deze voertuigen.  (gelezen 29697 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #30 Gepost op: 10 november 2004, 22:11:04

Is dat niet toevallig omdat die een samenwerkings verband hebben met de brandweer duikploeg daar. Of zit ik er nu naast ?
nee hoor,je zit er niet naast ;)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #31 Gepost op: 29 november 2004, 00:33:52

Is dat niet toevallig omdat die een samenwerkings verband hebben met de brandweer duikploeg daar. Of zit ik er nu naast ?

Wat is het verschil tussen het opduiken van slachtoffers en bijvoorbeeld  het zekeren van instabiele voertuigen wanneer het brandweermateriaal daarvoor onteireikend is.

Of ui te zoeken of iets wel of niet gemogen had is, wat mij betreft, een probleem waar de rechter voor betaald wordt. Als ik een berger met blauw en toeters tegenkom, dan krijgt hij van mij voorrang....


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #32 Gepost op: 29 november 2004, 04:15:21
sterker nog je bent verplicht om hem voorrang te verlenen, zelfs de politie moet hem voorrang verlenen en mag hem niet eens staande houden, de politie mag er wel achteraan en als het voertuig op de plaats van bestemming aankomt mag worden onderzocht of het wel of niet terecht was.  ;D
Nemo me impune lacessit


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #33 Gepost op: 29 november 2004, 19:10:55
sterker nog je bent verplicht om hem voorrang te verlenen, zelfs de politie moet hem voorrang verlenen en mag hem niet eens staande houden, de politie mag er wel achteraan en als het voertuig op de plaats van bestemming aankomt mag worden onderzocht of het wel of niet terecht was.  ;D

Kijken dat is nou precies wat er aan "mogelijk" misbruik gedaan moet worden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 29 november 2004, 19:14:31
sterker nog je bent verplicht om hem voorrang te verlenen, zelfs de politie moet hem voorrang verlenen en mag hem niet eens staande houden, de politie mag er wel achteraan en als het voertuig op de plaats van bestemming aankomt mag worden onderzocht of het wel of niet terecht was.  ;D
zucht*je bent niks verplicht,er wordt nog steeds gevraagt om voorrang.Ik had van jou toch wel een ander antwoord verwacht :-X


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #35 Gepost op: 29 november 2004, 19:16:37
Leg dan eens uit hoe het komt dat je een dikke prent kan verwachten als je een voorrangsvoertuig geen voorrang verleend?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 29 november 2004, 19:20:38
Leg dan eens uit hoe het komt dat je een dikke prent kan verwachten als je een voorrangsvoertuig geen voorrang verleend?
wie zegt dat? Er is al in een rechtszaak een brandweerchauffeur schuldig bevonden doordat hij met prio1 een aanrijding veroorzaakte.Hij nam voorrang terwijl een auto van rechts hem over het hoofd had gezien.Dus met prio 1 rijden betekend echt niet dat je zomaar door rood of voorrang mag nemen.je vraagt er nog steeds om,dat medeweggebruikers je voorrang geven is uit goed fatsoen


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #37 Gepost op: 29 november 2004, 19:26:19
De politie  ;) Laatst iemand bekeurd omdat hij geen voorrang gaf aan een met optische en geluidssignalen aanrijdend politievoertuig. En terecht ook.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #38 Gepost op: 29 november 2004, 19:27:39
De politie  ;) Laatst iemand bekeurd omdat hij geen voorrang gaf aan een met optische en geluidssignalen aanrijdend politievoertuig. En terecht ook.
dat die boette terecht is ben ik met je eens ;D
maar als chauffeur mag je wel degelijk op je tellen passen :-X


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #39 Gepost op: 29 november 2004, 19:28:58

maar als chauffeur mag je wel degelijk op je tellen passen :-X
daar heb je gelijk in. Met dit verkeer van tegenwoordig  >:(